Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Dokuz milyon kişi bankalardan şikâyetçi oldu

Düzenleyen:
Dokuz milyon kişi bankalardan şikâyetçi oldu

Ekonomi Haberleri

Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Oğuz Şahin, Türkiye'de son 4 yılda tüketicilerin en çok bankalardan şikâyetçi olduğunu söyledi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Oğuz Şahin: - ''2017 yılının ilk 6 ayında Türkiye'de tüketici hakem heyetlerine 300 bin başvuru aldık. Bunların içerisinde yine yüzde 53 oranında bankacılık sektörü önde geliyor'' - ''Son 4 yıldaki verileri dikkate aldığımızda toplamda 9 milyon civarında kişi bankalardan şikâyetçi oldu''

Şahin, Elazığ İl Özel İdaresi toplantı salonunda gerçekleştirilen Tüketici Hakem Heyeti Bölgesel Toplantısı'nda, tüketici hakem heyetlerinin Türkiye'de tüketici bilincinin gelişmesi noktasında önemli bir rol oynadığını belirtti.
Tüketicinin yaşadığı uyuşmazlıklara hızlı ve masrafsız bir şekilde çözüm bulmak için oluşturulan bu mekanizmaya yapılan başvuruların 2014 yılında özellikle bankalara yapılan şikâyetlerle birlikte tavan yaptığını vurgulayan Şahin, 2014 yılında yaklaşık 5,5 milyon vatandaşın başvuru yaptığı bu mekanizmanın çok önemli işlevleri yerine getirdiğini, yargının yükünü önemli derecede hafiflettiğini bildirdi.

Tüketici hakem heyetlerinin tüketici bilincinin oluşmasında çok önemli katkıları olduğunu dile getiren Şahin, hakem heyetlerinin aynı zamanda satıcıların ve tacirlerin de tüketiciye daha duyarlı olmaları konusunda önemli rol oynadığını aktardı.

SON 4 YILDA 9 MİLYON KİŞİ BANKALARDAN ŞİKÂYETÇİ OLDU
Şahin, 2014 yılında tüketici hakem heyetine yapılan 5,5 milyon civarındaki başvurunun yaklaşık yüzde 90'ının bankacılık sektörü ile alakalı şikâyetlerden oluştuğunu dile getirdi.

Tüketici hakem heyetine, 2015 yılında yapılan 3 milyon 118 bin başvurunun yüzde 92'sinin, 2016 yılında ise 1 milyon 408 bin şikâyetin yüzde 73'ünün bankacılıkla ilgili olduğunu aktaran Şahin, son 4 yıldaki başvurular arasında ilk sırayı bankacılık sektörünün aldığını anlattı. Şahin, şöyle devam etti.

''2014 yılında dediğimiz gibi 5,5 milyona yakın bir şikâyet olmuştu. O dönemlerde biliyorsunuz bu bankaların almış olduğu dosya masrafı, hesap işletim ücreti gibi konular sıklıkla gündeme geliyordu ve başvuruların yüzde 90'ı bankacılık sektörüne aitti ama günümüzde başvurular gittikçe azaldı. 2017 yılının ilk 6 ayında Türkiye'de tüketici hakem heyetlerine 300 bin başvuru aldık. Bunların içerisinde yine yüzde 53 oranında bankacılık sektörü önde geliyor. Son 4 yıldaki verileri dikkate aldığımızda toplamda 9 milyon civarında kişi bankalardan şikâyetçi oldu.''

YAPLAN ŞİKÂYETLERİN YÜZDE 87'Sİ TÜKETİCİ LEHİNE SONUÇLANDI
Şahin, tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular içerisinde bankalarla ilgili şikâyetlerden sonra en çok yapılan şikâyetler arasında sırasıyla ayıplı mallar ve hizmetlere, internetten yapılan alışverişlere ve kapıdan satışlara yönelik yapılan şikâyetlerin yer aldığını kaydetti.

Tüketicilerin e-devlet kapısı üzerinden ya da bulundukları illerdeki hakem heyetlerine giderek anlaşmazlık halinde başvuruda bulanabileceğini anımsatan Şahin, ''Son dört yıldaki şikâyetlerin yaklaşık yüzde 87'si tüketicilerin lehine sonuçlandı. 2017 yılında da bu böyle. Yüzde 15'inde de satıcılar haklı bulundu, tüketicilerin talebi reddedildi.'' dedi

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...