BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Kayısıdan krem yaptı 500 bin $ ihracata ulaştı

Kayısıdan krem yaptı 500 bin $ ihracata ulaştı

Malatya’da kayısı çekirdeğinden tıraş kremi üreten Doğacı Kozmetik, yurt dışına pazarladığı krem ile 500 bin dolar ihracat rakamına ulaştı.



KOBİ DÜNYASI Mustafa sezer mustafa.sezer@tg.com.tr Malatya’da faaliyet gösteren kozmetik firması, kayısı çekirdeği yağından krem üretip yurt dışına pazarlıyor. Doğacı Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Murat Özdem, 16 yıldır kozmetik sektöründe faaliyet gösterdiklerini belirterek, ayda 8 ton kayısı çekirdeği yağı, 15 ton sabun, 10 ton kayısı kremi ürettiklerini kaydetti. 1995 yılında kayısıdan sabun üreterek girdikleri sektörde büyümek için Ar-Ge faaliyetlerine ağırlık verdiklerini ifade eden Özdem, “Malatya’ya ve Türkiye’ye katma değeri olan ürünler üretmek için 2000 yılında bir yıl Ar-Ge çalışması yaptık ve kayısı çekirdeğinin yağını çıkardık. Yağı cilt bakımında kullanım amaçlı satarken bunun yan ürünlerini de geliştirdik. 3 yıldır yurt dışına satışımız var. Malezya, Kıbrıs, Irak ve Almanya’ya ihracat yapıyoruz. İhraç yapılan ülkelerin sayısını artırmak için çalışıyoruz ve şu anda yurt dışına yılda 500 bin dolarlık ürün gönderiyoruz” dedi. KADIN ÜRÜNLERİ İLE BAŞLADIK Sektöre ilk olarak kadınlar için cilt bakım kremi ile girdiklerine değinen Özdem şu bilgileri verdi: “İlk etapta bayanlar için kremimizi piyasaya sunduk. Bu esnada müşterilerden çok beğeni geldi. Erkek müşterilerimizin de bu kremleri tıraştan sonra kullandığını örenince erkekler için de kayısı çekirdeği yağından farklı bir formülle ürün ürettik. Kullanan müşterilerimiz de gayet memnun. Diğer ürünlerimizi ihraç ediyoruz. Tıraş kremimizle ilgili de bir kaç firma ile yurt dışında şu anda görüşmede bulunuyoruz. Bu ürünün şu anda ihracatına başlamadık.” Ar-Ge çalışmalarını sürdürdüklerini aktaran Özdem, şu anda erkekler için tıraş sonrası krem ürettiklerini ve bir çok yeni ürün için ise çalışmalarını sürdürdüklerini anlattı. Murat Özdem, acı kayısı çekirdeği yağını üretmeyi de hedeflediklerini belirterek, özellikle saç bakımı acı kayısı çekirdeği yağına da ağırlık vermeyi planladıklarını vurguladı. Göz altı kırışıklara iyi geliyor Özdem, kayısı sabunu; killi sabun; kayısı yağı; kayısı kremi; içinde badem yağı, çörek otu yağı, üzüm çekirdeği yağı, susam yağı ve kayısı çekirdeği yağının bulunduğu güzellik setini ihraç ettiklerini kaydetti. Özdem, kayısı çekirdeği yağının betakaroten maddesi, e vitamini ve a vitamini açısından çok zengin bir yağ olduğuna dikkat çekerek, göz altı kırışıklıklarını gidermede, ölü cilt hücrelerini yenileme ve cildi gerginleştirmede çok önemli bir ürün olduğunu söyledi. Türk şirketleri Amerika’yı keşfetti TÜRK KOBİ’lerin e-ticaret eğilimlerini ölçen Alibaba.com’a göre, bu yılın ilk çeyreğinde KOBİ’lerin ticaret rakamları geçen seneye oranla yüzde 35 arttı. Araştırma, Amerika’nın yeni pazar olarak keşfedildiğini gösterirken, KOBİ’ler e-ticaret yoluyla en çok ihracatı Mısır’dan sonra Amerika’ya yaptı. Anadolu KOBİ’lerine 500 bin euro Büyüyen Anadolu’ya Kredi Kolaylıkları’ (BAKK) programı kapsamında mikro işletmeler 25 bin, KOBİ’ler 500 bin euroya kadar destek alabilecek. Türkiye’deki bölgesel gelişmişlik farkını azaltmak amacıyla ekonominin lokomotifi olan mikro, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin finansmana erişimini kolaylaştırmayı hedefleyen BAKK bilgilendirme toplantılarının ilki bugün Gaziantep Ticaret Odası’nda, ikincisi 30 Haziranda Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’nda gerçekleştirilecek. Avrupa Yatırım Bankası Grubu tarafından, Kredi Garanti Fonu (KGF) ve beş aracı banka ( Akbank, Denizbank, Halkbank, Vakıfbank ve Yapı Kredi) ortaklığıyla yürütülen projede toplamda 500 milyon euronun üzerinde bir kredi hacmi oluşturulacak. Avrupa Yatırım Bankası Grubu’nun Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve Avrupa Komisyonu ile yakın işbirliği içinde geliştirdiği BAKK, 43 ilde faaliyet gösteren KOBİ ve mikro işletmeleri kapsıyor. TEMİNAT MEKTUBUNDA KOLAYLIK Garanti’den yeni girişimciye destek Garanti Bankası, firmasını yeni kuran müteşebbisler için KOSGEB Yeni Girişimci Destek Paketi’ni hizmete sundu. Paket ile KOSGEB Girişimcilik Proje Destek Programı dahilinde eğitimi tamamlayanlara 70 bin lira üst limitli sabit sermaye desteğini alabilmek için gereken teminat mektubu uygun şartlarla takdim ediliyor. KOBİ’lerin ihtiyaç duyabileceği ödeme ve sigorta ürünleri de aynı paket kapsamında sunuluyor. AVRUPA’YI YAKALAYACAĞIZ Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Bugün sektörde, üretim süreciyle tahsilat süreci arasındaki dönemi finanse etmek üzere işletme sermayesi amacıyla ve satış finansmanı amacıyla kullanılan krediler ağırlığını korurken, 2010’da hemen hiç talep olmayan yatırım kredileri de ne mutlu ki artık daha fazla gündemde. Garanti Bankası olarak, KOBİ’lerin kuruluş sonrası ihtiyaçlarına cevap vermek için, sabit yatırım finansmanına ulaşmalarına destek veriyoruz. KOSGEB Yeni Girişimci Destek Paketi de bu yöndeki çalışmalarımızdan birini oluşturuyor. Garanti, yeni iş kuran girişimcilerimizi destekleyerek, sektördeki öncülüğünü pekiştiriyor. Sunduğumuz finansman desteğiyle, toplam krediler içindeki KOBİ kredilerinin payı bakımından yüzde 45 olan Avrupa ortalamasına, 2 sene içinde ulaşacağız” dedi. Çıtır Usta, her ay iki bayi açılışı yapacak Fast food sektöründe faaliyet gösteren Çıtır Usta hedef büyüttü. Mevcut 23 şubesi bulunan Çıtır Usta yıl sonu hedefini şimdiden yakalarken her ay iki bayii açarak 2012 sonuna kadar 75 şubeye ulaşmayı planlıyor. Önümüzdeki dönemlerde bayilik çalışmalarına ağırlık vereceklerini ifade eden Çıtır Usta Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Külekçioğlu, 8 ila 10 milyon dolar yatırım yapacaklarını belirterek cadde veya toplu konut projelerinin yoğun olduğu bölgelerde bayilik vermeyi hedeflediklerini söyledi. İstanbul dışında özellikle Anadolu’dan da yoğun talepler alan Çıtır Usta, bu talepleri değerlendirerek bölgede bayilik zincirini genişletecek.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT