BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Para pırlanta ve parfüme gitti, cari açığımız patladı

Para pırlanta ve parfüme gitti, cari açığımız patladı

Rekor kıran ihracatına rağmen, ithalatı da hızla artan Türkiye’nin dışa-rıdan getirdiği ürünler arasında havyardan pırlanta ve saate, parfümden silaha, antika eşyadan oyuncağa kadar yüzlerce çeşit yer alıyor



> Uğur Küçük - İSTANBUL Yılın ilk beş ayında geçen yılın aynı dönemine göre ithalatı 30 milyar dolar artırarak 98 milyara ulaşan Türkiye’nin cari açığı, ekonominin korkulu rüyası olarak ön plana çıktı. İthalat kalemleri arasında ihracat için yapılan hammadde önemli bir yer tutarken, kendi uçağını yapmaya hazırlanan Türkiye’nin iğneden ipliğe her türlü ürünü dışarıdan aldığı görülüyor. Gümrük Müsteşarlığı’nın verilerine göre, yılın ilk beş ayında ithalat edilenler arasında havyardan pırlantaya, saatten kamçı ve kırbaca, silahtan antika gibi birçok ürün bulunuyor. Türkiye bu dönemde şemsiye, baston, kırbaç ve kamçıya 20 milyon dolar, oyuncağa 263 .7 milyon dolar, silaha 28.5 milyon dolar, antikalara 19 milyon dolar, mobilyaya 579 milyon dolar, saatlere 129 milyon dolar, karides, havyar gibi deniz ürünlerine 65 milyon dolar, parfüme 450 milyon dolar para harcadı. Türkiye kendi otomobilini kendi uçağını yapmanın hazırlıklarını yaparken sanayi ve üretimdeki bu gelişmelerin cari açığı önemli ölçüde kapatacağı öngörülüyor. Fakat üç tarafı denizlerle çevrili bir yarımada olan Türkiye’de deniz mahsülleri bile ithal edilmeye devam ediliyor. Havyardan karidese kadar tüm deniz ürünlerinin ithal edildiği Türkiye’de alkollü ürünlerden meşrubata kadar geniş bir yelpazede içecek ithalatı da var. Çayda dünyanın en önemli ülkelerinden biri olan Türkiye’nin Paraguay’dan bu ürünü ithal etmesi de ayrı bir soru işareti. Bunların yanı sıra saat, pırlanta ve inci gibi değerli eşyalar da önemli kalemler arasında yer alıyor. Çiçek ve canlı bitkilerin bile yurtdışından getirilmesi de ilginç ithalat kalemlerinden birisini oluşturuyor. Ekonomistlere göre bu ürünlerin önemli kısmı Türkiye’de üretilen ya da üretilebilecek altyapı bulunan ürün ve mallar. Ancak marka tutkusu nedeniyle insanlar bu ürünlerin Türkiye’deki ikameleri yerine yurtdışından satın alma yoluna gidiyorlar. LÜKS ÜRÜN TUTKUSU Kendi uçağını yapmaya hazırlanan Türkiye’de, lüks tutkusu sebebiyle karides ve havyar gibi deniz ürünlerine beş ayda 64.5 milyon dolar harcandı Nelere para vermedik ki? > Kitap, gazete ve resimlere 59 milyon dolar > İnci ve kıymetli taşlara 1 milyar 835 milyon dolar > Gemi ve yatlara 515.6 milyon dolar > Silaha 28.5 milyon dolar > Oyuncaklara 263.7 milyon dolar. > Kalem ve fırçaya 184.4 milyon dolar > Antikalara 19 milyon dolar > Mobilyaya 579.1 milyon dolar > Saatlere 129.9 milyon dolar > Karides ve havyara 64.4 milyon dolar > Et ve sakatata 346.6 milyon dolar > Çiçeklere 37.6 milyon dolar > Kahve ve çaya 49.5 milyon dolar > İçeceklere 76.3 milyon dolar > Tütün ürünlerine 166.9 milyon dolar > Parfüm ve kozmetiğe 449.7 milyon dolar > Kürk ve deri mamullerine 40.3 milyon dolar > Kırbaç, kamçı, şemsiye ve bastona 20.2 milyon dolar
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT