BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turizm elçimiz: THY

Turizm elçimiz: THY

Türk Hava Yolları (THY), adı üstünde hava yolu şirketi. Fakat, onunla sınırlı değil; bir başka misyonu daha var. Ki, pek bilinmez bu hususiyeti. THY, Türkiye’nin turizm elçisi gibi çalışıyor.



Türk Hava Yolları (THY), adı üstünde hava yolu şirketi. Fakat, onunla sınırlı değil; bir başka misyonu daha var. Ki, pek bilinmez bu hususiyeti. THY, Türkiye’nin turizm elçisi gibi çalışıyor. ‘Gibi’si fazla aslında. Kelimenin tam anlamıyla öyle; turizm elçisi. İstanbul Batı ile Doğunun tam orta yerinde. Birçok hava yolu şirketinin HUB noktası oldu. Başka bir deyişle aktarma merkezi. En başta THY’nin. THY’nin taşıdığı yolcunun yüzde 42’si direkt İstanbul’a uçuyor. Yüzde 25’i de Türkiye’nin çeşitli şehir ve destinasyonlarına. Yüzde 33’ü ise transit yolcu. THY, bekleme süresi 6 saati geçen transit yolcularını alıp İstanbul’un tarihî mekânlarını gezdiriyor. Maksat, İstanbul’u tanısın ve bir sefer de İstanbul’u gezmek için gelsin. THY, 160 uçaklı bir filoya sahip ve 170 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. 90 uçak daha geliyor. Böylece THY, dünyanın en iddialı hava yolu şirketi olup çıkıyor. Zaten, 6’ncıydı bu uçakların da filoya katılmasıyla THY 2015’te ilk sıralara yerleşmiş olacak; hedef bu. 2010 yılında 29 milyon 100 bin kişi taşıyan THY’nin bu seneki hedefi: 35 milyon yolcu. ABD’li şirketlerdeki uçakların yaş ortalaması 25. Avrupalı şirketlerin ise 17. THY’nin ise 6,5. Çok genç yani. Buna bir de temizliğini, güler yüzlü personelini ve hızlı hizmet anlayışını ilave edin. Oluyor size bir numaralı şirket. Hele, ikramları! Çoğu yolcu, yemeğini uçakta yemeyi tercih ediyor. Hem kaliteli, hem lezzetli. Neden dışarıda yesin ki? Az daha unutuyordum. THY, ekonomi class’ta dünya birincisi. Dünyaca ünlü oyuncu ve sporcuların rol aldığı reklam filmleriyle business class’ta da var olduğunu göstermeye çalışıyor. Hasılı kelam, THY’nin özellikleri sayılamayacak kadar çok. Çok da... yine de yetmiyor. Bu hususiyetlerin anlatılması lazım. Tanıtım şart yani. Turizm elçiliği işte tam burada başlıyor. Destinasyonları tanıt ki, elin adamı oraya gitmek için THY ile yolculuk yapsın. Aslında, “bir taşla iki kuş vurma” durumu var burada. İtalya mesela. THY Roma, Milano, Venedik ve Bolonya kentine zaten uçuyordu. Bu sene Cenova, Napoli, Torino hatlarını da açıyor ve böylece İtalya’nın 7 noktasına uçuş gerçekleştirmiş oluyor. Bir İtalyan hangi şehirde olursa olsun; sabah İstanbul’a gelip işlerini gördükten sonra aynı günün akşamı evine dönme imkânına kavuşmuş oldu. Turist olarak gelmek isteyen için de aynı kolaylık var tabii. Türkler için de geçerli bu. Onlar da istedikleri an İtalya’nın herhangi bir kentine gidip gelebilecek bundan sonra. Bolonya hattı geçen sene açılmıştı. Beklenenin üzerinde bir performans gösterdi ve seneyi başarıyla kapattı. Eh, Tarkan İnce ve ekibi var ne de olsa orada. THY Bolonya Müdürü Tarkan İnce ve bir avuç ekibi güçlerinin fevkinde bir gayret gösterip o hattı başarılı yaptı. İnce, bu sene yüzde 28’lik bir büyüme hedeflediklerini söyledi. Onlar için mümkün bir hedef bu. Çok çalışıyorlar çünkü. İş adamlarına, öğrencilere Türkiye’yi ve ülkenin sahip olduğu destinasyon zenginliğini anlatıyor; ne yapıp edip onların bir kerecik de olsa Türkiye’ye gelmelerini sağlıyorlar. Hakeza turizm acenteleri. Tek tek ziyaret edip hepsine Türkiye’yi tanıtıyorlar. Maksat belli: Türkiye’ye yolcu göndersinler.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT