BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Canı sıkılan acil’i arıyor

Canı sıkılan acil’i arıyor

112 Acil Servis hattına günde yaklaşık 65 bin çağrı yapılıyor. Bu çağrılardan sadece bin adedi gerçekten ihtiyacı olduğu için ambulans istiyor. Peki geriye kalan 64 bin çağrı ne için yapılıyor dersiniz?...



İSTANBUL AA İstanbul Sağlık Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Doğaç Niyazi Özüçelik, acil servis hattına günde yaklaşık 65 bin çağrı aldıklarını belirterek, bunların çoğunun asılsız ihbar olduğunu söyledi.?Özüçelik, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğünce Bakırköy’deki 112 Acil Servis Komuta ve Kontrol Merkezinde düzenlenen basın toplantısında, 112 acil ambulans hizmetleri hakkında bilgi verdi.?Özüçelik, “İstanbul’da aynı dakikada 50 kişi birden 112’yi aradığında ister istemez problem yaşanıyor. 112’ye zamanında ulaşılamamasının en önemli sebeplerinden biri bu. Bir trafik kazası ya da yangında 20 kişi aynı yeri haber vermek için arıyor. Bu da sistemi aksatıyor. Bir diğer sıkıntımız da hâlâ güvenlik şeridinin 112’ye verilmemesi” dedi. 64 BİN ÇAĞRI GEREKSİZ Özüçelik, acil servis hattına gelen gereksiz çağrılara da işaret ederek, “Günde yaklaşık 65 bin çağrı alıyoruz. Bunun çok büyük bir kısmı gereksiz çağrılar. Bunlardan sadece binine ambulans gönderiyoruz. Geri kalan 64 bin çağrı; çocuklar, telefonunu kontrol etmek isteyenler, canı sıkılan vatandaşlar tarafından yapılıyor” dedi. 112 Acil Ambulans Hizmetleri Başhekimi Dr. Metin Arslan da 112’ye yapılan gereksiz aramaların ekiplere zaman kaybettirdiğini, bu gereksiz telefonlardan pek çoğunun hayat kaybettirici olabildiğini söyledi. Farklı numaralardan gelen binlerce gereksiz aramayı yıllardır savcılığa bildirdiklerini anlatan Arslan, ancak bir netice alamadıklarını kaydetti. Konuşmaların ardından 112 Komuta Kontrol Merkezini gezen gazetecilere, gereksiz aramalardaki ses kayıtlarının yer aldığı CD’ler verildi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT