BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Öğrenciye iadesiz burs

Öğrenciye iadesiz burs

YURTKUR ve Türkiye’nin önde gelen vakıfları yeni eğitim-öğretim yılı için burs miktarını belirledi. YURTKUR, ihtiyaç sahibi öğrencilere bu yıl da aylık 240 TL karşılıksız burs verecek. Türk Eğitim Vakfı, aylık 340 TL, Sabancı Vakfı ise aylık 310 TL yardımda bulunacak



> İSTANBUL Geçen yıl ihtiyaç sahibi üniversite öğrencilerine aylık 240 TL karşılıksız burs veren Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü (YURTKUR) bu yıl da belirlenecek oranda burs verecek. YURTKUR, geçtiğimiz eğitim öğretim döneminde maddi imkansızlıklar yaşayan üniversite öğrencilerine aylık 240 TL karşılıksız burs yardımında bulunurken, kurum bu yıl da belirlenen miktarda yardım yapacak. Türkiye’nin önde gelen vakıflarından Vehbi Koç Vakfı ise bu yıl 10 bin öğrenciye burs vermeyi hedefliyor. Geçen yıl 10 ay boyunca aylık 313 TL burs veren ve ödemelerini 3 ayda bir yapan vakıf, sadece devlet üniversitelerinde okuyan öğrencilere burs veriyor. Türk Eğitim Vakfı (TEV) ise, devlet üniversitelerinden maddi durumu yeterli olmayan ve başarılı olan öğrencilere başka bir kurumdan burs almaması şartıyla ayda 340 TL ve 9 ay boyunca burs veriyor. Öğrencilerin 1-31 Ekim tarihleri arasında müracaat etmesi gerekiyor. İKİ KAT FAZLA BURS Anadolu Eğitim ve Sosyal Yardım Vakfı ise devlet üniversitelerinde okuyan başarılı öğrencilere burs veriyor. Vakıf, tıp fakültelerinin 5’inci ve 6’ncı sınıflarındaki öğrencilerle, üniversitelerin sağlık yüksek okullarının 3’üncü ve 4üncü sınıflarındaki öğrencilere, mezuniyetlerinden sonra Anadolu Sağlık Merkezi Hastanesi’nde maaşlı görev alma şartı ile iki kat fazla burs verecek. Burslar, 9 ay süreli ayda 200 TL olarak 3 ayda bir verilecek. Her yıl binlerce öğrenciye burs veren Sabancı Vakfı ise başvurular 15 Eylül’de başlayacak. Öğrencilerin başvurularını üniversitelerin öğrenci işlerinden yapması gerekiyor. Vakıf, ihtiyaç sahibi öğrencilere 9 ay süreyle aylık 310 TL burs yardımında bulunacak. Kendi yurtlarında barınan ihtiyaç sahibi öğrencilere 2010-2011 öğretim döneminde aylık 75 TL burs veren Türkiye Diyanet Vakfı bu yıl da yurtlarında kalan öğrencilere değerlendirme sonucuna göre belirlenen miktarda burs verecek. DİĞER VAKIFLAR: > 1952 yılından bu yana karşılıksız olarak 16.000’den fazla öğrenciye burs veren İstanbul Ticaret Odası (İTO), bu yıl da ihtiyaç sahibi ve başarılı öğrencilere burs verecek. Oda, burs başvurularını 4 Ekim-30 Kasım tarihleri arasında kabul edilecek. > Al Baraka Türk Bankası’nın desteğiyle kurulan Bereket Vakfı da yardıma muhtaç üniversite öğrencilerine burs veriyor. Vakıf burs başvuru tarihini eylül ayının ikinci haftasında açıklayacak. > Süleymaniye’de bulunan Kültür Ocağı Vakfı (KOCAV) ise maddi durumu yetersiz öğrencilere belirlenen kriterlerde burs veriyor. > Ensar Vakfı, maddi desteğe ihtiyacı olan öğrencilere burs ile de destek sağlıyor. Vakıf, burs başvurularını bire bir görüşerek kabul ediyor. > Burs vereceğini duyuran bir başka kuruluş Birlik Vakfı. Burs için başvuruların, öğrenci kayıtlarından sonra vakfa yapılması gerekiyor. > İlim Yayma Cemiyeti ise kendi yurtlarında kalan muhtaç durumdaki öğrencilere burs veriyor. Öğrencilerin 22 Ekim’e kadar başvurularını yapmaları gerekiyor. > Mehmet Zorlu Vakfı da Ekim-Haziran ayları arasında başarı ve ihtiyaç kriterlerine göre, burs yardımı yapacak. > Tekfen Vakfı, Hüsnü Özyeğin Vakfı, Alarko Eğitim ve Kültür Vakfı, Akkanat Eğitim ve Sağlık Vakfı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) da başvuru şartlarına göre, burs veren diğer kuruluşlar olarak yer alıyor. Okullara 30 uyarısı İlçelerdeki nüfus yoğunluğunun farklı olması sebebiyle bazı okulların öğrenci kayıtlarında düşüş olduğunu belirten Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), bu okullarda sınıf mevcutlarının 30’dan az olması durumunda resmi ilköğretim okullarına 13 Eylül’e kadar kayıt bölgesi dışından öğrenci alımı yapılabileceğini açıkladı. Bakanlık, ancak bu durumda alınacak öğrencilerle birlikte toplam sınıf mevcudunun 30’u geçmemesi gerektiğini açıkladı. Konuyla ilgili okulları uyaran Bakanlık, sınıf mevcutlarının 30’u geçmemesine dikkat edilmesini istedi. Okulların fiziki durumu, öğretim şekli, modern araç-gereç ile donatılması ve sınıfların kalabalık oluşu gibi etkenlerin eğitim öğretim faaliyetlerini etkilediğini bildiren Bakanlık, sınıf içinde uygulanan yöntem, teknik ve stratejiler mükemmel dahi olsa fiziksel yeterliliğin sağlanmadığı sürece okulda verimli bir eğitim-öğretimin gerçekleşmesini beklemenin güç olduğunu kaydetti. F@TİH derslere ilgiyi artırdı Öğrenciler, proje sayesinde derslerin eğlenceli hale geldiğini ve anlamanın daha kolaylaştığını söyledi. Hasta olduklarında dersleri evden takip ettiklerini belirten öğrenciler, görsel olarak daha iyi öğrendiklerini dile getirdi. Gökhan Kaya ANKARA Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından başlatılan Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi Geliştirme (F@TİH) projesinin pilot uygulamaları olumlu sonuçlar verdi. Cumhuriyet tarihinin en büyük eğitim yatırımı olarak bilinen F@TİH Projesinin pilot olarak uygulandığı okullarda öğrencilerin memnuniyeti projeyle ilgili yapılan anketlere yansıdı. Türkiye genelinde 570 bin dersliğe dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı ve her okula çok amaçlı fotokopi makinesi ve internet verilmesi öngörülen projenin pilot uygulamalarını mercek altına alan Milli Eğitim Bakanlığı, proje sayesinde öğrencilerin derslere olan ilgisinin arttığını tespit etti. Buna göre pilot uygulamaların yapıldığı okullarda öğrenciler, projeyle ilgili yöneltilen soruların hepsine olumlu cevap verdi. “Görsel olarak öğrendiklerimi daha iyi öğreniyorum” diyen öğrenciler, “Proje sayesinde dersler eğlenceli hale geldi ve dersleri anlamamız kolaylaştı” diyerek projenin olumlu yansımalarını ön plana çıkardı. ÖĞRETMENLERİN AKILLI TAHTA PROBLEMİ “Anlamadığım konuları internetten araştırabiliyorum” cevabını da veren öğrencilerin bir soruya verdikleri “Hasta ve raporluyken takip edemediğimiz dersleri internetten çalışabiliyoruz” cevabı dikkat çekti. Genel olarak F@TİH projesine karşı olumlu tutum içinde olan öğretmenlerin ise sınıflarda kara tahta yerine kurulan akıllı tahtalarla uyum sağlayamadıkları öğrenildi. Ankara’da bulunan Sincan İl Genel Meclisi İlköğretim Okulu’ndaki yapılan anketlerde öğretmenlerin büyük oranda akıllı tahta hakkında bilgi sahibi olmadıkları gözlendi. “Akıllı tahtanın sınıf içi etkinliklerde kullanımı hakkında yeterli bilgiye sahibim” sorusuna öğretmenlerin yüzde 23’ü evet cevabını verirken yüzde 77’si hayır cevabını verdi. Gençler, ekonomik kriz ihtimaline karşı hazırlıklı Youth Research’ün yaptığı araştırmaya göre; gençlerin yüzde 66’sı bir ekonomik kriz ihtimaline karşı tetikte bekliyor. Yüzde 23’ü birikim yaparak, yüzde 77’si de borç altına girmeyerek tedbir alıyor. Bir Youtholding Grup Şirketi olan Youth Research’ün 18-35 yaş arasındaki gençler üzerinde yaptığı “Ekonomik Krize Genç Bakış Araştırması”na göre; gençlerin yüzde 66’sı bir ekonomik kriz ihtimaline karşı hazırlık yapıyor. Hazırlık yaptığını söyleyen gençlerin yüzde 23’ü birikim yaparak, yüzde 77’si de borç altına girmeyerek tedbir alıyor. Hazırlık yapmadığını söyleyen yüzde 34’lük kısmın yüzde 16’sı, “Kriz gelecek mi ki hazırlık yapayım?” derken, yüzde 22’si işine güvendiğini, yüzde 63’ü ise ailesine ve kendine güvendiğini belirtiyor. HARCAMALARI KISIYORLAR Youth Research’ün yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre gençler bir ekonomik krizde ilk olarak harcamalarını kısacağını belirtiyor. Verecekleri ilk tepkinin ne olacağı sorulan gençlerin yüzde 38’i, “Harcamalarımı en aza indiririm”, yüzde 26’sı, “Harcamalarımı ertelerim” ve yüzde 15’i de “Yalnızca lüks harcamalarımı kısarım” cevabını veriyor. Araştırmaya sonuçlarına göre olası bir ekonomik kriz durumunda gençlerin öncelikle vazgeçecekleri kalemlerin ilk sırasında yüzde 25’lik bir oranla “seyahat-tatil” harcamaları geliyor. Listenin ikinci sırasında yüzde 21’lik bir oranla “dışarıda yeme-içme” harcamaları, üçüncü sırada ise yüzde 18’lik bir oranla “gezme-tozma” harcamaları yer alıyor. Bu kalemleri sırasıyla “giyim kuşam”, “kültür-sanat”, “kişisel bakım” ve son olarak “ev harcamaları takip ediyor. Gençler Türkiye’nin ekonomik krize girmemesi için devletten ekonomiyi güçlendirmesini bekliyor. Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 70.92’si devletten iç politikada ekonomiyi iyileştirmesini beklerken, gençlerin yüzde 15.6’sı dış politikada doğu ile ilişkilerin güçlendirilmesini, yüzde 8.51’i de AB ile ilişkilerin güçlendirilmesini bekliyor. İSTANBUL İHA MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI: Açıktan Meslek Lisesi okuyanları küstürmeyin Bakanlık,dışarıdan meslek lisesini bitirmek isteyenlere gereken ilginin gösterilmesi için İl Milli Eğitim Müdürlüklerini uyardı. İşsizliğin azaltılması ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu elemanın yetiştirilmesi için meslek liselerine büyük önem veren Milli Eğitim Bakanlığı, şimdi de meslek liselerini dışarıdan bitirmek isteyenlere gereken ilginin gösterilmesi için İl Milli Eğitim Müdürlüklerini uyardı. Bakanlık, ilköğretimini tamamlayan ve ortaöğretime devam edemeyenler ile ortaöğretimden ayrılan veya mezun olanlara, uzak eğitim verilmesinde vatandaşların mağdur edilmemesi talimatı verdi. Mesleki Açık Öğretim Lisesinde mesleki derslerin yüz yüze verilmesinde vatandaşların bazı illerde yüz yüze eğitim için yaptıkları kayıt başvurularında birtakım sıkıntılarla karşılaştığı duyumlarının geldiğini açıkladı. Bu sebeple, yüz yüze eğitimlerini Mesleki Açık Öğretim Liselerinde tamamlamak üzere vatandaşlardan gelen başvuru taleplerinin karşılanmasını isteyen Bakanlık, vatandaşların mağdur edilmemesini ve eğitim öğretim hizmetlerinin verilmesi için gerekli hassasiyetin gösterilmesini il milli eğitim müdürlüklerinden istedi. Gökhan Kaya ANKARA
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT