BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Doktorum internet

Doktorum internet

Doktorun muayenehanesine gitmek istemeyip internetten şifa arayan ya da tedavi olmak isteyenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Doktorlar da hastaların bu fikrine sıcak bakıyor.



NET P@NO Ömer Temür omer.temur@tg.com.tr Teknolojik gelişmeler ve internetle hasta-doktor ilişkisi de yeni bir boyut kazanmaya başladı. İnteraktif iletişimin mümkün hale gelmesiyle özellikle hastalar sağlıkla ilgili problemlerini doktorun ayağına gitmeden çözmenin yolunu arıyor. Doktorlar da bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak teşhis ve tedavinin uzaktan yapılmasına sıcak bakıyor. IBM İş Değerleri Enstitüsü’nün, Amerika ve İngiltere’de yüzde 80’i kronik hasta ve yüzde 20’si hastabakıcı olan bin 300 kişiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre ankete katılanlar artık doktor muayenehanelerine gitmek istemiyor. Hastalar özellikle internet üzerinden tedavi yollarını araştırıyor ve doktorla internet üzerinden irtibat kurmanın yollarını arıyorlar. Sağlık alanında dönüşüm yaşandığını belirten Cisco IBSG Küresel Sağlık Uygulamaları Direktörü Frances Dare, “Küresel sağlık dönüşümü alanındaki potansiyel çok yüksek. Araştırmanın sonuçları, bu potansiyelin ortaya çıkarılmasında sağlık profesyonelleri arasındaki iş birliğini artıracak teknolojilerin ne kadar önem kazandığını gösteriyor” dedi. Cisco’nun 16 ülkeden sağlık sektörü yöneticileriyle yaptığı araştırma da doktorların aynı şekilde uzaktan teşhis ve tedavi yöntemlerine sıcak baktığını da ortaya koyuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 65’ine göre bilgi ve iletişim teknolojileri üzerinden iş birliği yapılarak teşhis ve tedavi uygulaması yapılabilir. Yüzde 65’i hastaların görüntüleme cihazlarıyla elde edilen görüntülerinin, videolarının ya da biyometrik verilerinin elektronik ortamda paylaşılması gerektiğine, yüzde 64’ü de bilgi ve iletişim teknolojileri ile klinik eğitimlerin verilmesi gerektiğine inanıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 65’ine göre bilgi ve iletişim teknolojileri üzerinden iş birliği yapılarak teşhis ve tedavi uygulaması yapılabilir. Toshiba’dan ultra ince tablet: AT200 Toshiba sadece 7.7 mm kalınlığındaki ultra-ince tablet bilgisayarı AT200’ü Almanya’da düzenlenen lansmanla tanıttı. Ultra ince tablette, diğer cihazlarla bağlantı kurabilmesini sağlayan bütün gerekli arayüz ve portlar bulunuyor. AT200, parlak 25.7cm HD ekranıyla görüntüleri net ve ayrıntıları eksiksiz olarak gösteriyor. Ultra ince olmasına rağmen, yüksek kapasiteli pili sayesinde sekiz saate kadar video tüketim imkanı sağlıyor. Güçlü stereo hoparlörler, ince kasalı AT200’ün video yeteneklerini bütünlüyor ve etkili bir sinematik tecrübe sağlıyor. Toshiba’nın yeni tableti, Adobe Flash Player desteği, Android Market’ten 250 binden fazla uygulama ve Toshiba Places’ın çok sayına imkânları ile zengin bir internet kullanımı da sağlıyor. Toshiba AT200 Android Market’ten 250 bini aşkın uygulama ile 2011 yılının dördüncü çeyreğinde Avrupa genelinde satışa çıkacak. EV KULLANICILARI İÇİN Kaspersky ‘bulut’la koruma yapacak Kaspersky Lab, Kaspersky Anti-Virüs 2012 ve Kaspersky Internet Security 2012’yi Türkiye’deki ev kullanıcıları için piyasaya sundu. Türkçe versiyonları ile gelen ürünlerin en dikkat çekici özellikleri arasında bulut ve hibrit koruma yer alıyor. Ürünler yüklendikleri cihaz üzerinden ‘bulut’ta yer alan kaynakla sürekli bilgi alışverişi yapıp en güncel tehdit bilgi veritabanından faydalanarak kullanıcıları koruyor. Kaspersky Internet Security 45 dolardan, Kaspersky Anti-Virüs 2012 de 35 dolardan satışa sunuluyor. HAFTA BAŞINDA ŞUBELERDE Tchibo’da tekno günleri başlıyor Tchibo, teknoloji ürünlerini “Teknoloji ve Renkler” teması ile ev ve ofislere taşıyor. Teknoloji ürünleri önümüzdeki pazartesi gününden itibaren “www.tchibo.com.tr” adresinden 7 Eylül Çarşamba gününden itibaren de bütün Tchibo mağazalarında tüketicilere sunulacak. Fiyatlar ise 14.95 TL’den başlıyor. Teknoloji temalı yeni yelpazede, portatif radyolar, dijital masaüstü saatli radyolar, kulaklıklar, tansiyon aletleri, M3 player’lar, USB kart okuyucular gibi ürünler bulunuyor. RADİKAL TASARIMLI YENİ ÜRÜN BEKLENEN İLGİYİ GÖRMEDİ Radikal tasarıma sahip ilk tablet bilgisayarlarını tanıtan Sony, ‘teknokolikler’den beklenen ilgiyi göremedi. Tablet S, bugüne kadar görmeye alışık olduğumuz tabletlere yakın bir model, S2 ise çift ekranlı yapısıyla diğerlerinden ayrılıyor. İşte Sony’nin ilk tabletleri Uzun bir süredir tablet bilgisayar pazarına hazırlanan Sony iki modelini resmen tanıttı. Tablet S1 ve S2 modelleriyle, piyasadaki ürünlere göre farklı tasarım ve özellikleriyle dikkat çekmek isteyen Sony, ‘teknokoliklere’ göre Apple’ın iPad’ine karşı alternatif oluşturmayı hedefliyordu. Ancak yabancı basının haberlerine göre tanıtım gününde meraklılar ürünleri çok da beğenmedi. Android 3.1 işletim sistemine sahip olan cihazda 2 adet kamera ve SD kart yuvası bulunuyor. 16 ve 32 GB’lık modelleri olan tablet, 499 ve 599 dolardan önümüzdeki günlerde satışa sunulacak. Tablet S2 ise şimdiye kadar benzerini olmayan bir tasarımla dikkat çekiyor. 2 adet ekrana sahip olan ve açılıp kapatılabilen bir yapısı olan Tablet S2, kolayca cebe sığıyor. S2’de dijital yayınlar gerçek bir kitap gibi okunabiliyor. Sony tabletlerin yanı sıra güçlü bir oyun makinesi olan Tablet P’yi de tanıttı. P’de diğer cihazların hiçbirinde bulunmayan bazı oyunlar yer alacak. Internet Explorer 9’la yüzde 99 koruma BAĞIMSIZ internet güvenliği araştırma kuruluşu NSS Labs tarafından yayımlanan raporda, Internet Explorer 9’un zararlı yazılımlara karşı güvenlikte lider olduğu belirtildi. Explorer 9 kötü niyetli yazılımları yüzde 99 engelleyebiliyor. TEKNO MARKET Yeni RAM’lar, 20 kat DAHA HIZLI Micron, ultra-hızlı Hybrid Memory Cube (HMC) ismini taşıyan yeni RAM hafızalarını tanıttı. Bellek 3D işlemcilerle benzer formatta çalışıyor ve bu sayede prototip model 128GBps’ye ulaşabiliyor. Bugün kullanılan en hızlı DDR3 belleklerin 12.8GBps olduğu düşünüldüğünde prototipin farkı daha iyi anlaşılıyor. Micron, HMC yongalarının bugünün DDR3’lerine nazaran 20 kat daha hızlı olacağı planlanıyor. Düşük güç tüketimiyle dikkat çeken RAM’ler, yine standart belleklere göre yüzde 90 oranında daha az yer kaplayacak. Nokia’dan 2.800 TL’ye ‘altın cep’ Nokia, yeni üst düzey telefonu Nokia Oro’yu eylül ayında Nokia Shop’larda satışa sunmaya hazırlanıyor. Sınırlı sayıda üretilecek olan Nokia Oro’da Bridge of Weir marka deri, 18 ayar altın kaplama ve mavi kristal ekran kullanıldı. Nokia Oro aynı zamanda 8 megapiksel kamerası, 3.5 inç güçlendirilmiş camdan AMOLED ekranı ile dayanıklı olduğu kadar renkli ve zengin bir deneyim sunuyor. Atın kaplamalı Nokia J kulaklıkla ile birlikte satışa sunulacak olan yeni modelin fiyatının 2.800 TL civarında olması bekleniyor. Bu notebook dökülen suyu tahliye ediyor Acer’in pazara yeni sunduğu TravelMate 6595/6495’in en büyük özelliği sıvı tahliye kanalının bulunması. Acer TravelMate, klavyeye dökülen sıvıyı “sıvı tahliye kanalı” ile bilgisayarınızın altından dışarı atıyor. Fandaki akıllı yön değiştirme mekanizması da bilgisayarı tozdan koruyor. 8 saate kadar pil ömrü bulunan bilgisayar 750 GB’ye kadar devasa sabit disk kapasitesine sahip. Çalındığında kullanıcıların bilgisayarlarını takip etmelerini sağlayan anti-hırsızlık yazılımı Absolute Veri Koruması (ADP) ile donatılan bilgisayarın fiyatı ise 999 dolar. Epson’da kişiye özel yeni tarayıcı serisi Epson, yeni tarayıcı serileri GT-S55, GT-S55N, GT-S85 ve GT-S85N’yi Türkiye pazarına sundu. Kompakt özelliği ile dikkat çeken kağıt beslemeli tarayıcılar, performans ve verimliliği artırmak için yüksek hızda çalışıyor. Epson tarayıcıları, sundukları ‘kapsamlı yazılım paketi’ ile karmaşık doküman yönetimini daha basit bir hale getiriyor. Her tuşu kişiye özelleştirilebilen 10 çeşit “özel tarama” komutuyla iş akışını hızlandırıyor. Böylece çalışanların ayrıca eğitilmelerini gerektirecek komplike bir sistemle karşılaşılmıyor. IBM ikinci çeyrekte pazar lideri oldu Araştırma kuruluşu IDC’nin istatistiklerine göre, dünya sunucu pazarındaki üretim gelir payı yüzde 30.5’e ulaşan IBM, ikinci çeyrekte pazar lideri oldu. Dünya sunucu pazarında gelir artışı yüzde 17.9 olarak gerçekleşirken, IBM sunucu pazarındaki gelirlerini yüzde 24.5 oranında artırarak, pazar ortalamasının üzerinde bir performans gösterdi. IBM’in sunucu pazarında sergilediği gelir artışının bugüne kadarki en yüksek artış olduğu belirtildi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT