Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Tatilcilere Bor madeni dopingi

Düzenleyen:
Tatilcilere Bor madeni dopingi

Ekonomi Haberleri

Dünya rezervinin yüzde 79'luk kısmı ülkemizde olan Bor madeni, Nanoteknoloji ile işlenerek yüzde 20 ye kadar yakıtı düşürdüğü ve ayı zamanda motorlarda yüksek koruma sağladığı ifade edildi.

Yüzde 100 milli teknoloji firması olarak, FHM Nanoteknoloji Bor Akademisi tarafından geliştirilen Bor Vigor Teknolojisi ile Bezinli LPG'li ve Dizel araçlar için yüzde 20'ye kadar yakıt tasarrufu elde edildiği söylenirken, aynı zamanda gemiler ve iş makinaları içinde yakıt ve enerji tasarrufunun yanında rektefiye ömrünü uzattığı belirtildi.

TATİLCİLER DAHA AZ YAKIT PARASI ÖDEYECEK

Bayrama kadar tatile gidecek olanlara 1 alana 1 tane de bedava kampanyası ile Bor Vigor tatilcilere destek veriyor. Almanya ve ABD de 79 avro değerinde satılan Bor Vigor, Türkiye de 59 TL’den kullanıcılara sunuluyor ve üstelik bayrama kadar 1 tane alana 1 tane Bor Vigor da ücretsiz veriliyor.

Fhm Nanoteknoloji Bor Akademisi Genel Müdürü  Mehmet Can Arvas, yaptığı açıklamada ‘"Dünyanın en büyük problemi olan ve Triboloji bilim dalı olarak, sürtünme,ısınma ve aşınma durumu değerlendirilerek bilim dünyası, etallerde aşınmayı önlemek için çözümler arıyor, ancak biz Bor Vigor Tekolojisi ile sürtünme katsayısını milyonda bire düşürerek aşınmaya çözüm bulduk. Bu olay dünya çapında bir devrimdir. Yüzde 100 milli Türk teknoloji firması olarak 12 yıl bilim adamlarımızla üzerinde çalıştığımız Bor Vigor teknolojisi, metaller arasında sürtünme katsayısını, milyonda bire düşürerek, aşınmayı önlediği gibi, yüksek ısınmayı da önlemiş oldu. Dolayısı ile, motor içerisinde sürtünme katsayısı düştüğü için, araçlarda yüzde 20 ye kadar yakıt tasarrufu, aynı zamanda motor ömrü uzaması, araç motorlarının daha sessiz çalışması elde edilmiş oldu. Her türlü iş makinalarına ilave edien Bor Vigor, hararetin önlenmesi ve sürtünmeden kaynaklanan gereksiz seslerin kesilmesi olarak sonuçlarını verdi.

Tatilcilere Bor madeni dopingi

Tüm araç motorlarına uygulanabilen Bor Vigor teknolojisi araç filolarına ve araç sahiplerine 5 depoda 1 depo yakıt kazandırırken, aynı zamanda yağ ömrünü uzatarak daha fazla kazanım ve hararetten kaynaklanan sorunları da önlediği içinde, bakım ve onarım konusunda sayısız kazanç ve menfaat oluşturdu. Otomobiller başta olmak üzere, traktörler, kamyonlar, TIR’lar, otobüsler başta olmak üzere her türlü motorlu taşıtlarda kullanılan Bor Vigor teknolojisi ile dünya da ülkemizi mükemmel şekilde temsil edeceğimize inanıyoruz. Bize soranlara her zaman cevabımız şudur; yüzde 20 ye kadar yakıt tasarrufu elde edeblirsiniz, lpg, dizel veya benzinli olması fark etmez, yeter ki Bor Vigor kullanın diyoruz. fiziksel nano yağlayıcı olan Bor Vigor kullanarak yüzde 20 ye kadar yakıt tasarrufu elde edebilirsiniz.

Aynı zamanda hem yakıt tasarrufu yapmak, hem de araç motorunuzu yüksek korumaya almış olursunuz. Aracınızın performansı artar, hararet önlenmiş olur, yağ ömrü artar, motor sesi düşer ve araç daha sessiz çalışır, titreşim ve gereksiz motor sesleri önlenir. Aynı zamanda aracın rektefiye ömrü yani motor yenileme süresi 2 katına çıkmış olur. Bu arada yağ yakma veya araçta yağ eksiltme sorunları ve hatta siyah duman atma gibi durumlar varsa, hemen keser. Aracınız mükemmel olur. Bor Vigor yakıt tasarrufu ürünü Fhm Nanoteknoloji Bor Akademisi tarafından üretilmiş olup, Mehmet Can Arvas tarafından tüm araçlara uygulanan ve herkesin kapısına kadar bir telefon ile 2 gün içerisinde teslim edilen üründür.’’ Şeklide konuştu. Piyasalar da Bor adını kullanarak birçok sahte ve taklit ürünlerin olduğuna dikkat çeken Arvas, ‘’ orijinal Bor Vigor ürünlerimizin üzerinde, yani kutularına Mehmet Can Arvas’ın resmi bulunmaktadır, piyasa da sahte ve taklit ürünlerden ayrımı yapabilmek için bu önlemi aldık ‘’dedi.Daha farklı ve ilginç olan ise Fhm Nanoteknoloji Bor Akademisi Genel Müdürü Mehmet Can Arvas, Bor Vigor teknolojisi ile yüzde 20 ye kadar yakıt tasarrufunun yanında araç kullanım tekniklerini de uygulayarak tasarrufu yüzde 35 e kadar çıkarmanın mümkün olduğunu belirtti.

İşte kullanım teknikleri:

Hızla artan akaryakıt fiyatlarıyla mücadele etmenin en iyi yolu olabildiğince sakin otomobil kullanmaktan geçiyor. 
 
Gaz pedalıyla dost olun!

Halk arasında ağızdan ağza dolaşan bir deyim vardır. Açıkçası bu yakıt tasarrufu yapmanın altın kuralını ortaya koyuyor. Kesinlikle tahmin ettiğiniz gibi; “Gaz pedalına altında yumurta varmış gibi bas”. Hız yapmak için gaz pedalının sonuna kadar basmaya ihtiyaç yok. Bunun için otomobili fazla zorlamadan hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterli. Otomobiliniz enjeksiyonlu ise yokuş aşağı inerken gaza basmayın; ilerlemek için yer çekiminden faydalanın. Bilindiği üzere yokuş aşağı inerken gaza basılmazsa enjeksiyonlu otomobiller yakıt tüketmiyor. Ancak yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın ve kontağı kapatmayın. Vites boşa atıldığında motora yakıt girişi kesilmediğinden tüketim devam eder. Ayrıca motor kompresyonu ortadan kalkacağından otomobili durdurmak güçleşir. Kontak kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığı için yapılacak yakıt tasarrufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur. Hız sınırlarına uymaya ve gereğinden fazla hızlı gitmemeye gayret edin. 90 km/s'den sonraki her 1 km/s artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Saatte 120 km hızla giden bir araç 80 km/s hızla giden bir araca göre yüzde 25 daha fazla yakıt tüketir. Ayrıca yakıt tüketimini artıran "saldırgan" sürüşten kaçının; ancak az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almaya çalışmayın. Çok düşük devirlerde kullanılan bir otomobilin motoru daha çabuk yıpranır; bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur. 
  
Motor bakımı önemli

Motor gibi önemli aksamlarının dikkatli ve düzenli yağlanması gerekiyor. Aksi halde yağsızlıktan dolayı sürtünme artacağından güç düşüyor ve parçaların çabuk aşınması nedeniyle de benzin tüketimi artıyor. Bujilerin ayarsız, bozuk ve pis oluşu ise her 10 litrede 1 litre fazla benzin sarfiyatına neden oluyor. Karbüratörün ayarsız ve pis oluşu, jikle kelebeğinin iyi açılıp kapanmayışı, el gazının aynı şartlarda bulunması, motorun elektrik ihtiyacını karşılayan malzeme ile bunun motora iletisini sağlayan aksamlardaki bozukluklar da benzin sarfiyatını artırıyor. Lastiklerin havalarının az olması da yakıt sarfiyatını artıran unsurlar arasında bulunuyor. 
   
Rölantide ısıtmayın!

Motoru rölantide ısıtmak yakıt tüketimini artırır. Motoru çalıştırıp hemen yola çıktığınızda yaptığınız birinci kilometre sonunda otomobilin yaktığı yakıt üç dakika rölantide çalışarak yaktığı kadardır. Yapılan bir teste göre 1.6 litrelik motor taşıyan kompakt sınıftaki bir otomobil 0 (sıfır) derece hava sıcaklığında marşa basıldığı andan 10’uncu kilometrenin sonuna kadar yaklaşık 4 litre yakıt tüketiyor. Motor normal çalışma sıcaklığına dört kilometre yol kat edildikten sonra ulaşıyor ve tüketim fabrika verilerine yakın hale geliyor. Bu nedenle özellikle soğuk havalarda kısa mesafelerde otomobil kullanmak yerine yürümeyi tercih edin. 
   
Doğru viteste ilerleyin!

Birinci vites otomobile hareket vermek için tasarlanmıştır. Uzun süre bu viteste gidilirse yakıt tüketimi anormal miktara yükselir. Vites değiştirirken motorun üst devirlere çıkarmaktan kaçının. Her motorun maksimum devir sayısı ve en verimli çalıştığı devir aralığı vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakarak ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. Teknik verilerde "maksimum tork" adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Otomobilden otomobile değişmekle birlikte genellikle 2000-4500 d/d aralığında olan maksimum tork devrinde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde yakıt tüketimi önemli ölçüde azalacaktır. Ancak hiç bir zaman fabrika verisi olarak açıklanan yakıt tüketimine ulaşmayı hayal etmeyin. Çünkü bu veriler 90 km/s hızda, rüzgarsız ortamlarda tespit edilen verilerdir. Otomobili yol ve trafik koşullarına uygun kullanın. Ne kadar kararlı ve sakin otomobil kullanırsanız o kadar az benzin tüketirsiniz ve otomobiliniz de o kadar az yıpranır. Otomobili akan trafiğin hızına uygun kullanın. Aksi kullanım sürücünün ani fren ve ani hızlanmalara ihtiyaç duymasından ötürü yakıt tüketimini artırır. Önünüzdeki araçla yeterli takip mesafesi bırakın. Sık sık şerit ve hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde, örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken hızı koruyup ani frenle durmak yerine ayağınızı gazdan çekerek otomobili motor kompresyonuyla yavaşlatıp hafif frenle durmak yüzde 15-20 oranında daha az benzin tüketmenizi sağlar. 
 
 Otomobilinizi hafifletin

Otomobilinizin üzerine monte ettiğiniz eşya yüklü portbagaj 100 km mesafede 2 litre, boş portbagajsa otomobilin aerodinamik yapısını olumsuz etkileyeceğinden yakıt tüketimini ortalama 0.5 litre artırır. Hız büyüdükçe hava direnci o oranda artacağı için portbagaj kullanıldığında yavaş gitmek göreceli olarak yakıt tasarrufu sağlayabilir. Otomobile fazladan takılan aynalar, süsler, o otomobil için özel olarak üretilmemiş spoylerler ve benzeri hava tutucu her şey aracın aerodinamik yapısını etkileyerek yakıt tüketimini artırır. Açık camlarla yolculuk yapmaksa neredeyse otomobilin iç mekanının bir paraşüt görevi görmesine sebep olur. Açık camlar şehir içi ya da şehir dışı yolculuklarda yakıt tüketimini 100 km'de en az 0.3 litre artırır; ancak camları kapatıp, varsa klimayı açmak da çözüm değildir; çünkü klima havanın sıcaklığına ve kullanılan kapasiteye göre yakıt tüketiminin 0.5-1 litre arasında artmasına neden olur. Unutmadan otomobilinde gereksiz yük bulundurmayın. Otomobilde bulunan her türlü ağırlık yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor gücü düşük olan araçlarda daha belirginleşir. Standart bir otomobilde her 100 kg fazlalık için 100 km'de 1 litre tüketim hesaplanabilir. Bu nedenle otomobilde taşınan gereksiz eşyaları boşaltmakta yarar var.

10 ipucu

1- Aşırı hız yapmayın, yüksek devirlerde otomobil kullanmayın. 
2- Ani kalkıştan ve frenden kaçının. 
3- Yokuş aşağı inerken gazdan ayağınız çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın 
4- Fazla ağırlıklardan kurtulun. 
5- Aerodinamik yapıyı bozan eklentileri sökün. 
6- Hava filtresini sık sık değiştirin. 
7- Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun. 
8- Hız sabitleme sistemini sadece düz yollarda kullanın. 
9- Uzun süre hareketsiz duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın 
10- Yaz aylarında klimayı ihtiyaç duydukça kullanın. Yolculuk boyunca sürekli açık tutmayın.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...