BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Iphone 4 tamir işkencesi

Iphone 4 tamir işkencesi

Camı kırılan bir İphone 4’ü yetkili servise götürdüm. Ancak, tamirat yapılmadan aynen iade edildi.



Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na; Kasım ayında bir adet Iphone 4 cep telefonu satın aldım. Düşme sonucu telefonumun ön camı kırıldı. Yetkili servis olan Teleservice International Telefon Onarım ve Ticaret Limited Şirketi’ne, kullanıcı hatası olduğu için, ücreti mukabilinde tamir etmesi için telefonumu gönderdim. Servisten telefonla, “cihazı tamir edemeyeceklerini, ancak yenisi ile değiştirebilecekleri ve değiştirme ücreti olarak 840 TL ödemem gerektiğini” bildirdiler. Cihazda ön cam kırığından başka bir arıza olmadığını, ancak ithalatçı firmanın parça değiştirme yetkisi vermediğini ve yedek parça da göndermediğini, bu sebeple cam değiştirmelerinin mümkün olmadığını söylediler. Yetkili servis olan Teleservice, telefonun tamiratını yapmadan, olduğu gibi bana iade etti. İrsaliye üzerinde de açık bir şekilde”cihazda cam kırığı olduğu ve değiştirilmesi gerektiği değiştirme bedelinin de 840 TL olduğu” belirtilmiştir. Teyit için ithalatçı firma olan Brightstar’ı aradım. Zor da olsa bir yetkiliye ulaştım ve servisin söylediklerini ilettim. Önce kabul etmedi, tamirat yapılması gerektiğini benim yanlış anlamış olabileceğimi söyledi. Ancak ben ısrar edince kabul etti ve üretici firmanın kendilerine yedek parça göndermediğini belirtti. Mevzuat gereği, yurt dışından ithalat yapan şirketler yedek parça da ithal etmek ve gerektiği kadar stok bulundurmak zorundadırlar. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 15. maddesinde “İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için, omalın Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar” hükmü bulunmaktadır. Bu hükmün gereği yerine getirilmediği gibi, bunun faturası da biz tüketicilere çıkarılmaktadır. Hem ithalatçının hem de satıcının bizlere karşı müşterek sorumluluğu vardır. Her ikisi de bu sorumluluğunu yerine getirmelidir. Birçok firmaya büyük cezalar keserek onları hukuk çizgisine getiren ve bu şekilde tüketiciyi korumakta özerine düşen görevi büyük bir özenle yerine getiren Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’nün bu konuda da gerekeni yapacağını ümit ediyoruz. Kadir Çekin Camimizde sizin de bir tuğlanız olamaz mı? Biz, Hakkari/Yüksekova’nın Beşatlı köyünde yaşıyoruz. Köyümüz, Yüksekova-Van Karayoluna ve Yüksekova’ya yakın, 90 haneli şirin bir köy. Köy sakinleri olarak zengin sayılmayız ama kimseye muhtaç olmadan hayatımızı idame ettirebiliyoruz, çok şükür. Köyümüzde eski bir cami vardı, ihtiyacı karşılayamıyordu. Hem insanlarımızın hem de yoldan geçenlerin ibadet ihtiyaçlarını hakkıyla karşılayacak, köyümüze yakışır, 1300 kişinin rahat ibadet edebileceği güzel bir cami yapmaya karar verdik. Köy İmamımız İbrahim Taş ve bütün köylü elbirliği yaparak bu işe giriştik. Cenab-ı Hak’kın yardımı ve inayetiyle, inşaatımızı kısa sürede önemli bir noktaya getirdik, kaba inşaatı bitirdik. Ama bu arada bizim kaynaklarımız da tükendi. İnşaatı tamamlamamız için 300 bin liraya daha ihtiyacımız var. Yurdumuzun bu ücra noktasında, vatanımızın tapu senedi olan camimizde ve gökyüzüne yükselecek minaresinde sizin de bir tuğlanız olsa... İsmail Çalar (İnşaat Sorumlusu) İrtibat telefonu: 0542 699 08 18 Bu sistem hemşireleri mağdur ediyor Sağlık Bakanlığı’na; Sağlıkta performans sisteminin hemşirelere yüklediği ağır yük pek bilinmiyor. “Ne kadar çalışırsan o kadar kazanırsın” anlayışı ile işleyen bu sistem, ağır ve tehlikeli işi olan hemşirelerin yükünü iki kat daha arttırmıştır. Özellikle araştırma hastanelerinde ve özel hastanelerde çalışan hemşireler ruhsal bozukluk, gerginlik, aşırı bedeni yorgunluk yaşamaktadırlar. Ailelerine zaman ayıramamaktadırlar. “Artık yeter!” deme noktasına gelen hemşireler, işlerini isteyerek yapamıyor, mesainin bitmesini sabırsızlıkla bekliyorlar. Bu sistem hemşireyi son derece değersizleştirmiştir. Mesai başlangıcından bitişine kadar hiç durmaksızın çalışan hemşireler vardır. Bu probleme bir an önce bir çözüm bulunmalıdır. Riskli ve tehlikeli olan hemşirelik alanında iyileştirmeler yapılmalı, bu mesleğin toplumdaki itibarı ve değeri arttırılmalıdır. Bir grup hemşire Kamplarda yaşayan Çeçen mülteciler için bir şeyler yapın Gazetelerden okuduğum haberden, İstanbul’da 3, Yalova’da 1 adet Çeçen mülteci kampı bulunduğunu öğrendim. Bunun üzerine, 4 yıldır bu kamplara kendi çabalarımla bir şeyler yapıyor, yardımda bulunuyorum. 600 civarında insanın yaşadığı bu kamplara dışarıdan sadece gıda yardımı yapılıyor, para yardımı pek olmuyor. Oysa bu insanlar için asıl lazım olan para. Fakirlere ve mültecilere yardımcı olmamız lazım, onların bütün zenginlerin üzerinde hakları bulunmakta. Böyle fakir-fukara varken duyarsız kalıp, sonra da zevk ve debdebe içinde yaşayanlar bir daha düşünmeli, üzerlerinde hakkı bulunanlara el atmalılar. Hani “Komşusu açken tok yatan bizden değildir”emri? Mehmet Yılmaz-İSTANBUL > Adres: İhlas Medya Plaza 29 Ekim Cad. No:23 Yenibosna/ İSTANBUL Tel: (0212) 454 38 22 Faks: (0212) 454 31 00
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT