BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Mutluyuz, umutluyuz

Mutluyuz, umutluyuz

Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2010 yılı araştırmasına göre, ülkedeki bireylerin yüzde 61’i kendisini “mutlu” hissediyor. Yüzde 72’si ise geleceğe umutla bakıyor.



Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) “Yaşam Memnuniyeti Araştırması” sonuçları açıklandı. 2010 yılı araştırması, 3 bin 440 hanede bulunan 18 ve yukarı yaştaki 7 bin 27 bireyle görüşülerek gerçekleştirildi. Buna göre bireylerin yüzde 61.2’si kendisini “mutlu” hissediyor. Yüzde 72.8’i de geleceğe “umutla” bakıyor. 2009 yılında mutlu olanların oranı yüzde 54.3 seviyesindeydi. Kadınların erkeklere göre daha mutlu olduğu görüldü. Evli bireylerin de evli olmayanlara göre daha mutlu olduğu dikkati çekti. Evlilerin yüzde 63.7’si, evli olmayanların ise yüzde 53.5’i kendisini “mutlu” tanımladı. SAĞLIK VE AİLE FAKTÖRÜ Bireylere mutluluk kaynakları sorulduğunda aile ve sağlık ilk sırayı aldı. Mutluluğun kaynağı olan kişi sorulduğunda, bireylerin yüzde 70.9’u “aile”, yüzde 13.2’si “çocuklar”, yüzde 7.5’i “eş”, yüzde 3.1 “anne/baba” dedi. Katılımcıların yalnız yüzde 1.9’u kendisini mutluluk kaynağı olarak gördüğünü söyledi. Mutluluk kaynağı olan değerlerin başında yüzde 71.2 ile “sağlık” başı çekti. Bireylerin yüzde 4.6’sı “parayı” mutluluk değeri olarak tanımladı. Umutlularda da artış gözlendi. Vatandaşların yüzde 72.8’i kendi geleceklerinden “umutlu” olduğunu belirtti. Bu oran bir önceki yıl yüzde 65.5 olarak belirlenmişti. İYİLEŞME GÖZLENİYOR Araştırma kapsamında, son 1 yıldaki ekonomik gelişmelerin bireyler üzerindeki etkisi de ölçüldü. Bireylerin yüzde 54.2’si “daha ucuz ürün tüketmeye başladığını” belirtti. Yüzde 33.8’i borçlandığını, yüzde 21.7’si gelirinin azaldığını, yüzde 24.5’i tasarruflarında düşüş meydana geldiğini söyledi. Yüzde 22.7’si de eğlence ve tatil masraflarını kıstığını dile getirdi. Bireylerin yüzde 22’si borcunu ödediğini, yüzde 13.1’i gelirinin arttığını bildirdi. Bu oranlarda önceki yıla göre iyileşme gözlendi. Bireylerin sağlık hizmetlerinden memnuniyetinde de ciddi artış gözlendi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT