BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > IMF’nin tahmininden çok daha iyi büyürüz

IMF’nin tahmininden çok daha iyi büyürüz

Bakan Ergün, yüzde 8.8’lik büyümenin yıllık yüzde 7 büyüme beklentisini teyit ettiğini belirterek, “2012’de de yüzde 2.5’in çok üzerinde büyürüz” dedi.



Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, TÜİK’in açıkladığı Türkiye ekonomisinin yüzde 8.8’lik ikinci çeyrek büyüme rakamının tahminlerin üzerinde olduğunu söyledi. Ergün, “Bizim beklentimiz önümüzdeki süreçte 3. çeyrekte ve 4. çeyrekteki rakamlarla birlikte Türkiye’nin 2011 yılında da ortalama yüzde 7 civarında bir büyüme rakamını yakalamış olmasıdır. Bugünkü rakam, böyle bir noktayı yakalayacağımızın en kuvvetli işaretlerinden bir tanesi oldu” dedi. Bakan Ergün, 2012’de ise IMF’nin beklediği gibi yüzde 2.5 değil, çok daha yüksek bir büyüme oranı yakalanabileceğini ifade etti. ALTYAPI SAYESİNDE Başta Avrupa ve Amerika olmak üzere dünyada ciddi sıkıntılar olduğunu kaydeden Ergün, “Bu sıkıntılara rağmen Türkiye ekonomisinin daha önce oluşturulmuş alt yapıları ve özel sektörün dinamizmi sayesinde bu krizin içerisinden fırsatlar yakalayan bir anlayışa sahip olduğumuzu gösteriyor” dedi. NTV’deki bir programda, bu oranda büyümenin önümüzdeki dönemde olumsuz yansımaları olup olmayacağına dair soru üzerine de Ergün, “Kamunun büyüme içindeki payı son derece kısıtlı. Ama özel sektörün payı ön planda. Hem özel kesim tüketim harcamaları, hem özel kesim yatırım harcamaları ön planda. Bütün bunların hesapsız, kitapsız olduğunu düşünmek mümkün değil. Özellikle özel kesim yatırım harcamalarının” diye konuştu. İnşaatta da yerli malı olsun Başbakan’ın kamu kuruluşlarının alımlarında yerli malı tercih etmesine dair genelgesinin hatırlatılıp, hangi ürünlerde yerli malı üretiminin öne çıkabileceğine dair soru üzerine de Ergün, şunları söyledi: “Konut sektöründe ülkemizde çok ciddi ivme yakalandı. İnşaat teknolojileri ve makinalarıyla ilgili alanlarda yerli kullanımı özendirmemiz lazım.” Ergün büyüyen inşaat sektöründe şirketlerin, TOKİ ve asansör firmalarının bir araya gelerek birkaç asansör markasını ortaya çıkarabileceğini de ifade etti.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT