BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yemek savaşlarına son!..

Yemek savaşlarına son!..

Her evde yaşanan “yemek savaşları”yla ilgili pratik öneriler... 1. Zorlamayın: Çocuğunuzun aç olduğunu iyi gözlemleyin. Küçük çocuklar, sadece acıktıklarında yeme eğiliminde olurlar. Eğer çocuğunuz aç değilse, bir şeyler yedirme konusunda onu zorlamayın.



Her evde yaşanan “yemek savaşları”yla ilgili pratik öneriler... 1. Zorlamayın: Çocuğunuzun aç olduğunu iyi gözlemleyin. Küçük çocuklar, sadece acıktıklarında yeme eğiliminde olurlar. Eğer çocuğunuz aç değilse, bir şeyler yedirme konusunda onu zorlamayın. 2. Serinkanlı olun: Çocuğunuz yemeğini yemediği için sizin mutsuz olduğunuzu hissederse, yemek yedirme süreci irade savaşına dönüşür. Tehditler ve cezalar, bu savaşı sadece ve sadece güçlendirir. 3. Sık beslemeyin: Yemeklerden en az bir saat önce meyve suyu ya da atıştırmaları engelleyin. Eğer çocuğunuz masaya aç gelirse, yemek için daha fazla motive olabilir. 4. Beklentilerinizi yüksek tutmayın: Çok fazla yemesini beklemeyin. 1 yaşından sonra, gelişimin yavaşlaması genellikle çocuğun iştahını da azaltıyor. Yalnızca birkaç ısırık bile, çocuğunuzun kendisini tok hissetmesini sağlayabilir ve ihtiyacını giderebilir. 5. Azdan başlayın: Birkaç yemeği küçük porsiyonlar halinde önüne koyun. Ne yiyeceği konusunda tercihi çocuğunuzun yapmasına izin verin. 6. Sabırlı olun: Yeni yiyecekler konusunda sabırlı olun. Küçük çocuklar sıklıkla yeni yiyeceklere dokunmak ve onları koklamak ve hatta ağızlarına küçük bir parça atıp sonra onu geri almak isterler. İlk ısırığını almadan önce, bunları yapmasına izin vermeniz işinizi kolaylaştırabilir. 7. Eğlenceye dönüştürün: Yemek yemeği eğlenceli hale getirin. Brokoli ve diğer sebzeleri en sevdiği sos ile sunabilirsiniz. Yiyecekleri kurabiye kesiciyle farklı şekillerde kesebilirsiniz. 8. Yardımını isteyin: Çocuğunuzdan yardım alın. Markette, meyveleri, sebzeleri ve diğer sağlıklı gıdaları seçerken yardımını isteyin. Çocuğunuzun yemek istemediği bir gıdayı satın almayın. Evde, sebzeleri yıkamak, masayı hazırlamak için onu cesaretlendirin. 9. Ayrı ayrı verin: Eğer çocuğunuz farklı malzemeleri bir arada yemeyi sevmiyorsa, gıdaları karıştırmayın. 10. Rutine bağlı kalın: Yemekleri ve atıştırmalıkları her gün aynı saatlerde vermeye çalışın. Eğer diğer zamanlarda çocuğunuz için bir şeyler verilmezse, çocuğunuz önüne sunulan yemeği ve atıştırmalığı daha rahat yer. 11. Dikkatini dağıtmayın: Dikkatini çekecek şeyleri en aza indirin. Yemek süresince televizyonu kapatın, masada kitap ya da oyuncakların olmasına izin vermeyin. 12. Tercihlerini önemseyin: Bazı yemek tercihlerine bağlı kalmasını normal olarak kabul edin. Çocuklar olgunlaşana kadar, yiyecekler hakkında daha az seçici olma eğilimindedir. Herkesin yemek tercihleri vardır. Çocuğunuzun her şeyi sevmesini beklemeyin. 13. Uzman yardımı isteyin: Gerektiğinde uzman yardımı isteyin. Çocuğunuz enerjikse ve gelişiyorsa, büyüyorsa muhtemelen iyidir. Eğer çocuğunuzun yemek seçmesi gelişimini ve büyümesini etkilediğine inanıyorsanız, bu konuda endişeleriniz varsa, çocuğunuzun doktoruyla görüşün.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT