Anadolu’nun yüzlerce lezzeti dışarı açılıyor

Düzenleyen:
Anadolu’nun yüzlerce lezzeti dışarı açılıyor

Ekonomi Haberleri

Erzurum’un Oltu taşı, Ordu’nun fındığı, Rize’nin çayı, Hatay’ın künefesi, Diyarbakır’ın örgü peyniri, Muğla’nın saraylısı, Kaman’ın cevizi ve daha yüzlercesi Antalya’da buluştu, birlikte dünyaya açılacaklar...

CABİR TURGUT ANTALYA

Anadolu’nun zenginliklerini yerli ve yabancı katılımcılara tanıtmayı amaçlayan Yöresel Ürünler Fuarı (YÖREX), Antalya’da kapılarını açtı. Dün başlayan ve Erzurum Oltu taşından Hatay künfesine, Ordu fındığından Rize çayına, Diyarbakır örgü peynirinden Muğla saraylısına, Kaman cevizinden Kırşehir pekmezine kadar yüzlerce ürün, binlerce yerli ve yabancı katılımcıya sergileniyor. Yerel ürünlere coğrafi işaretlendirme çabalarına katkı sağlamayı amaçlayan ve 200 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen fuar, son yıllarda tabii ve yerel ürünlere talebin artması sebebiyle de daha fazla önem kazanıyor. 
İHRACATINA STRATEJİK DESTEK VERİLSİN
Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır,  fuarın açılışında yaptığı konuşmada, coğrafi işaretli ürünleri Anadolu coğrafyasına özgü bir zenginlik olarak tanımladı. Çandır, YÖREX’in uluslararası bir özellik kazanması için ilgili bakanlardan destek isterken, fuarın önümüzdeki yıl Fransa’da yapılacağını ifade etti. Çandır, bu konuyu bir memleket ve ekonomik kalkınma meselesi olarak gördüklerinin önemine dikkat çekti. “Anadolu’nun hemen bir nefeste sayabileceğimiz yöresel ürünlerimizin sayısı 2.500 civarında. Bunların sadece yüzde 10’u coğrafi işarete sahip” diyen Çandır, bu eşsiz nitelikteki ürünlerin ihracatına  stratejik değer  verilmesi  gerektiğini vurguladı. 
AB BİZDEN GERİDE AMA GELİRİ KATLIYOR
Konunun önemini Avrupa Birliği (AB) ülkelerinden örnekler vererek açıklayan Çandır şunları söyledi:  Çünkü AB içerisinde sadece tarım ve gıda ürünleri maharetiyle 22 milyar avronun üzerinde bir satış değerine ulaşılıyor. Bizim mevcut coğrafi  işaretli tarım ve gıda ürünümüzün yarısı kadar ürüne sahip bulunan Almanya 4 milyar avro, yarımızdan daha az sayıdaki İngiltere ise 1,5 milyar avroluk bir gelire sahip. Bu konuda Avrupa’nın liderliği altışar milyar avroluk gelirle Fransa ve İtalya’da bulunuyor. 

LÜTFİ ELVAN: Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, yöresel ürünlerin değer kazanması için YÖREX’in çok önemli olduğunu söyledi. Bir yöresel ürünün kendi ülkesinde yaygınlaşmadan küresel marka olamayacağını dile getiren Elvan, Antalya Ticaret Borsası’nın (ATB) yöresel ürünlerin tanıtımı konusunda Kalkınma Bakanlığından destek istediğini hatırlattı ve “Bu konuda TOBB Başkanımızla beraber gerekli desteği vereceğiz. Hem Kalkınma Bakanlığı olarak hem de kalkınma ajansları olarak yöresel ürünlerimizin tanıtımı için ne gerekiyorsa bu destekleri sağlayacağız” dedi. 

ÇAVUŞOĞLU: Dışişleri Bakanı Mevlût Çavuşoğlu, YÖREX’in önemine işaret ederken, Çin müjdesi verdi. Çavuşoğlu “Tarım ürünlerinin yurt dışına ihracatında da ciddi artış var. Kalite ve üretim artıyor, coğrafi işaret ve markalaşma gelişiyor. Üreticilerimize çağrıda bulunmak istiyorum. Artık Çin’e tarım ürünlerimizin ihracatının önündeki engeller kalkıyor. Bu sene, kiraz mevsiminin sonuna doğru kiraz ürünleriyle ilgili engeller kalktı. Tüm engelleri kaldırarak, Çin gibi dev piyasaya giriyoruz. Çiftçilerimize bu güzel haberleri vermek istedim. Üretelim” diye konuştu.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...