BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hayatımız proje!

Hayatımız proje!

Türkiye, Başbakan’ın “Çılgın Proje”sine kilitlendi. Birçok örnek ve uçuk iddialar var.



İSTANBUL TRAFİĞİNE HAVALI ÇÖZÜM HAVARAY Metro hattına yolcu taşımak için “Havaray” sistemi kurulacak. Proje, özellikle şehir trafiğinin yoğun olduğu noktalarda uygulanacak. İKİNCİ BOĞAZ Silivri-Çatalca hattı üzerine “Suni Boğaz” yapılacak. İstanbul’un deniz trafiğinin tamamen bu yeni kanaldan yapılması hedefleniyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın 27 Nisanda açıklayacağı İstanbul için hazırlanan “Çılgın Proje” vatandaşlar arasında merak konusu oldu. Son iki gündür kamuoyunda geniş yankı ve merak uyandıran çılgın projenin ne olabileceği konusunda vatandaş da internette proje üretti. Ulaşımdan yerleşime, teknolojiden sanata pek çok konuda İstanbul’da yaşayanların hayatını kolaylaştıran projeler arasında tarihî yarımadayı ikiye bölen kanallar, Karadeniz’i Marmara’ya yeni bir kanal açarak bağlayan ikinci Boğaz geçişleri, hava ray taşıma sistemleri, Anadolu-Avrupa yakası arasında kurulması istenen teleferik sistemleri vatandaşların oldukça ilgisini çekti. UYGARLIKLAR KÖPRÜSÜ Kamuoyunda tartışılan çılgın projelerin başında İstanbul Boğazı’na oluşturulacak bir ada ile her iki kıtaya kurulan 4 köprü fikri oldukça dikkat çekiyor. İkisi Avrupa, ikisi Anadolu yakasına kurulacak köprülerin, Boğazın en geniş noktasında tam ortasına kurulacak olan yapay adanın bütün dünyanın ilgisini çekeceği belirtiliyor. Bu proje kapsamında Marmara’da yeni adalar oluşturulması da gündemde. Denizi doldurarak elde edilen yapay adalar hem turizm, hem eğlence merkezleri için cazibe merkezi oluşturabilecek. İstanbul için düşünülen yapay adaların “Lale” figürüyle desteklenmesini isteyenler de çoğunlukta. Başbakan Erdoğan’ın Dubai gezisi sırasında gördüğü yapay adalardan oldukça etkilendiğini belirten mimari çevreler “Denizden dolguyla elde edilen kara parçalarının ekonomiye önemli katkı sağladığını” belirtiyor. YENİ BOĞAZ MI GELİYOR? Karadeniz ve Marmara arasına ikinci bir Boğaz açılması düşüncesi de vatandaşlar arasında oldukça rağbet görüyor. Bu projede iki farklı güzergah öngörülüyor. Bunlardan biri Haliç’i Kağıthane-Nurtepe ağzından Seyrantepe-Hamidiye önünden geçirerek Ayazağa güzergâhından Çayırbaşı’ndan Karadeniz’e ulaştırma düşüncesi var. Yeni ve büyük bir adanın oluşturulduğu İstanbul bu sayede ikinci bir Boğaza kavuşurken ulaşım ve yerleşim konusunda büyük bir alan ortaya çıkmış oluyor. İstanbul için önerilen 2023 Çılgın Proje fikirlerinin tamamında ulaşımla ilgili düşünceler yer alıyor. Dar caddeler için hava ray sistemlerinin yer aldığı ulaşım-taşıma projelerinde teleferik düşüncesi de ihmal edilmemiş. Boğaz üzerine kurulması düşünülen teleferik sistemiyle Mecidiyeköy’den Anadolu yakasına daha hızlı geçiş imkânı sağlayan teleferik sisteminin şehir içinde yaygınlaştırılması düşünülmüş. HALİǒTEN MARMARA’YA... İstanbul’un çehresini değiştirecek bir başka proje de bizden olsun. Türkiye Gazetesi Yazıişleri haber toplantısında ortaya çıkan fikir, tarihî yarımadayı, ada haline getiren üstelik kamulaştırma bedeli olmayan bir proje. Haliç’i Marmara’ya bağlayan ikinci bir deniz yolu İstanbul’un tarihî ihtişamına yeni bir kapı aralayabilir. İstanbul’un tarihî dokusunu zenginleştirmeye aday proje Haliç’ten Unkapanı-Aksaray-Yenikapı güzergahı üzerinden açılan su yolu ile deniz ulaşımına farklı bir boyut kazandırırken Dersaadet’in yeniden canlanmasını da sağlayacak. Mevcut yolun kullanılması halinde maliyetin de diğer projelere nazaran daha ucuz olacağı söyleniyor. 2023’te kim kaç yaşında olacak EN GENCİ ERDOĞAN Cumhuriyet’in 100. yılı için öngörülen hedeflere ulaşıldığında eski ve yeni siyasetçilerin yaşlarını hesapladık. En genç Erdoğan, en yaşlı Evren... EVREN EVREN DEMİREL 99 BAYKAL 85 KILIÇDAROĞLU 75 BAHÇELİ 75 GÜL 73 ERDOĞAN 69
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 114418
    % 2.01
  • 3.7915
    % -0.13
  • 4.6324
    % -0.58
  • 5.2252
    % -0.36
  • 162.659
    % -0.64
 
 
 
 
 
KAPAT