BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Suzuki’den komşu ülkeleri istedi eylül için kolları sıvadı

Suzuki’den komşu ülkeleri istedi eylül için kolları sıvadı

Suzuki’den komşu ülkelerin de distribütörlüğünü isteyen Suzuki Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ural Hakverdi, eylül ya da ekim ayına kadar bu işin sonuca bağlanacağını söyledi.



OTOMOTİV ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr 2011 KAYIP YIL OLDU Distribütörlükteki sıkıntılar sebebiyle 2011’in kendileri için kayıp bir yıl olduğunu belirten Ural Hakverdi, “Yeni modellerle 2 bin araç satmak istiyoruz” dedi. Suzuki Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ural Hakverdi, Türkiye’ye komşu bir-iki ülkenin distribütörlüğünü almak istediklerini, Suzuki’nin de konuya sıcak baktığını söyledi. Türkiye’de bütün dist-ribütörler ikinci, üçüncü markaları olduğuna dikkat çeken Hakverdi, ancak kendilerinin ikinci bir distribütörlük almasının mümkün olmadığını belirtti. Hakverdi, “Suzuki tek başına Türkiye’de muvaffak olamaz. Suzuki’den komşu bir iki ülkenin distribütörlüğünü istedik. Onlar da distribütörlük vermeye pozitif baktıklarını söylediler. Ben eylül, ekim gibi bu işin olabileceğini tahmin ediyorum. Eğer biz bir-iki ülkede iyi başarı gösterebilirsek, Suzuki’den başka bir-iki memleket daha istemeye gideceğiz” dedi. Ural Hakverdi, Suzuki’den istedikleri komşu ülkelerin “bakir kalmış” yerler olduğunu, buralarda mevcut bir Suzuki operasyonu olmadığını ifade ederek, bu ülkelerde Suzuki’nin bir distribütörlük ağının bulunmadığını kaydetti. Yılbaşında Suzuki’nin Türkiye temsilciliğini Doğuş Grubuna devretmek konusunda bir süreç yaşandığını anlatan Hakverdi, “Suzuki distribütörlüğün bende kalması için rica etti. Bu süreçte yara aldık. Birkaç milyon dolarım gitti. Şu anda Suzuki’nin distribütörlüğünü verme niyetinde değiliz” diye konuştu. Suzuki Türkiye’nin satış performansı hakkında da bilgi veren Hakverdi, 2012 yılında 3 bin ile 4 bin arasında araç satışını yakalamak istediklerini, gelecek yeni modellerle bu rakamlara çok kolay ulaşabileceklerini kaydetti. Ural Hakverdi şunları söyledi: “2011 yılı bizim için kaçan bir yıl oldu. Yine de bin 200-bin 300 aracı bulacağız. Eğer Suzuki bize jest yapıp biraz daha ürün yollarsa, o zaman belki 2 bine yaklaşırız. Grand Vitara’da yeni bir modelimiz gelecek, dizeli de gelecek. Suzuki’nin geliştirmekte olduğu bir-iki tane yeni model var. Onlar da önümüzdeki yılın sonuna doğru gelebilir. Bu yeni modellerle satış grafiğimizi artıracağız.” Toyota Prius, dünyanın ilk seri üretim hibrid otomobili olarak tarihteki yerini aldı. 3.2 milyon hibrid sattı çevre yarışını kazandı Küresel ısınmanın etkilerinin a-zaltılması için otomotiv firmaları arasındaki ‘yeşil rekabet’ bütün hızıyla devam ediyor. Petrol kaynaklı yakıtlara alternatif olarak elektrikli araçların ön plana çıktığı sektörde, çevreci yarışın galibi yaklaşık 40 yıldır bu alanda çalışmalarını sürdüren Toyota oldu. Toyota, Interbrand Marka Danışmanlığı Ajansı tarafından gerçekleştirilen “En İyi Küresel Yeşil Markalar (Best Global Green Brands)” raporunda dünyanın en çevreci markası seçildi. Raporda, Toyota’nın çevre konusunda örnek ve öncü olduğuna, bununla birlikte çevreci yaklaşımlarını toplumla anlamlı bir şekilde paylaşabildiğine dikkat çekildi. Dünyanın ilk seri üretim hibrid (hem benzinli hem elektrikli) otomobili Prius’un da üreticisi Toyota, dünya çapında 3.2 milyon adedi aşan hibrid araç satışı gerçekleştirdi. Bütün modellerinin hibrid versiyonunu üretmeyi hedefleyen Toyota, tam hibrid teknolojisine sahip Auris ile önemli bir adım atarken, Prius ailesini de yakında pazara sunulacak 7 kişilik Prius+ ile genişletmeye hazırlanıyor. Toyota’nın gelişmiş eko-araç arayışındaki bir sonraki büyük dönüm noktası olan Prius Plug-in Hibrid ise 2012 yılında pazara sunulacak. Hyundai 600 km menzilli elektrikliye hazırlanıyor Dünyanın ilk LPG’li hibrid otomobili olan Elantra LPi modelini 2009’da, Sonata Hybrid’i de 2011’de yollara çıkaran Hyundai, kısa bir süre içinde şarjlı hibrid otomobillerini ve şu an testleri yapılan hidrojenli yakıt hücreli araçlarıyla birlikte tam elektrikli BlueOn modellerini satışa sunmaya hazırlanıyor. Hyundai bu çalışmalarıyla, Interbrand şirketinin hazırladığı raporda, dünyanın en çevre dostu markalarından biri olarak gösterildi. Interbrand’in gerçekleştirdiği Dünyanın En İyi 50 Çevre Dostu Markası raporunda, bütün markalar arasında 11’inci sırada yer alan Hyundai, otomotiv markaları sıralamasında da Avrupalı ve Amerikalı birçok ismi geride bırakarak 4’üncü sırayı elde etti. Hyundai’nin 2008 yılında uygulamaya başladığı çevre dostu Blue Drive stratejisinin ve sıfır emisyonlu hidrojenle çalışan yakıt hücreli elektrikli araç geliştirme programlarının bu sonuçta büyük etkisinin olduğu vurgulandı. Gücünü hidrojen yakıt hücreli bataryalardan alan Hyundai FCEV’nin menzilinin 600 km’nin üzerinde olması bekleniyor. Aracın önümüzdeki yıl üretime geçmesi planlanıyor. Volvo SCC 10 yaşında İlk defa 2001 yılında Detroit Otomobil Fuarı’nda tanıtılan konsept otomobil Volvo SCC, 10. yılını kutluyor. SCC’de o tarihte kullanılan teknik yenilikler ise çoğu otomobilde bugünlerde kullanılmaya başlandı. Örneğin, SCC’de yer alan önden çarpışma uyarısı; günümüzde Yaya Algılama Sistemi, Çarpışma Uyarı Sistemi ve Tam Otomatik Frenli Çarpışma Uyarı Sistemi gibi yeniliklerle araçlarda görülmeye başlandı. Bilgilerin ön cama yansıtılması, kör noktadaki araçları görüntüleyerek sürücüyü uyarma, şeritten ayrılma uyarı sistemi, araç mesafe kontrolü, sert frende yanıp sönen stoplar ve yaya koruma gibi uygulamalar ilk defa Volvo SCC’de kullanılmıştı. Shell’den molalarda ücretsiz eğitim Shell Extra Mola istasyonlarında, 2 Ağustos - 27 Ağustos tarihleri arasında ağır vasıta sürücüleri, emniyetle sürüş eğitimi, ücretsiz göz muayenesi ve işitme testlerinden geçirilecek. Özdemir, Renault Fluence’i çok beğendiğini söyledi. Eski Çevre Bakanına ‘çevreci’ otomobil Türkiye’nin ilk Çevre Bakanı Ali Talip Özdemir, 2011 yılının son çeyreğinde yollara çıkmaya hazırlanan Renault’nun elektrik motorlu modeli Fluence Z.E. ile deneme sürüşü gerçekleştirdi. Beykoz-Riva arasında otomobili deneyen Özdemir, “Fluence Z.E.’nün çevreye duyarlılığı, sessizliği ve ekonomikliğinden etkilendim. Şahsi kullanımım için 1 adet Fluence Z.E. siparişi verdim” dedi. Renault-Nissan ittifakıyla Bursa’da üretilen Fluence, sıfır salınımlı ulaşımda liderliği hedefliyor. Dört farklı modelse seri üretime geçecek olan Renault-Nissan ittifakı, elektrik motorlu araçları geniş kitlelere ulaştırmak amacıyla kamu kurumları, hükümetler ve özel kuruluşlarla bugüne dek dünya çapında 100’den fazla anlaşma yaptı. SATIŞLAR YÜZDE 155 ARTTI Scania, Krone ve Meiller pazarı aştı Doğuş Otomotiv distribütörlüğünde faaliyetlerini sürdüren ağır vasıta markaları Scania, Krone ve Meiller, pazarın üzerinde büyüme başarısı gösterdi. Geçen yılın toplamında 2 bin 500 adetlik satış gerçekleştiren Scania, 2011 yılının ilk altı ayında 2 bin 56 adetlik satış ile geçtiğimiz yılın tamamında ulaştığı adetlere yaklaştı. Satışta yüzde 155 artış sağlayan Scania, pazardan yüzde 10, ithal ağır ticari araç pazarından ise yüzde 26 pay elde etti. Doğuş Otomotiv Scania, Krone ve Meiller Genel Müdürü Tolga Senyücel, “Pazarda gözümüz yükseklerde” dedi. 100 ARACA HİZMET VERECEK Gerçek, Chevrolet’yi hizmet ailesine kattı Gerçek Otomobilcilik Sanayi ve Ticaret A.Ş, İstanbul Avrupa yakasında Dolmabahçe’deki plazada, Chevrolet’yi de otomobilseverler ile buluşturmaya başladı. Teknolojik olarak en son donanıma sahip plazada, mekanik atölye, boya ve kaporta atölyesi, yedek parça deposu, showroom, misafir kabul salonu, misafir kafeteryası, personel dinlenme ve giyinme salonları hizmet veriyor. Aynı zamanda kaporta ve boya atölyesinde günde 20 mekanikte ise 80 araca hizmet verebilecek. Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Tolga Atmaca, “Chevrolet Türkiye, her geçen gün aileye yeni katılan modeller ile dinamik bir şekilde büyümeye devam ediyor” dedi. Motosikletçi ÖTV indirimi istiyor Geçtiğimiz şubat ayında motor hacmi 250cc’ye kadar olan motosikletlerde ÖTV oranının yüzde 22’den yüzde 8’e çekildiğini hatırlatan Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Ali Erokan Karakoç, “Lüks sınıfı olarak kabul edilen 250cc ile 750cc arasındaki motosikletler için de kademeli ÖTV indirimi yapılmalı” dedi. Karakoç, ÖTV oranının kademeli olarak yüzde 16’ya çekilmesi gerektiğini söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT