BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çılgın projenin toprağı Marmara’ya ada olacak

Çılgın projenin toprağı Marmara’ya ada olacak

Kanal İstanbul Projesi’nin hafriyatının bir kısmı ile Marmara Denizi’nde yapay ada oluşturulacak. Bu ada İstanbullulara yeni bir mesire alanı olarak düzenlenecek.



Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 27 Nisanda açıklanan ve tartışmaları devam eden Kanal İstanbul’un inşası sırasında çıkan hafriyat, Marmara’ya yeni bir ada kazandıracak. Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, Kanal İstanbul’dan çıkacak hafriyatın bir kısmı yapılması planlanan havaalanının alt dolgularında kullanılacağını, bir kısmıyla da Marmara Denizinde yapay bir ada oluşturulacağını söyledi. Bakan Soluk, bu adanın mesire amaçlı kullanılmasının düşünüldüğünü de söyledi. Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattında deneme sürüşü yapan Pri Reis test treninde soruları cevaplayan Soluk, “İstanbul için mükemmel bir proje olacak” dediği Kanal’dan çıkacak malzemeyle Marmara’nın içerisine büyük bir ada kurulacağını, bir kısım hafriyatın da Karadeniz’de özellikle kömür ocaklarının hoyrat görünüşlerinin yok edilmesi, yeşillendirilmesi, çevrenin düzenlenmesi için kullanılacağını bildirildi. Soluk, “Bu yapay adanın mesire amaçlı kullanılması düşünülüyor. İki ayrı dolgu yeri oluşturulmasının amacı da bunun nakliye maliyetinin azaltılması içindir. Bu uzunlukta bir kanaldan çıkan malzemeyi en yakın kısımdaki denize nakil ederek masrafı azaltacağız. İstanbul’da yıllık en az 60 milyon yolcu kapasiteli bir havalimanı düşünüyoruz. Bu tesisin 80-100 milyon kapasitede projelendirilmesi için etüt yapıyoruz” diye konuştu. MARMARA OTOPARK GİBİ Kanal İstanbul’un kent açısından büyük mükemmellik arz ettiğini ifade eden Ulaştırma Bakanı Soluk, “Karadeniz ile Marmara arasında İstanbul Boğazına alternatif yeni bir su geçiş yolumuz olacak. Marmara’nın Bakırköy açıklarında otoparka dönüşmesi ve gemilerin gece bastıkları sintine suları ortadan kaldıracak. Böylece kıyılarımız temiz kalacak” dedi. Başbakan’ın projesi Ulaştırma Bakanı Soluk, proje fikrini kimin geliştirdiğine ilişkin çeşitli değerlendirmeleri hatırlatarak, “Şu andaki güzergah üzerinde bu tür bir proje hayata geçirilmesi fikri, Sayın Başbakan’a aittir” dedi. Bu projenin 8-10 sene sürecek olan yapımında 150-200 bin kişinin istihdam edileceğini ifade eden Soluk, projenin Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçeceği düşünüldüğünde büyük bir dış kredinin Türk ekonomisine gireceğine de dikkat çekti. DUBAİ’DEN İRAN’A KADAR... Dünyada birçok yapay ada var Dünyanın birçok yerinde yapay adalar bulunuyor. Bunlardan en ünlüleri Dubai ve Miami... İran ve İsrail de yapay ada için kolları sıvadı. > Yapay adalarıyla en ünlü ülke Dubai... Bu ülkede 300 yapay ada, dünya haritası şeklinde sunuluyor. Dünya haritası şeklindeki adalar topluluğuna, Türkiye’den ABD’ye kadar ülkelerin isimleri verildi. Yüzde 30’u satılan adaların içinde Türkiye’yi temsil eden ve 14 milyon dolar istenen adaya Türkiye’den bir talipli çıkmış ancak sonuca ulaşmamıştı. Dubai’de bir de Palmiye adası bulunuyor. > Katar’ın başkenti Doha’da denizin 60 metre içine yapay bir ada üzerine Türk inşaat firması tarafından inşa edilen İslami Sanat Müzesi’nde dünyanın değişik yerlerinden ve kültürlerinden eserler sergileniyor. > İran da ülkenin güneyindeki Kiş Adası yakınında 405 hektarlık alana ada yapacak. Adanın 140 hektarlık bölümü karada, kalanı denizde olacak. 7 yılda bitirilecek turistik ada 6 milyar dolara mal olacak. > İsrail, Gazze şeridinin 4 kilometre uzağına bir ada yapacak. Havaalanından limana, lokantadan otele kadar her şeyin olacağı ada, 10 milyar dolar harcamayla 10 yılda bitecek. Uluslararası ilgi bekliyoruz Bakan Soluk, projenin yapım ihalesine çıktıklarında uluslararası firmaların teklif vermesini beklediklerini söyledi. Soluk, “Büyük ilgi bekliyoruz. Çünkü uluslararası her şirket böyle bir iş bitirmenin portföyünde ve kataloğunda yer alması için can atacak. Çünkü bu iş asırlarca yaşayacak” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT