BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bir saçma OGS bürokrasisi!

Bir saçma OGS bürokrasisi!

“Yetkililerin bu sorularımıza ve bizim durumumuza düşen on binlerce OGS mağduruna tatmin edici bir açıklama getirmelerini istirham ediyoruz.”



OGS cihazımıza Mahmutbey gişelerinde de format atılabileceğini söylediler. Ama net olsun diye bir kez de Şirinevler Ziraat Bankasına sorduk. Onlar da “evet” deyince ertesi sabah Mahmutbey gişelerine geldik. Orada verilen cevap enteresan: “Fatih Sultan Mehmet Köprüsüne gidin, orada atılıyor.” Düşüncemiz OGS cihazı format atılınca çalışır hale geliyorsa çöpe atıp israf etmeyelim... Neyse Fatih Sultan Mehmet Köprüsüne gittik. Durumu anlattık. Ne deseler iyi? -Çalışan bir cihaza format atılmaz. O anda öyle bir moralim bozuldu ki anlatamam. Bunca strese mi yanayım, harcadığım zamana mı, onca masrafa mı? Ya sabır diyerek sordum: -Peki çare nedir? -Pil zayıf olabilir. -O zaman pili değiştirin. -Pil değiştirilmez, yeni cihaz alacaksınız. -Yeni cihaz ne kadar? - 40 TL cihaz bedeli+15 TL de depozito 55 TL’dir. -Cihaz parası tamam da bu depozito da ne oluyor? -Cihaz iade edildiğinde bu 15 TL’yi alıyorsunuz. Hayret etmemek elde değildi. Bu ne biçim mantıktı? Biz bu arabaları kullandığımız sürece OGS de kullanmayacak mıydık? Öyleyse cihazı iade etme gibi bir şansımız olabilir miydi? Bu adam başı herkesin 15 TL’si bankada kalacak demek değil miydi? Şikayet edebileceğiniz bir kurum? Yok. “Kural böyle!” dedim mi tamam... -Bana öneriniz nedir peki? -İsterseniz bu cihazla gidip gelmeye devam edin, isterseniz yenisini satın alın. Tekrar çalıştığımız bölgedeki Ziraat Bankasına geldik. Durumu anlattık. “Bir küçük pil için yeni cihaz aldırıyorsunuz. Bu milli israf değil midir?” diye de sitem ettik. Görevli boynunu büktü: “Benim yapabileceğim başka bir şey yok.” Etrafta bir iki kişi “Biri çıkıp da 55 TL için bunları mahkemeye vermiyor ki!” diye tepki gösterdi. Haklı değil miydik? 3-5 liralık bir pil için 55 liralık cihaz alınmasının mantığı nedir? 15 lira depozito neyin nesi, niçin alınıyor? Gerek bankada OGS sorumlusu olarak çalışan, gerek “Gişe”lerde çalışan memurlara (format vb. gibi konularda) OGS ile ilgili eğitim verilemez mi? Mahmutbey gişelerinden bizi bir format için FSM köprüsüne göndermek normal mi? Bir pil için bütün cihazı çöpe atmak milli servet kaybı veya israf değil mi? Bunların hepsi bilindiği halde işimizi gücümüzü bırakıp bizi oradan oraya sürüklemenin ve kuyruklarda bekletmenin devlete faydası ne? Bizim yapmış olduğumuz maddi masrafı, bu sürede muayene edeceğimiz hastalarımızın zaman kaybını kim karşılayacak? Manevi üzüntümüzü kim telafi edecek?.. Faruk Arifoğlu-İstanbul > Yazışma adresi: Türkiye Gazetesi İhlas Medya Plaza 29 Ekim Caddesi, 34197 Yenibosna/İstanbul Faks: (0212) 454 31 00
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT