BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > BİM ve A-101 en hızlı büyüyen perakendeci

BİM ve A-101 en hızlı büyüyen perakendeci

Rekabet Kurumu’nun hazırladığı rapora göre, 2001 ve 2008 yıllarında yaşanan krizlerde yıldızı parlayan indirim mağazacılığında, BİM ve A-101 en hızlı büyüyen markalar olarak öne çıktı.



Rekabet Kurumu’nun hazırladığı rapora göre, indirim marketleri BİM ve A-101 Türkiye’de en hızlı büyüyen perakende zincirler oldu. “Türkiye Hızlı Tüketim Ürünleri Perakendeciliği Sektör İncelemesi Ön Raporu”nda, Türkiye’de organize perakendenin payı 2004’de yüzde 30 iken, 2009 yılı itibariyle yüzde 43 düzeyine ulaştı. Bu gelişmeye rağmen Türkiye’de hızlı tüketim ürünleri perakende pazarında ağırlık geleneksel kanalda bulunuyor. Organize perakende içinde en hızlı büyüyen kanal indirim mağazacılığı olurken, “BİM ve A-101” en hızlı büyüyen perakende zincirler oldu. Türkiye’de 2001 yılında yaşanan ekonomik kriz ve 2008 küresel finans krizi, indirim mağazacılığı kanalında organize perakende içindeki payını artırdı. BİM LİDERLİĞİ KAPTI Toplam perakende pazarı içinde süpermarketler en büyük paya sahip. Hızlı tüketim ürünleri cirosu bakımından BİM, Migros’u 2009 yılında geçerek pazar lideri oldu. Pazardaki diğer büyük perakende zincirleri sırasıyla CarrefourSa, Metro/Real, Bizim Toptan, Tesco/Kipa, Kiler, Makromarket ve A-101 olarak sıralandı. Belli başlı bölgesel/yerel perakendeciler Adese, Pehlivanoğlu, Çağdaş, KİM, Mopaş, Yunus ve Uyum oldu. Bölge bazında sırasıyla Marmara, İç Anadolu ve Akdeniz, il bazı nda ise İstanbul ve Ankara bölgesel hızlı tüketim ürünleri perakendeciliğinin yaygın coğrafi pazarlar oldu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98466
    % -0.17
  • 5.714
    % -1.25
  • 6.623
    % -1.19
  • 7.5476
    % -0.83
  • 225.606
    % -1.18
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT