‘Katma değerli servis’ mağduriyeti bitiyor
Ekonomi Haberleri
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), tüketicilerin internette gezinirken talep ve onayı olmaksızın istek dışı aboneliğinin gerçekleştirildiği “katma değerli servisler”le ilgili mağduriyetleri önlemek amacıyla onay zorunluluğu getiriyor.
30 Haziran’dan itibaren uygulanacak düzenlemeye göre; Web, Wap, SMS ya da sesli cevap sistemleri gibi kanallarla yapılan işlemlerde, ücret ve hizmetin kapsamına ilişkin bilgilendirme sonrası belirlenen usullerle aboneden onay alınması sağlanacak. Tüketicilerin cep telefonlarına gelen reklam sayfasını veya mesajını, hizmeti satın almadan kapatamadığı yönündeki şikayetler üzerine bu konuyla ilgili de düzenleme yapıldı. Tüketicilerin, hizmeti satın almak istemediğini kolayca iletebilmesine yönelik işletmeciye yükümlülük getirildi. Bu hizmetlere ilişkin abonelik işlemlerinde ve içerik satın alınması sürecinde abonelere yapılacak bilgilendirme ve onay işlemlerİ ücretsiz sağlanacak.