BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Cannes’daki ‘Zorlu’ geceye Türk damgası

Cannes’daki ‘Zorlu’ geceye Türk damgası

Dünyanın en büyük gayrimenkul buluşmasına sponsor olan Zorlu Gayrimenkul, açılışta Türk konseptinin bütün unsurlarını kullandı. Gecede 6 bin yabancı iş adamına Türkiye’nin tanıtımı yapıldı



Tülay DUR - CANNES TÜRK YEMEKLERİ BİR ANDA TÜKENDİ Açılış gecesinde İstanbul’un değerleri olan Mısır Çarşısı, Türk müzikleri, Türkiye’ye özel yemek ve içecekler sunulurken, modern İstanbul konsepti içerisinde ise İstanbul siluetini oluşturan şehir görselleri ziyaretçilerle paylaşıldı. Gecede koreograf Ziya Azazi de semazen gösterisi yaptı. Burhan Öcal ve All Stars Grubu ile DJ Can Hatipoğlu ise sahne performanslarını sergiledi. Arnavut ciğeri, kısır gibi yiyeceklerin yanısında lokum, Türk kahvesi, çay, nazar boncuklu anahtarlık, baharatlar ve kuruyemişler tükendi. Zorlu Grubu, 89 ülkeden 187 firma ve 18 bin kişinin katılacağı dünyanın en büyük gayrimenkul buluşmasına Türk damgası vurdu. Dünyanın en büyük gayrimenkul fuarına Zorlu Center Projesi ile katılan ve açılış gecesinin sponsoru olan Zorlu, gala gecesine 600 bin euro harcayarak binlerce kişiye Türkiye’yi, Türk müziği eşliğinde tanıttı. Zorlu, 6 bin özel konuğu ağırladığı gecede İstanbul’a özel bir gösteri de sundu. Açılışta konuşan Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, “Sponsorluğu sadece ülkemizin tanıtımı için kabul ettim. Bunlar Türkiye’nin nereye gittiğini gösteriyor. Türk mühendis ve mimarlarının neler yapacağını dünyaya tanıttık” dedi. Cannes’da tanıtılan Zorlu Center Levent Projesi hakkında bilgi veren Emre Zorlu da “Zorlu Center ile İstanbul’un kalbinde, iki kıtayı birleştiren iki köprünün arasında, Türkiye’de ilk defa rezidans, performans sanatları merkezi, alışveriş merkezi, otel ve ofislerden oluşan 5 ayrı fonksiyonu bir araya getirerek, adeta yeni bir kent meydanı kurduk. Yeşil ve çevreci unsurlara önem verdik. Performans Sanatları Merkezi’miz için 300 milyon dolar gibi bir yatırım bedelini ortaya koyduk. Zorlu Center’in İstanbul’un ‘değer’i olması için 2.5 milyar doların üzerinde yatırım gerçekleştirdik. 9 bin dolar ile 18 bin dolar metrekare fiyatı aralığında satışa başladık. Şimdi fiyat 20 bin dolara kadar vardı” dedi. Öte yandan gecede Zorlu Center Projesi üç ödül birden almayı başardı. NEW YORK’LA, PARİS’LE YARIŞALIM Zorlu Gayrimenkul Yönetim Kurulu Üyesi Emre Zorlu, “Zorlu Gayrimenkul olarak Riviera salonundaki 63 metrekarelik stantta yer aldık. Buraya kabul edilen ilk Türk firması biz olduk” dedi. Zorlu Center 10 teklif aldı Zorlu Gayrimenkul Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Even, Zorlu Gayrimenkul olarak Zorlu Center projesiyle İstanbul’u ve Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmeye çalıştıklarını belirterek, şu bilgileri verdi: “Türkiye’nin hem gayrimenkul hem de diğer alanlarda birçok ülkenin önünde olabileceğini görüyoruz. Bu tür organizasyonlarda bu daha net ortaya çıkıyor. Projeyi devralmak ya da bir kısmını satın almak şeklinde teklifler de oluyor. Bugüne kadar bu şekilde 10 teklif aldık. Ancak, finansman desteğiyle projeye ortak olunmasına sıcak bakmadık. Açılış gecesinden sonra görüşmek isteyenlerin sayısı arttı” dedi. Even, daha çok Avrupa ve Rusya’dan teklif aldıklarını, Avrupa’da ortak proje teklif edenlerin de bulunduğunu söyledi. Zorlu Holding Yönetim Kurulu Üyesi Emre Zorlu ise, Zorlu Center için finansman desteği anlamında gelen tekliflere sıcak bakmadıklarını ancak başka projelerde teklif getiren firmalarla ortaklık yapabilmek için değerlendirmeye aldıklarını kaydetti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT