BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Alman far devi Odelo
artık Türk şirketi

Alman far devi Odelo
artık Türk şirketi

Bayraktarlar Grubu, Mercedes, BMW, Rolls Royce gibi markalara aydınlatma sistemleri üreten Alman devi Odelo’yu Avrupa’daki 5 fabrikasıyla birlikte satın aldı.



OTO DÜNYASI ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr 76 YILLIK SERÜVEN Otomotiv sektöründe 1935 yıllarında Hacı Mehmet Bayraktar tarafından temelleri atılan Bayraktarlar Holding, sektördeki tedarikçiliğe 1979’da Farba ile başladı. Bayraktarlar Holding, Almanya’nın en büyük otomotiv sinyal lambası üreticilerinden biri olan Odelo’nun tamamını satın aldı. Mercedes, BMW, Audi, VW, Rolls Royce, Bentley gibi lüks markalara 76 yıldır üretim yapan Odelo, ülkedeki pazarın yaklaşık yüzde 20’sini elinde bulunduruyor. Bayraktarlar Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Bayraktar, otomotiv aydınlatma ve sinyal lambaları üreten ve geçtiğimiz yılki cirosu 163 milyon euroyu bulan Odelo’yla birlikte 3 yıl içinde ABD ve Çin’de birer üretim tesisi kuracaklarını söyledi. Bayraktar özellikle LED teknoloji konusunda dünyada bir numara olmayı hedeflediklerini söyledi. Bursa’da otomotiv dış aydınlatma sistemleri üreticisi Farba’nın da sahibi olan Bayraktarlar Grubu, yeni satın almayla birlikte Odelo’nun Almanya’da 4 ve Slovenya’da 1 adet olan fabrikalarının da sahibi oldu. Odelo’nun Avrupa’daki 5 fabrikada yaklaşık 1400 çalışanla üretim yaptığını anlatan Ahmet Bayraktar, “Bu evlilikle birlikte, Alman otomotiv pazarından da pay alır hale gelip iş hacmini büyüttük” dedi. 3 yıl içinde NAFTA (Kanada, ABD, Meksika) ve Çin’de bir üretim tesisi kuracaklarını söyleyen Ahmet Bayraktar, “5 yıl içinde 500 milyon euro’luk ciro hedefliyoruz. Odelo marka ismini şimdilik değiştirmeyeceğiz ama belki ileride Farba’ya dönebiliriz” dedi. Odelo’nun yapmış olduğu bütün toplu iş sözleşmelerini tanıyacaklarını ve çalışanlarında değişiklik yapmayacaklarını söyleyen Bayraktar, “Aksine daha fazla yatırım yapacağız” dedi. Bayraktarlar Grubu’nun Odelo’yu satınalma fiyatı ise açıklanmadı. Odelo CEO’su Zelico Matijevic de, “Bayraktarlar Holding gerek firmamıza gerekse çalısanlarımıza yatırım yapacak güçlü ve kararlı bir partnerdir. Yeniden yapılandırmada elde ettiğimiz başarı, stratejik bir yatırımcı için hedef olmamızın zeminini hazırladı ve sürdürülebilir gelişimimizi sağladı. Bu güçlü partner ile Odelo küreselleşme ve yenilikçilik hedeflerine artık odaklanabilir” dedi. Volkswagen’in stopları FARBA Bursa’da 1979 yılında Bayraktarlar Holding tarafından kurulan Farba, Toyota, Tofaş, Renault, Ford, Mercedes Benz ve Daimler gibi otomotivin önde gelen markalarına far, arka stop ve 3. fren lambası gibi dış aydınlatma sistemleri üretiyor. Yaklaşık 500 çalışanın istihdam edildiği Farba’nın yılık cirosu ise 40 milyon euroya ulaşıyor. Farba’nın Ar-Ge biriminde tasarlanan stop lambaları geçtiğimiz sene, Alman otomotiv devi Volkswagen tarafından da onaylanmıştı. Farba, Volkswagen’in bu yıl üretime başlayacağı yeni modeli Up’ın da stop lambası ihalesini kazanmıştı. Anlaşmayla Farba, VW’ye 300 bin çifte yakın stop lambası üretecek. MASERATI GRANCABRIO 270 bin euroya, sadece 2 tane gelecek Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk defa boy gösteren Maserati’nin dört koltuklu ve katlanabilir tavanlı yeni modeli Maserati GranCabrio’nun Sport versiyonundan Türkiye’de sadece 2 adet satılacak. Sadece 2 adetlik ülke kotasıyla Tofaş çatısı altındaki FerMas tarafından Türkiye’de siparişe açılan GranCabrio Sport, yaz aylarında ilk sahiplerine 270 bin euroya teslim edilecek. 450 HP güç üreten 4.7 litrelik V8 motora sahip olan GranCabrio Sport, diğer GranCabrio versiyonlarından siyah renkli ızgara ve beyaz yan çizgilerle sarılmış siyah renkli dış kaplamaya sahip farlarıyla ilk bakışta ayrılıyor. 285 km/s’lik maksimum hıza erişen Maserati GranCabrio Sport, MC Auto Shift yazılımıyla donatılmış 6 ileri otomatik şanzımanıyla da dikkat çekiyor. Otomotivin babaları Strateji Belgesini sabırla bekliyor Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 33 Olağan Genel Kurulu’nda bir araya gelen ‘otomotivin babaları’, sektöre doping etkisi yapacak ‘Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi’nin bir önce uygulamaya girmesini istedi. TAYSAD Başkanı Celal Kaya, yaptığı konuşmada New York taksisi projesinde finale kalan Türk projelerine destek vererek, “İşte kürselleşme böyle olur” dedi ve bu yolda faaliyete geçen Almanya ofisinin globalleşmeye yapacağı katkının altını çizdi. Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) başkanlarının da katıldığı kongrede konuşan Celal Kaya, 2011 yılında bir milyon 215 bin adet ile rekor üretim beklendiğini hatırlatarak, yurtiçi satışların da 800 bin, ihracatın ise 780 bin adetler seviyesinde gerçekleşmesini beklediklerini söyledi. OİB Başkanı Orhan Sabuncu, OSD Başkanı Kudret Önen, ODD Başkanı Mustafa Bayraktar ve OYDER Başkanı Şükrü Ilısal da, “Belgenin tam olarak hayata geçmesi sektörümüzde kaldıraç olacak” ifadelerini kullandılar. BAŞARILI FİRMALARA ÖDÜL TAYSAD Genel Kurulu’nda, Patent/Faydalı Model Ödülleri alanında sırasıyla Arfesan, Bant Boru ve Elba ile Makersan ilk 3 dereceyi paylaştı. Eğitim ödüllerini ise Farplas, Hasçelik ve Kanca aldı. İhracatta ise Bosch, CMS Jant ve Autoliv Cankor ödül alırken, Federal Mogul Piston, Valeo, Componenta, Hayes Lemmerz Jantaş, İnci Akü, Mako Elektrik ve Cevher Döküm tebrik plaketi aldı. Dacia’dan biri aile diğeri ticari iKi YENi MODEL Renault Grubu bünyesinde faaliyet göstermeye başlayan Romanya’nın ünlü markası Dacia, son 7 yıldır satış grafiğini her geçen gün yükseltirken, yeni modeller için de hazırlarını sürdürüyor. 2010 yılında dünya genelinde satışlarını (binek+ticari) 2009’a göre yüzde 11.8 artıran Dacia toplam 348 bin 279 adet teslimat gerçekleştirdi. Avrupa’da 2009’a göre yüzde 15.2 oranında satışlarını artıran Dacia, 246 bin 920 satış ile yüzde 1.6 pazar payı elde etti. Fransa’da ise Dacia’nın yüzde 4.1 olan pazar payı, 2009’a göre yüzde 65.6 artışla 110 bin 75 adete çıktı. Türkiye pazarı çok iyi bizi araçsız bırakmayın Yüce Auto, pazarın bu yıl da canlı olacağı Türkiye’de, tedarik konusunda sıkıntı yaşanmaması için Çek Cumhuriyeti’nden gelecek yetkililere baskı yapmaya hazırlanıyor Geçtiğimiz hafta Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttığı yenilenen logosuyla ‘daha çok dinamizm’ diyen Skoda, Türkiye’de de hedeflerini büyütme doğrultusunda düğmeye bastı. Yüce Auto Yönetim Kurulu Üyesi Emir Berduk Marşan ve Genel Müdür Mahmut Kadirbeyoğlu’nun da katıldığı toplantıda açıklamalarda bulunan Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce, geçtiğimiz yıl oldukça başarılı sonuçlara imza attıklarını ancak tedarik sıkıntısı yaşadıklarını söyledi. Ahmet Yüce bu sene de pazarın hareketli geçeceğini belirterek, benzer sıkıntıların yaşanmaması için bugün Çek Cumhuriyeti’nden gelecek heyetle görüşmeler yapacaklarını söyledi. Türkiye’nin çok hareketli bir pazar olduğunu daha önce Çek yetkililere anlattıklarını söyleyen Ahmet Yüce, karşı tarafın ise konu hakkında ellerinden geleni yapacağını açıkladıklarını kaydetti. HEDEF 10 BİN SATIŞ 2010’da 6 bin 332 araç teslimatı gerçekleştirdiklerini hatırlatan Yüce Auto Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu da, bu yıl yüzde 50 büyüme planıyla 10 bin araç satışı hedeflediklerini söyledi. Bu yılın şubat ayında satışları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 4 kat artırdıklarını ifade eden Kadirbeyoğlu, 1159 teslimatla seneye başarılı bir başlangıç yaptıklarına dikkat çekti. Kadirbeyoğlu, “Şu anda 30 bayiyle faaliyet gösteriyoruz. 70’e yakın da yeni bayi talebi var. Ancak bunun yüzde 10’una cevap verebiliyoruz” diye konuştu. Kadirbey-oğlu, bu yıl otomotivde pazarın 1 milyon civarında olabileceğini de söyledi. VDF’YLE KAMPANYA ANLAŞMASI YAPTIK Gazetelerdeki otomotiv haberlerinde sürekli kampanyaların yoğunlukta olduğuna dikkat çeken Yüce Auto Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, “Biz de Volkswagen Doğuş Finans’la (VDF), krediler konusunda kampanya anlaşması gerçekleştirdik. Şu an yeni bir kampanyamız yok ancak yakında güzel sürprizler yapabiliriz” diye konuştu. Yeni Yeti satışları katlayacak Skoda’nın SUV segmentindeki ilk modeli olan Yeti’nin Türkiye’de çok sevildiğini belirten Mahmut Kadirbeyoğlu, modelden 2010’da 609 teslimat yaptıklarını söyledi. Yılın ikinci yarısında Yeti’nin 1.6 litre dizel versiyonunun geleceğini açıklayan Kadirbeyoğlu, “Hedefimiz Yeti satışlarını ikiye katlamak” dedi. Skoda’nın her 6 ayda bir yenilikler sunacağını, B segmentinde Octavia ve Fabia arası yeni bir sedanın olacağını kaydeden Kadirbeyoğlu, “Ares modelimizden ise Türkiye’de 7 adet sattık. 30 tane yeni sipariş verdik. Müşteri memnuniyetinde bugüne kadar olumsuz geri dönüşümüz olmadı. En problemsiz markalar arasında üst sıralardayız” diye konuştu. Renault’nun ELEKTRİKLİ modelleri Hertz’le kiralık Hertz, bütün Avrupa’da müşterilerine elektrikli modeler olan Renault Twizy, ZOE, Fluence Z.E., Kangoo Z.E’yi sunan ilk kısa süreli kiralama şirketlerinden biri olacak. ‘Connect by Hertz’ oto paylaşım kulübünü yeni Renault elektrik motorlu araçlar gamıyla zenginleştirmek için niyet anlaşması imzalayan Hertz, önümüzdeki iki yıl boyunca, filosuna Renault Z.E. gamına dahil 500 araç eklemeyi planlıyor. Bu işbirliği, Hertz’in 2010 Aralık ayında başlattığı ‘Hertz Global Elektrikli Araç’ isimli dünya çapındaki elektrikli araç programının Avrupa ayağının bir bölümünü oluşturacak. Bu program, tüketicilere geniş sıfır emisyonlu elektrikli araç seçenekleri sunmak üzere tasarlandı. Hertz CEO’su Mark Frissora “Üyelerimize 2012’den itibaren elektrikli araçları kullanma fırsatını sunuyor olacağız” dedi. Bridgestone’a yeni logo Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden olan Bridgestone, kuruluşunun 80’inci yılında ‘Bridgestone’un Özü’ ismini verdiği yeni kurumsal felsefesini, yeni logosunu ve kurumsal sloganını tanıttı. Ülkemizde Sabancı Holding çatısı altında faaliyetlerini yürüten Bridgestone, yeni kurumsal sloganını, “Sizin Yolculuğunuz, Bizim Tutkumuz” olarak belirledi. Logoda ise, ‘güç’ ve ‘hız’ hislerinden ‘esnek güç’ ve ‘değişime uyumda hızlı davranmaya geçiş’ gibi yaklaşımlara atıfta bulunularak ‘hafif’ bir değişikliğe gidildi. Kurum logosu, daha önce sembolize ettiği ‘güç’ ve ‘hız’ hislerinden bu kavramlara doğru bir geçiş yaşadı.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT