BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Araplar Türk parfümü istedi hedef 1 milyar doları buldu

Araplar Türk parfümü istedi hedef 1 milyar doları buldu

Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da tüketici daha çok makyaj malzemesi ve parfüm istedi. Bu ülkelerde tüketicinin tercihi Türk malı olunca, ihracatçı 1 milyar dolar hedef koydu.



> BOLOGNA - Mustafa SEZER Türkiye’nin son dönemde ‘rol model’ olduğu Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleriyle ticareti hızla artıyor. Bu ülkelerde yaşayanlar, televizyonlarda tiryakisi oldukları Türk dizilerini izledikçe daha fazla Türk malı talep eder oldular. Talep ettikleri ürünlerin başında da kozmetik geliyor. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Murat Akyüz, söz konusu ülkelerde Türk mallarına yüzde 30’a varan vergi olduğunu, ancak halkın Türk malı talebiyle bu vergilerin düşürülmesini, hatta sıfırlanmasını beklediklerini söyledi. Akyüz, “Bu ülkelerde yaşanan olaylar sebebiyle sektör bir süre olumsuz etkilense de uzun vadede kozmetik ihracatı 2-3’e katlanır” dedi. EN AZ 1 MİLYAR DOLAR Geçen yıl kozmetikte 925 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirdiklerini hatırlatan Akyüz, bu yıl hedeflerini 1 milyar 100 bin dolar olarak belirlediklerini söyledi. Akyüz, “Bu pazarlardaki olaylar yatıştığında hedefimizi gerçekleştireceğiz” dedi. Türk firmaları olarak katıldıkları “Cosmoprof Worldwide Bologna Fuarı”yla ilgili bilgi veren Akyüz “Bu yıl da fuara, toplam 52 Türk firması katıldı. Çok önemli iş bağlantıları gerçekleştirildi” dedi. Hunca’nın İhracat Bölge Yetkilisi İlker Okan da Orta Doğu ülkelerinin beğenisine uygun ürettikleri ‘She’ markalı parfümle satışlarını hızla artırdıklarını ifade ederek “Bölgede satışlarımız 3-4 kat arttı. Şu anda ciromuzun yüzde 70’ini bu markamızdan sağlıyoruz” dedi. Dubailand’ın parfümleri bizden Bologna’da kozmetik fuarına katılan Türk firmaları, başarı hikâyeleri yazıyor. Bunlardan birisi de Rebul.?Şirketin ihracat Müdürü Cihan Bayraktar üç yıldır üzerinde çalıştıkları proje hakkında bilgi verirken “ Dubai’de Amerika’daki Disneyland’a alternatif Dubailand Projesi var. Bu projede aynı Disneyland’daki karakterlerin yerine kendilerine özgü yeni figürler oluşturdular ve biz de bu figürleri taşıyan parfümlerin üreticiliğini almak için anlaşma yapmak üzereyiz” dedi. Akat temsilcisi Serhat Dicle de ihracatlarının büyük bir çoğunluğunu bu bölgelere gerçekleştirdiklerini anlatarak “Buralarda yaşanan problem üzerine alternatif pazarlar oluşturduk ve yoğunlaştık. Pakistan, Hindistan, Balkan ülkelerinde etkinliklerimizi arttırdık. Güney Afrika, Şili ve Arjantin pazarlarına da yöneleceğiz” dedi. Fuara katılan Matsan yetkilisi Özgür Öztürk de ikili anlaşmalarla ticaret hacminin artıralacağını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT