BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye balık ihracatını öğrendi

Türkiye balık ihracatını öğrendi

Tanıtım faaliyetleri, su ürünlerinde hem iç tüketimi hem de ihracatı artırdı.



Tanıtım faaliyetleri, su ürünlerinde hem iç tüketimi hem de ihracatı artırdı. 2000’li yılların başında kişi başı 4 kilogram olan balık tüketimi 2010 yılı sonunda 8 kilograma çıktı. İhracat ise aynı dönemde 59 milyon dolar seviyesinden 352 milyon doları aştı. Su ürünleri sektörünün hedefi, 2011 yılı sonunda 500 milyon dolar, 2023 yılında 1.2 milyar dolar ihracata imza atmak. Su Ürünleri Tanıtım Grubu, ihracatı artırmak için dünyanın dört bir tarafında tanıtım yapıyor. 2011 yılında Rusya’dan Dubai’ye, Hong Kong’dan Belçika’ya kadar 9 ülkede düzenlenen gıda fuarında Türk levreğini, çipurasını, alabalığını ve orkinosunu tanıttı. İZMİR CİHAN
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT