BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İmaj devletten marka konfeksiyoncudan

İmaj devletten marka konfeksiyoncudan

Hazırgiyimciler ülke imajının ‘marka yatırımları’ ve yabancı ortaklıklar için çok önemli olduğunu düşünüyor. TGSD Başkanı Güngör Keşçi, “üyelerimiz ihraç pazarlarında kendi markalarını kendi satış noktalarını oluşturmak istiyor” dedi



Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), dünya pazarlarında daha aktif olabilmek için yabancılarla stratejik ortaklıklar ve yatırımlar yapabilme arayışına hız verdi. Turizm Bakanlığı’nın Türkiye Logo’sunu Türk ihraç ürünlerinde kullanma kararından sonra “ülke imajı ve marka” arasındaki ilişkiyi daha faydalı bir eksene oturtmak isteyen sanayiciler, Türkiye’nin son aylarda düzelen olumlu imajından faydalanmak istiyor. Hazırgiyimcilerin temsilcisi TGSD, üyelerini önümüzdeki aylarda Yunan sanayicilerin yanı sıra Alman ve İngiliz yatırımcı grubuyla biraraya getirecek. Hazırgiyimciler iş ya da yatırım yapabilme imkanlarını görüşecek. TGSD Başkanı Güngör Keşçi, pazara coğrafi yakınlık, hızlı teslimat, kaliteli ve esnek üretim, ucuz işçilik gibi geleneksel rekabet unsurlarına yenilerini eklemek gerektiğini söyledi. Keşçi, uluslararası piyasalarda rekabet gücünün artırılması için yabancılarla yatırım ve ticaret ortaklığı kurmanın önemine işaret etti. Yunan Hazırgiyim Sanayicileri Derneği’nin bir-iki ay içerisinde İstanbul’a geleceğini ve firmalarının birlikte ne tür girişimler yapabileceğini görüşeceklerini bildiren Keşçi, Alman ve İngiliz yatırımcılar ile de sektörün birlikte iş ya da yatırım yapmalarını sağlamaya çalıştıklarını ifade etti. ÇİN’E DE GİRİYORUZ Çin pazarının potansiyelini yerinde incelemek üzere bu ülkeye bir gezi düzenlediklerini hatırlatan Keşçi, şunları söyledi: “Dünyanın her tarafında üretim yapmak ve satış noktaları oluşturmak yönünde çalışmalara ağırlık verdik. Üyelerimizin, ABD, Avrupa, Çin pazarlarından sonra Hindistan ve Rusya pazarlarında da kendi markasını, kendi satış noktalarını oluşturmasını sağlamak istiyoruz.” TGSD’nin diğer çalışmaları hakkında da bilgi veren Keşçi, TGSD üyesi bütün firmaların internet üzerinden haberleşmek ve elektronik ticaret gerçekleştirmek için gerekli teknolojik altyapıyı Haziran sonuna kadar kuracağını söyledi. TGSD’nin üyesi bulunduğu Avrupa Giyim ve Tekstil Sanayicileri Derneği (EUROTEX) vasıtasıyla da Avrupa Birliği’nden bazı proje destekleri talep ettiklerini bildiren Keşçi, eğitim, ar-ge, teknoloji, yeniden yapılanma, pazar araştırması gibi konularda 8-9 tane proje sunduklarını belirtti. Tekstil ve hazırgiyim ihracatçılarının, pamuk fiyatlarındaki yüksek artış nedeniyle ciddi sıkıntılar içerisinde olduğunu bildiren Keşçi, sigorta prim tabanının da 120 milyondan 210 milyon liraya çıkmasının kendilerine ek maliyet getirdiğini ifade etti. Güngör Keşçi, şu görüşleri dile getirdi: “Üretimin üzerindeki ağır yük bu şekilde devam edecek olursa, Türkiye’deki üretim yavaş yavaş başka ülkelere kaçar. İstanbul’un organizatör, Doğu Avrupa, Asya ve Afrika ülkelerinin üretici olduğu bir noktaya doğru gideriz. Bu durumda Türkiye’de istihdam, üretim, ihracat düşer. Kayıtsız ekonomiye kaçış artar.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT