Türkiye’nin en değerli markası Türk Telekom

Düzenleyen:
Türkiye’nin en değerli markası Türk Telekom

Ekonomi Haberleri

Türk Telekom, 2,6 milyar doları aşan değeriyle Türkiye’nin en değerli markası oldu. Turkcell 1 milyar 959 milyon dolarla ikinci, THY ise 1 milyar 920 milyon dolarla üçüncü oldu...

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in araştırmasına göre, 2,6 milyar doları aşan değeriyle Türkiye’nin en değerli markası “Türk Telekom” oldu. Brand Finance tarafından “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasının 10’uncusuna göre, Turkcell, geçen yıla göre marka değerini yüzde 37 artırdı ve ikinci sırada yer aldı. Geçen yılın şampiyonu THY’nin marka değeri ise yüzde 22 azalarak 1 milyar 920 milyon dolara düştü. 
BANKALAR ATAKTA
Akbank 1 milyar 579 milyon dolarlık marka değeriyle listenin 4’üncü, Garanti Bankası da 1 milyar 555 milyon dolarlık değeriyle 5’inci sırasındaki yerini korudu. Söz konusu dönemde Ziraat Bankasının marka değeri yüzde 39’luk artışla 1 milyar 312 milyon dolara ulaştı ve kurum 6’ncı sıraya yükseldi. Arçelik ise yüzde 35 değer kaybıyla 1 milyar 284 milyon dolarla 3’üncü sıradan 7’nci sıraya geriledi.  Listede 8’inci sırayı 1 milyar 252 milyon dolarlık marka değeriyle İş Bankası, 9’uncu sırayı 951 milyon dolarla Yapı Kredi, 10’uncu sırayı da 806 milyon dolarla Halkbank aldı.
TOPLAM 27,4 MİLYAR DOLAR
Çalışmaya göre, Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 27,4 milyar dolar olurken geçen yıla göre toplam değer azalışı yüzde 6 olarak gerçekleşti. Listedeki  Mavi 31’inci, Tekzen 69’uncu, Tukaş 73’üncü, Armada Bilgisayar 84’üncü, Eis Eczacıbaşı 85’inci, Avivasa 91’inci, Penguen Gıda 92’nci, Derimod 94’üncü, Desa 96’ncı, Ege Seramik 97’nci, Alarko Carrier 98’inci, Söktaş 100’üncü oldu. En hızlı çıkışı, değerini yüzde 112 artıran Koton sağladı. Marka, 37’nci sıradan 26’ncılığa çıktı.

Birleşmenin meyvesini topluyoruz

 Ocak 2016’da tüm markalarını tek çatı altında toplayan Türk Telekom, 8’inci defa Türkiye’nin en değerli markası oldu. Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, 2016’nın başında gerçekleştirdikleri marka birleşmesinin pozitif sonuçlarını her geçen gün daha fazla almaya başladıklarını belirterek “Türkiye’nin en büyük marka dönüşümlerinden birini başarıyla gerçekleştirdik. Bu dönüşüm sayesinde geçen yıl 1,5 milyon yeni net müşteri ile 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek yıllık abone kazanımını sağladık ve de Türk Telekom’un değerinde tarihî bir rekora imza atmış olduk” dedi. Doany, bu büyük başarıda büyük katkısı olan, Türkiye’nin dört bir yanında çalışan 34 bin kişilik Türk Telekom ailesine teşekkür etti.

Türkiye’nin en değerli markası Türk Telekom

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...