BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz müjde verdi: "Dev projeler gün sayıyor"

Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz müjde verdi: "Dev projeler gün sayıyor"

Ankara-İstanbul arasını 2 saate indirecek “Hızlı Tren” ve Boğazın altından geçecek “Tüp Geçit” için start veriliyor. Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, İstanbul Boğazı’nı denizin altından geçecek tüp geçit projesinin en geç 1 yıl içinde başlatılacağını açıkladı. Öksüz, “Bu, asrın projesidir. Gökten dolar yağarmış gibi para kazanacağız” dedi. Hızlı tren projesi için Fransa ve Avusturya ile görüşmelerin sürdüğünü vurgulayan Ulaştırma Bakanı Öksüz, fay hattı üzerindeki 76 kilometrelik güzergahın değişebileceğini söyledi.



Ankara-İstanbul arasını 2 saate indirecek “Hızlı Tren” ve Boğazın altından geçecek “Tüp Geçit” için start veriliyor Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, ‘asrın projeleri’ olarak adlandırılan İstanbul boğazını denizin altından geçecek “Tüp Geçit” ve Ankara-İstanbul arasını 2 saat 15 dakikaya indirecek “Hızlı Tren” projelerine start verildiğini açıkladı. Öksüz, tüp geçit projesine 1 yıl içinde kazma vurulacağını, hızlı tren için de finansman arayışlarının sürdüğünü söyledi. Bakan Öksüz, projenin tamamının Kars-Tiflis demiryolunu da içine aldığını ve gerçekleşmesi durumunda Londra’dan Hong-Kong’a kadar uzanan ve para kazanan demirden bir ipek yolu olacağını söyledi. Bakanlık olarak birçok büyük projeyi yürüttüklerini ve bunları hayata geçirmeye çalıştıklarını anlatan Enis Öksüz, şöyle konuştu: “Bunlardan Boğaz Tüp Geçiş Projesi’nin ihalesini yaptık. Japon heyetiyle görüşmelerimizi sürdürüyoruz. En geç bir yıl içerisinde kazmayı vuracağız ve denizin altından tünel kazmaya başlayacağız. Bu proje yürüyor. Asrın projesidir, daha önemli ve zor bir proje şu ana kadar ortaya çıkmamıştır. Avrupa ile Asya kıtası arasında demirden bir ipek yolu olacaktır. Bu ipek yolu takdir edersiniz ki, gökten dolar yağar gibi para kazanacak bir büyük projenin başlangıcıdır.” HAYATA GEÇİRECEĞİZ Tüp geçit projesinin Londra’dan Hong Kong’a kadar devam eden ve dünyayı birbirine bağlayan dev bir projenin devamı olduğunu ifade eden Enis Öksüz, projenin diğer ayağının da Kars-Tiflis demiryolu olacağını söyledi. Öksüz, bu büyük projenin en kısa sürede hayata geçirilmesinde hem yapım, hem finansman sağlamak üzere 10 kişilik bir heyetle görüşmelerde bulunmak için Fransa ve Avusturya’yı kapsayan bir geziye çıktı. Öksüz, “hem Avusturya hem de Fransa’nın Ulaştırma ve Haberleşme Bakanları beni davet etti. Fransa’da İstanbul-Ankara arasındaki hızlı tren seferlerinin yapılabilmesi için demiryolu inşaatının görüşülebileceği bir ortam olacak. Onu da inceleyeceğiz ve başka ülkelerin teklif ettiği şartlardan daha iyi ve Türkiye’nin kolay yürütebileceği, altından kalkabileceği bir prensipler zinciri bulabilirsek, bunu da hayata geçirmek istiyoruz” dedi. Projenin tamamlanması durumunda İstanbul-Ankara arasındaki yolun 2 saat 15 dakikada alınacağını belirten Öksüz, şöyle devam etti: “Güzergahta bazı değişiklikler olacaktır. Çünkü mevcut güzergahın 76 km’lik bir bölümü fay hattının üstünde bulunuyor. Dolayısıyla fay hattı üzerinde demiryolu yapma şansımız yoktur. Eski projede 100’ün üzerinde viyadük var. Bunlardan bazıları 500 metreyi aşıyor. Türkiye bu kadar lüksü kaldıramaz. Onun için, hem tabiatın azizliği hem de viyadüklerin çokluğu dolayısıyla güzergah değişikliği olacaktır. Anlaşabildiğimiz takdirde milletimizin bu rüyasını da gerçekleştirmiş olacağız.” GAP DEMİRYOLUNA İLK ADIM Bu arada, dünyanın en büyük entegre projeleri arasında yeralan Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) kapsamında üretilecek ürünlerin dış pazarlara nakledilesi konusunda da önemli bir altyapı projesi uygulamaya alınıyor. TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü ile DLH Genel Müdürlüğü’nün yatırım programına aldığı GAP demiryolu yatırım projesi start aldı. Bakanlık yetkilileri, GAP bölgesinden İskenderun limanına kadar uzanacak mevcut demiryolunun rehabilitasyon edilerek tek bir parça halinde inşa edilmesi yönünde çalışmalara başladı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT