BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Reklam ve ilanda küçük puntoya son

Reklam ve ilanda küçük puntoya son

Yeni tebliğe göre, yazılı reklamlarda minik harfler kısıtlanırken, TV’lerdeki alt yazılı açıklamalar da artık yavaş ilerleyecek.



Ticari reklam ve ilanlarda, tüketicinin satın alma kararını etkileyecek bilgilerin ortalama tüketicinin algılayabileceği sürede ve biçimde iletilmesi zorunlu olacak. Reklam ve ilanlarda yer alan alt yazı ve dipnotlar; okunabilir, algılanabilir hızda ve büyüklükte verilecek. Resmî Gazete’de yayımlanan tebliğe göre, ticari reklam ve ilanlarda yer alan ana vaadin esaslı unsurları açık ve anlaşılır bir şekilde reklamın ana mesajında belirtilecek. Ana vaadin esaslı unsuruna hiçbir suretle alt yazıda veya dipnotta yer verilemeyecek. EN AZ 8 PUNTOYLA?YAZILACAK Yazılı mecralarda dipnot, görsel mecralarda altyazı olarak kullanılan metinler; ana vaadi açmak, netleştirmek veya istisnaları iletmek için kullanılabilecek. Yazılı basında, broşür ve benzeri yazılı mecralarda yayımlanan ticari reklam ve ilanlardaki dipnotlarda kullanılan yazı boyutu, en az 8 punto büyüklüğünde olacak. Açık hava ilanı, afiş ve benzeri diğer mecralarda yayımlanan ticari reklam ve ilanda yer alan dipnotların okunabilir büyüklükte olması gerekecek. Ayrıca TV gibi yayın organlarında yayınlanan reklamlarda yer alan altyazıların arka planındaki renk, metni zor okunur halde olamayacak.Tebliğ 3 ay sonra yürürlüğe girecek. Reklamlarda abartılı, serigrafik, italik yazı karakterleri kullanılmayacak. Kelimeler arasında görünen boşluk, harfler arasında görünen boşluktan fazla ve satırlar arasında görünen boşluk, kelimeler arasında görünen boşluktan fazla olamayacak.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT