Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Sonuncu sıradayken ikinciliğe yükseldi! Türkiye'yi silip süpürecek

Düzenleyen:
Sonuncu sıradayken ikinciliğe yükseldi! Türkiye'yi silip süpürecek

Ekonomi Haberleri

Türkiye’de atağa geçen Electrolux, elektrikli süpürge kategorisinde ciro bazında yakaladığı yüzde 45’lik büyümeyi 2020 yılında iki katına çıkartmayı hedefliyor.

Ömer Temür İSTANBUL

Ev aletleri üreticisi Electrolux, Türkiye pazarında hedef büyüttü. Son 12 yılda hızlı bir büyüme ile Electrolux ülkeleri arasında 12. sıradan ikinciliğe yükselen Electrolux Türkiye, elektrikli süpürge kategorisinde ciro bazında yakaladığı yüzde 45’lik büyümeyi 2020 yılında iki katına çıkartmayı hedefliyor. Electrolux Doğu Avrupa Küçük Ev Aletleri ve Ev Konforu Grubu Genel Müdürü Heinz Daxecker, Türkiye’nin Doğu Avrupa ülkeleri arasında yüzde 30 oranında pazar payına sahip olduğunu belirterek, “Türkiye bizim için kilit üklereden biri. Olmaya da devam edecek” dedi. Bu yılın eylül ayında hayatımıza giren enerji etiketi uygulamasının ikinci fazında performans ve sessizlik olmak üzere iki  kriterin öne çıktığını dile getiren Daxecker, “Buna göre artık 80 desibel ses seviyesi üzerindeki ürünlerin satışı yapılamıyor. Üretim süreçlerimizi iyileştirerek ve ürünlerimizde enerji verimliliğine odaklanarak 2020 yılına kadar karbon emisyon oranlarımızda yüzde 50 oranında bir azalma hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

8 KAT BÜYÜDÜ

Electrolux Türkiye Küçük Ev Aletleri ve Ev Konforu Grubu Ülke Müdürü Mete Geç de, 2012 yılına göre ciro bazında sekiz kat büyüme yakaladıklarını belirterek, 2018’de ise bu büyümeyi 10 katına çıkartmak istediklerini, 2020 hedeflerinin ise bugünkü cirolarını iki katına çıkartmak olduğunu kaydetti. Enerji etiketi uygulaması kapsamında yenilikçi teknolojilerle donatılmış 19 yeni ürünü piyasaya sunduklarını aktaran Geç, “Sessiz süpürge kategorisinde Doğu Avrupa’da ve Türkiye’de pazar lideriyiz. 70 desibelin altında 500 TL’den 1.200 TL’ye kadar çeşitli fiyat aralıklarında ürünler sunuyoruz. Önemli ürünlerimizden biri dikey şarjlı süpürgeler. Üçüncü çeyrek itibariyle de 12 yeni ürünle pazara giriyoruz” diye konuştu.

YILDA 3 MİLYON SÜPÜRGE SATILIYOR

Electrolux Türkiye Küçük Ev Aletleri ve Ev Konforu Grubu Pazarlama Müdürü Fatih Şengül, Türkiye’de yılda 3 milyon adet elektrikli süpürge satıldığını belirterek, “2004’ten beri 75 bin eve girdik. İki yıl içerisinde 200 bin eve girmeyi hedefliyoruz” dedi. Türkiye’de daha çok torbasız süpürgelerin satıldığını ifade eden Şengül, “İlk defa 2004’de dikey şarjlı modelimiz Ergorapido’yu pazara sunduk. O günden beri Avrupa’da 10 milyon adet satıldı. Dört nesildir geliştiriliyor. Kablosuz temizlik özelliği ile anında temizliğe yeni bir açılım getirdi” dedi. 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...