BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kumaş devrimi Sabancı’yla tamamlanacak

Kumaş devrimi Sabancı’yla tamamlanacak

DuPont ile polyester konusunda ortaklık yapan Sabancı Holding, DuPont’un en prestijli ürünü Lycra’nın Türkiye’de üretimi için de favori. DuPont’un zirvesi, global krizden sonra Lycralı kumaş üretimine yönelen Türk kumaş devleri için Türkiye’de Lycra üretimi yapacak bir fabrika projesini inceliyor.



Türk tekstil sektörünü (kumaş üreticilerini) global mali krizden kurtaran Lycra’nın Türkiye’de üretimi için proje hazırlandı. Proje, DuPont Lycra’nın merkez yönetimi tarafından inceleniyor. İnceleme olumlu sonuçlanırsa DuPont ile polyester konusunda Joint Venture gerçekleştiren Sabancı Holding’in Lycra üretimi için de en büyük favori olduğu bildiriliyor. Türkiye’de büyük kumaş üreticilerinin Lycra katkılı kumaş üretimine yönelmesi Lycra talebini hızla artırıyor. DuPont’un Hollanda’dan Uzakdoğu’ya kadar çok geniş bir coğrafyada Lycra üreten fabrikası bulunmuyor. DuPont Lycra Türkiye Pazarlama Müdürü Ayfun Çiçek, “Sabancı Türkiye’de Lycralı kumaş üretiyor. Bossa müşterimiz. Ancak, doğrudan Lycra üretimi konusunda Sabancı DuPont ortaklığı yok. DuPont’ta her ürün-marka bağımsız hareket eder. Sabancı ile DuPont polyester konusunda Joint-Venture yaptı” dedi. Şu anda Dünyada 12 tane Lycra üreten fabrika bulunduğunu kaydeden Çiçek, Lycralı ürün üreten fabrikaların sayısının artacağını çünkü Lycra tüketiminin hızla arttığını kaydetti. Çiçek, “Biz Türkiye’de de bir Lycra fabrikası kurulmasını istiyoruz. Bu konuda proje hazırladık ve projemizi sunduk. Projemizi inceliyorlar sonuç hakkında birşey söylemek güç. Elimizden geleni yaptık. Uzun bir dönemde kapsamlı çalışmalarla projeyi tamamlayıp nihai haliyle DuPont Lycra’nın başkanına sunduk. Şu sıralar kendisi inceliyor. Gerekirse DuPont yönetimine sunacak” şeklinde konuştu. Lycralı kumaş üretiminin hızla artması yüzünden DuPont Lycra’dan Lycra üreten fabrika kurulmasını isteyen çok sayıda ülke bulunduğunu belirten Ayfun Çiçek, “Ancak bizim gerekçelerimiz sağlam. Sonuçları önümüzdeki aylarda göreceğimizi sanıyoruz. Şu anda Türkiye’de Lycr’lı kumaş üreten üreticiler için Lycra, Hollanda ve Kuzey İrlanda’daki fabrikalardan temin ediliyor. Doğu’da ise en yakın Lycra fabrikası Singapur’da bulunuyor” dedi. Krize can simidi 1997’de önce mali sektörde başlayan birkaç ay içinde reel sektörleri etkileyen global kriz Türkiye’deki kumaş ürecilerini iflasın eşiğine getirmişti. Uzakdoğu’dan çok ucuza polyester ve pamuklu kumaş girişi Türk kumaş üreticilerini zora sokmuştu. Bu yüzden kumaş üreticileri ile hazırgiyimcilerin araları da açılmıştı. Ancak bir üsre sonra Türkiye’nin en büyük kumaş üreticileri birbiri ardına Lycra’lı kumaş üretimine yöneldi. Dünyanın en büyük tekstil üreticileri arasında yer Türkiye’de adeta bir “kumaş devrimi” yaşandı. Bu devrim sayesinde kumaş üreticileri global krizin fiyat darbesinden büyük ölçüde korundular. Şu anda Türkiye’de Lycra’lı kumaş üreten firmalar arasında Aksu, Altınyıldız, Güney Sanayi, Yeşim Tekstil, Mensa, Berdan, Bossa, gibi devler bulunuyor. Lycralı kumaşların ve giysilerin yüzde 80’i ihraç ediliyor. Lycra nedir? Lycra, DuPont tarafından keşfedilmiş elastan ipliğin markası. 1950’li yıllarda keşfedildi ancak piyasaya 1959’da sunuldu. Lycra aşamalı olarak farklı uygulamalardan geçti ve üreticiye DuPont tarafından öğretildi. İlk önce bayan iç giyimine, mayoya, bayan çorabına girdi. Dokumaya girdikten sonra dış giyime yansıdı. Şu anda çocuk bezinde bile kullanılıyor. Bayan çoraplarına uygulanması 1970’li yılların sonuna doğru oldu. Kısa süred eyine DuPont’un ürünü olan Nylon’un yerini aldı. Çünkü Nylon çoraplar iz ve düşme yapıyordu. Dupont Lycra’yı sadece üreticileri değil tüketiciye de tanıtmayı tercih etti. Böylece pazarda Lycra’lı ürünlere talep büyümesi başladı. Son 15 yıl içinde maksimum performansını gösteren Lycra, dış giyime getirdiği avantajları ile de tüketiciye çok büyük kullanım rahatlığı sağladı. 1990’ların başında hanımların büyük rağbet etmeye başladığı tayt rüzgarı Lyca’lı pantalon ve diğer dış giysilere talebi artırdı. Pazarlama stratejisi DuPont Lycra Türkiye Pazarlama Müdürü Ayfun Çiçek; DuPont’un, Lycralı kumaş ve giysi üretimini artırmak için çok kapsamlı bir bir pazarlama stratejisi uyguladığını söyledi. Çiçek hem kumaş üreticilerini, hem de tüketiciyi Lycra’lı ürünler konusunda bilgilendirdiklerini ve talebin hızla arttığını belirtti. Lycra için üreticiye her türlü teknik desteği veriliyor. Ürünün sorumluluğunu üstlenen DuPont, dünyanın en seçkin fuarlarına Lycralı kumaş üreten firmaları götürüyor ve onların ürünlerini tanıtıyor. Lycra’lı ürün arayan büyük perakendeciler için de doğrudan aracılık yaparak Lycra’lı ürün üreten müşterilerini tanıtıyor. Lycra, tekstil markaları arasında dünyanın en güçlü-saygın markaları sıralamasında ilk 10’da 6. sırada yer alıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98466
    % -0.17
  • 5.714
    % -1.25
  • 6.623
    % -1.19
  • 7.5476
    % -0.83
  • 225.606
    % -1.18
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT