BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 50 milyar dolarlık pazar

50 milyar dolarlık pazar

2003 yılına kadar hipermarket, süpermarket ve marketlerin yüzde 36.1 oranında büyüme potansiyeli var



Perakendecilik sektörü dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir hızla gelişiyor. 50 milyar dolarlık bir hacme ulaşan Türk perakendecilik sektörü, 2000’li yılların lokomotif sektörlerinden biri olmaya aday görünüyor. Belirgin bir piyasa liderinin olmadığı Türk perakendecilik sektöründe, hipermarketler, süpermarketler ve marketlerin büyüme potansiyelinin 2003 yılına kadar yüzde 36.1 olacağı tahmin ediliyor. YÜZDE 25-30 ARTIŞ AC Nielsen Zet’in araştırmasına dayanarak derlenen bilgilere göre, Türkiye’deki 2 bin 500 metrekare ve üzeri mağazaların (hipermarketlerin) yüzde 8.8 olan ciro paylaşım paylarının orta vadede yüzde 25-30’lara ulaşması bekleniyor. 1999 yılında 105 olan Türkiye’deki hipermarket sayısı 2003 yılına kadar 160 olacak. 1999 yılında toplam 15 bin 668 olan hipermarket, süpermarket ve marketlerin sayısı 2003 yılında 19 bin 500’e ulaşacak. Hipermarket sektörünün aksine bakkal (49 metrekareye kadar alanı olan market) sayısı ise gittikçe geriliyor. 1998 yılında 155 bin 420, 1999 yılında 148 bin 925 olan bakkal sayısının 2003 yılına kadar yaklaşık yüzde 12 oranında küçülerek 131 bine gerilemesi bekleniyor. TÜRK HİPERMARKET SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ SATIŞ ALANI SAYI Sınıflandırma Metrekare 1994 1998 1999 2003 HİPERMARKET 2500 ve üstü 14 100 105 160 SÜPERM.BÜYÜK 1000-2499 58 178 227 350 SÜPERM.ORTA 400-999 187 487 596 920 SÜPERM.KÜÇÜK 100-399 773 1370 1493 2070 MARKET 50-99 9176 12192 13247 16000 BAKKAL 49 ve altı 66925 155420 148925 131000 TOPLAM 177133 169747 164593 150500
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT