BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 500 bin aile ekmeğini zeytinden çıkartıyor

500 bin aile ekmeğini zeytinden çıkartıyor

En ideal zeytin Türkiye’de yetişiyor. Buna rağmen tüketim açısından Yunanistan, İtalya, İspanya ve Suriye’nin gerisindeyiz.



M.Kurtbay Önür İSTANBUL Küçükkuyu Beldesi, bu yıl ikincisi düzenlenen Zeytin Şenliği ile bir defa daha renklendi. Küçükkuyu Belediyesi ve Marmara Grubu Vakfı’nın birlikte düzenlediği 2. Zeytin Şenliği’ne bölge halkının yanı sıra pek çok gazeteci ve iş adamı katıldı. Zeytin toplama hasadının sona ermesiyle düzenlenen şenlikler, bölgenin temel gelir kaynağı olan zeytin ve zeytinyağını tanıtırken üreticilerin en önemli sıkıntısı olan “Zeytin ve Zeytinyağında Kalitenin Önemi ve Markalaşma” süreci düzenlenen bir panelde gündeme alındı. Müjgan Suver’in yönettiği panele konuşmacı olarak Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Tarım Kooperatifleri Birliği Başkanı Cahit Çetin, Eren Holding CEO’su Mehmet Saffet Molvalı, Adatepe Zeytinyağı Müzesi Kurucusu Haluk Yurtkuran, Anadolu Cam Sanayi Anonim Şirketi’nden Erdal Seyhan katıldı. Panelde konuşan Küçükkuyu Belediye Başkanı Cengiz Balkan, “Kaz Dağları’nın doğası ve denizi ile artık beldemiz daha çok tanınıyor. Bu yıl Orta Doğu’daki olaylar sebebiyle Türkiye’ye 30 milyon turist gelmesi bekleniyor. Biz de şirin bir Ege kasabası olarak hazır olduğumuzu belirtmek isteriz” diye konuştu. EN GÜZELİ BİZDE AMA... Panelde; ülkemizde yaklaşık 160 milyon zeytin ağacı olduğu ve 500 bin ailenin geçiminin zeytinden karşıladığı bildirildi. Asit oranı yönüyle en ideal zeytinlerin Türkiye’de yetişmesine rağmen hâlâ tüketim açısından Yunanistan, İtalya, İspanya ve Suriye’nin gerisinde olduğu kaydedildi. Üretimin yüzde 70’i zeytinyağı, yüzde 30’u sofralık olarak değerlendirilen zeytin ve zeytin ağacının binlerce yıldır bolluğun, barışın ve erdem değerlerinin de sembolü olduğu konu başlıkları arasında yer aldı. 2. Küçükkuyu Zeytin Şenliği’nde zeytinlikten toplanan zeytinin sofraya gelinceye kadar geçirdiği üretim aşamaları Adatepe Zeytinyağı Müzesi ve Tariş Zeytinyağı Fabrikası’nda gezilerek hem geleneksel hem de modern tesisler incelendi. Taze köy ekmeğiyle Küçükkuyu’ya özgü bölgede yetişen düşük asitli ve kendine has güzel kokulu zeytin ve zeytinyağı tadımları yapıldı. MÜJGAN SUVER: KÜÇÜKKUYU MARKA OLACAK Marmara Grubu Vakfı projeler Koordinatörü Müjgan Suver projeye inanarak destek verdiklerini belirterek, “Zeytincilik Akdeniz ülkeleri arasında çok önemli. Avrupa Birliği, geleneksel zeytin sahalarının muhafaza edilmesi için yardım veriyor. İspanya’da zeytinlikler civarında madencilik, sanayi ve konut açma tehdidi tamamen ortadan kaldırıldı, ülkemiz için de aynı temennide bulunuyorum. Küçükkuyu kısa zamanda turizm alanındaki eksiklerini tamamlayarak, marka olmayı hedefliyor” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98466
    % -0.17
  • 5.714
    % -1.25
  • 6.623
    % -1.19
  • 7.5476
    % -0.83
  • 225.606
    % -1.18
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT