BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Özel araba tasarladı pilavı toplantı odasına soktu

Özel araba tasarladı pilavı toplantı odasına soktu

25 bin dolar harcayarak özel tasarımla ürettiği arabayla pilavı endüstri haline getiren İstanbul Pilav; mevlit, nişan, ev partisi, doğum günü gibi özel günler ve iş toplantılarında isteyene gramla isteyene tencere ile satış yapıyor.



KOBİ DÜNYASI Mustafa Sezer mustafa.sezer@tg.com.tr PİLAV ARABASIYLA YURT DIŞINA AÇILACAK AVM’lere yerleştirilen pilav arabalarıyla işe başlayan Göksel Demirkaya, yurt dışına açılmayı planlıyor. İstanbul Pilav, Türk mutfağının vazgeçilmezi olan pilavı özel tasarım arabalar ve internet satışıyla mahalle aralarından iş toplantılarına taşımayı başardı. Türkiye’de büyümesini tamamladıktan sonra yurt dışına açılmayı planlayan şirket, 2011 yılı sonunda İstanbul ve Ankara’da toplam 10 şubeye, 2012 yılında da 50 şube ve 5 milyon dolar ciroya ulaşmayı hedefliyor. Tekstil ve inşaat sektöründe umduğunu bulamayan İstanbul Pilav’ın sahibi Göksel Demirkaya 2009 yılında Bodrum’da tatil yaparken telefonu çalar. Telefonun karşısındaki babasıdır ve “Bir arkadaşım bizimle ortak nohut-pilav satmak istiyor, ne dersin?” diye sorar. Fikir Demirkaya’nın kafasına yatar ve tatil dönüşü hemen kolları sıvar. Bundan sonrasını Demirkaya’dan dinleyelim: “Ancak, yaptığımız araştırmalarda bu konseptin daha önce denendiğini ve çeşitli sebeplerle tutmadığını görünce ortağımız bu işe girmekten vazgeçti. Bense işin peşini bırakmadım, araştırmalarıma devam ettim. İşi nasıl farklı hale getiririz diye düşünürken araba fikri doğdu. Bir mimar arkadaşımla birlikte yaklaşık 6 aylık bir çalışma sonucunda 25 bin dolar harcayarak ilk arabamızı tasarladık. Tabii pilavın kıvamı ve lezzeti çok önemliydi. Bunun test aşaması da yaklaşık 3 ay sürdü. Evimizin bahçesine kurduğumuz arabada gelen konuklarımıza pilavlarımızı tattırmaya başladık. Her geçen gün lezzeti oturdu ve bugünkü halini aldı.” 9 ÇEŞİT PORSİYON O dönem AVM’lere yerleştirilen pilav arabalarıyla porsiyon ve kilo ile pilav satmaya başlayan Demirkaya, bir süre sonra restoran konseptine ağırlık verir. Sade, tavuklu, nohutlu, kuru fasulyeli ve kavurmalı başta olmak üzere 9 çeşit pilavı porsiyon ya da kiloluk olarak satışa sunduklarını söyleyen Demirkaya, “Perakende satışların yanı sıra telefon ve internet üzerinden verilecek siparişlerle de, arzu edilen adrese 400 gramlık özel kutularda tek porsiyondan kilo ile tencere dolusu pilava kadar servis yapıyoruz. Ofis ve mağaza çalışanları, üniversite öğrencileri, hatta holding çalışanları arasında bile müşterilerimiz var. Mevlit, nişan, ev partisi, doğum günü gibi özel günler için de tencere dolusu pilava kadar talep alıyoruz” diye konuştu. Demirkaya, günde 150 kilo pilav sattıklarını bunun yarısını da internetten gerçekleştirdiklerini bildirdi. 25 bin dolara franchise veriyor Göksel Demirkaya yatırımcılara cazip imkanlar tanıdıklarını anlatarak 25 bin dolarlık bir yatırım maliyetiyle franchise verdiklerini, bu araçları isterlerse mevcut dükkanlarında, dilerlerse de AVM’ler, üniversite kampüsleri, istasyonlar, kafeler ve büfelerde kurabileceklerini belirtti. Demirkaya, “Şu anda İzmir’den Kayseri’ye, İstanbul’dan Malatya’ya kadar çok sayıda talep var. Talepleri toplamaya devam ediyoruz. Yakın bir zamanda yoğun şekilde değerlendirmeye başlayacağız. 2012 yılındaki hedefimiz Amerika Birleşik Devletleri. Öncelikli olarak New York’ta 10 arabadan oluşan bir zincir olmayı planlıyoruz. New York’lular bizim gibi sokakta karınlarını doyurmayı seviyorlar. Araba satışlarına da alışkınlar. Bu alanda saha çalışmalarımız sürüyor. Amerika yatırımımıza 2012 yılında start vereceğiz. Amerika yatırımının yaklaşık 300 bin dolar olacağını düşünüyoruz” dedi. Demirkaya, yeni yatırımlarıyla birlikte yılı sonuna kadar İstanbul ve Ankara’da toplam 10 şubeye, 2012 yılında da 50 şube ve 5 milyon dolar ciroya ulaşmayı hedefliyor. İŞ BİRLİĞİ GÜÇ BİRLİĞİ PROJESİ 5 esnaf arkadaş birleşti fabrika kurdu Malatya’da mobilya sektöründe faaliyet gösteren ve işletmelerini ayakta tutmakta zorlanan 5 esnaf, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı’nın (KOSGEB) ‘’İş Birliği Güç Birliği Projesi’’ kapsamında birleşerek Organize Sanayi Bölgesi’nde mobilya fabrikası kurdu. KOSGEB’den aldıkları 250 bin lira desteğe kendileri de katkı yaparak 800 bin liralık sermayeye ulaşan 5 esnaf, makinelerini yeniledikten sonra üretime başladı. Esnafın birleşerek kurduğu Meva Mobilya İnşaat Plastik Doğrama Çelik Kapı Limited Şirketinin Müdürü Yüksel Duman, fabrikanın 3 aydır faaliyette olduğunu belirterek, “20 senedir aynı makinelerle çalışıyorduk. Küçük atölyelerde ancak 1-2 iş yaparak geçim sağlayabiliyorduk. İşimizi nasıl genişletiriz derken KOSGEB’in İş Birliği Güç Birliği Projesi karşımıza çıktı. Müracaat ettik. Projeyi de üzerinde durarak ciddiyetle hazırladık. Geçen şubat ayında kurul tarafından onaylandı. Biz de 5 esnaf birleşerek şirketimizi kurduk. Yeni makine bağlantılarımızı yaptık, teknolojimizi yeniledik” dedi Filmler için çarık Kahramanmaraş’tan Kahramanmaraş’ta faaliyet gösteren Dedem Osmanlı Çarıkları firması, yerli ve yabancı filmlerde yıldız oyuncuların kullandığı çarıkları üretiyor. Firma sahibi Hüseyin Kopar, Türkiye’de Osmanlı Çarığı yapan tek firma olduklarını belirterek, “Şu anda bu işi yapan dördüncü kuşağım. Maalesef bu Osmanlı Çarığı giderek unutuluyor. Batılıların ilgisini daha çok çekiyor’’ dedi. Şu ana kadar gösterime giren 20 yerli ve yabancı filmde giyilen çarıkları kendilerinin verdiğini kaydeden Kopar, önümüzdeki günlerde Yeni Zelanda’da çekimleri başlayacak bir filme de çarık ve postal göndereceklerini ifade etti. 1990 yılından bu yana yurt dışına çarık gönderdiklerini aktaran Kopar, son yıllarda ihracatı ciddi şekilde planladıklarını ve halen Almanya, ABD, Avustralya, İngiltere ve Kanada’ya yılda 5 bin çift çarık ihracatı gerçekleştirdiklerini söyledi. Osmanlı Çarığında yeni modeller geliştirdiğini ve üzerinde çalıştığı 3 yeni tasarımın önümüzdeki günlerde üretimine başlayacaklarını bildirdi. 72 bin sanal patron yarıştı Akbank’ın KOBİ’ler için geliştirdiği “Kur Yönet” oyununa katılanların sayısı 1.5 ayda 72 bin kişiyi aştı. Ayrıca Facebook’ta oyuna davet edilen arkadaş sayısı 577 bin kişiye, ziyaret edilen sayfa sayısı da 1.4 milyona ulaştı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT