BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını dakika dakika buradan takip edebilirsiniz.
Anasayfa > Haber > Birleşmiş Markalar’da hedef 26 milyar $ ciro

Birleşmiş Markalar’da hedef 26 milyar $ ciro

Bünyesinde hazır giyim ve perakende sektörlerinde yüzlerce markayı barındıran BMD, bu sene dernek üyelerinin 25 milyar $'dan fazla ciro hedeflediğini söyledi.



Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, bu yıl BMD üyesi markaların toplam 25-26 milyar dolar civarında ciroya ulaşmasını beklediklerini bildirdi. 2011 yılında Türkiye’de TÜİK rakamlarına göre yaklaşık 40 milyar liralık hazır giyim perakende beklentisi olduğunu hatırlatan Yılmaz, BMD üyesi markaların yurt dışındaki mağaza sayısının 2 bin olduğunu, bunun 2023 yılında 20 bine ulaşmasını beklediklerini ifade etti. Yılmaz, Türk markaların şu anda yurt dışında 1 milyar doların üzerinde ciroları bulunduğunu kaydetti. 7 BİN KİŞİLİK İSTİHDAM Yılmaz, BMD markalarının yurt içinde 180 bin, yurt dışında ise yaklaşık 6-7 bin kişiyi istihdam ettiklerini vurgulayarak, “Bu yıl dernek üyesi markaların toplam cirosunun 25-26 milyar dolar civarında olmasını bekliyoruz. Geçtiğimiz sene BMD üyesi markaların Türkiye’deki mağaza sayısı 40 bindi. 2011 yılını 50 bin civarında mağazayla bitiririz” diye konuştu. Türk markalarının özellikle yurt dışında tanınması için yapılan çalışmalara işaret eden Yılmaz, Türk markaları açısından en büyük desteğin liberal ticaret ve adil rekabet ortamının sağlanması olduğunu vurguladı. Özellikle dünya ile Türkiye moda perakendesi ve tekstil sektörünün bağlarını koparacak, gelişmesini engelleyecek, ticareti kısıtlayacak yeni vergiler gibi kararların gelmemesinini istediklerini dile getiren Yılmaz, “Dolayısıyla destekten ziyade adil rekabet beklentimiz var. Her şeye rağmen şirketlerin daha kârlı ve başarılı olduğu bir 2 yılı geçiriyoruz” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT