BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Gelişen Türkiye

Gelişen Türkiye

Her nimetin sahibi Allahü tealadır. Bu dünyada sebeb-netice-illiyet rabıtası vardır. Nimetlere sebeb olana teşekkür Allahü tealaya şükrün ilk adımıdır. Teşekkür etmeyen şükretmiş sayılmaz.



Her nimetin sahibi Allahü tealadır. Bu dünyada sebeb-netice-illiyet rabıtası vardır. Nimetlere sebeb olana teşekkür Allahü tealaya şükrün ilk adımıdır. Teşekkür etmeyen şükretmiş sayılmaz. Türkiye’de iç hatlarda yolcu sayısı son 8 yılda 8 katına çıktı. 2002’de 8.5 milyon iken 2010 sonunda 50 milyonu geçti. 2010 yılında rekor büyüme ile tüm dünyada parmak ısırtan Türkiye’nin otomotiv pazarı 2011’de yüzde 7’lik büyüme bekliyor. Yeni hedef yüzde yüz yerli otomobildir. Bazı yabancı şirketlerin tavsiyesi “sakın euro’ya geçmeyin” yönündedir. Türk Telekom hızla Avrupa’yı solladı. Türk müteahhitleri bügüne kadar 83 ülkede 5600’den fazla projeyle 180 milyar dolarlık taahhüt gerçekleştirdi. 2011 hedefi 30 milyar dolardır. Büyümede Avrupa’nın ikincisiyiz. 2023 yılındaki ihracat hedefi 500 milyar dolardır. Ülkemizdeki ekonomik gelişmeler yabancı devlet adamlarının da ilgisini fazlasıyla çekmektedir. Nobel ödüllü Finlandiya eski Cumhurbaşkanı “Türkiye hayranlık verici bir performans sergiliyor” demiştir. 74 yıl önce kendi uçağımızı imal ediyorduk. Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TAİ) ve TUSAŞ Motor Sanayi A.Ş. (TEİ) öncülüğünde Türk uçağı imal edilecek. Türkiye’de tescilli hava yollarının toplam yolcu uçağı sayısı 110’dan 332’ye çıktı. Yakında 400 uçağa doğru ulaşılacak. 2011 yılbaşında 20 bin kişi yurt dışına gitti. Yurt içinde ilgi kayak merkezlerine oldu. Yerli turistin talebi 12 aya yayıldı. İlk veri ihracat 2011’e hızlı girdi. Tunus ve Mısır’daki olaylar dünyayı tedirgin ederken Türkiye’nin ihracatı 2011 Ocak ayında yüzde 22.7 arttı. Böylece 2008 yılı hariç tüm zamanların en yüksek ihracat rakamına ulaşıldı. AB’ye ihracatımızda artış var. Türkiye için asrın projesi “Marmaray”dır. İstanbul Boğazının 60 metre altından geçerek günde 790 tren Halkalı Gebze’ye 110 dakikada ulaşabilecek. İşsizliğin panzehiri tarım sektörüdür. Tarıma ağırlık verilmelidir. Türkiye’nin üretim hacmi Eylül 2010 itibariyle 700 milyar doları aşmıştır. 2002’de bu rakam 230 milyar dolar idi. Kadıköy-Kartal metro hattı 2011 sonunda tamamlanacak. Kartal’dan Kadıköy’e 29 dakika, Yenikapı’ya 47 dakika sürecek. İstanbul’un 2013 hedefi 204 km raylı sistemdir. İstanbul’da 7 büyük derenin ıslahı ile su baskınları tarih olacak... 2010 yılında İstanbul; yüzde 5.5 gelir artışı ve yüzde 7.3 istihdam artışı ile dünyanın en iyi performans gösteren şehri oldu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT