BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Baba ocağına dönüş

Baba ocağına dönüş

Özel sektörün açtığı çağrı merkezleri Anadolu’dan büyük kentlere yapılan göçü durdurdu. 91 firmanın 23 ilde yaptığı yatırımlarla gençler iş bulmak umuduyla tekrar memleketlerine dönüyor.



SEKTÖR KAMU İLE BÜYÜYOR Önümüzdeki yıllarda vatandaş odaklı hizmet anlayışının bir sonucu olarak kamu sektöründe çağrı merkezi ihtiyacının hızla artacağı öngörülüyor. Türkiye’deki çağrı merkezi kullanım seviyesini ve var olan çağrı merkezlerinin kapasitesini belirlemek için IMI Fuarcılık tarafından yaptırılan Türkiye Çağrı Merkezi Araştırması, sektörün Türkiye ekonomisine ve istihdama katkısını bir defa daha gözler önüne serdi. Araştırmaya göre 2010 yılında 472.5 milyon dolar olan çağrı merkezi dış kaynak servis sağlayıcılar pazarı yüzde 35.5’lik bir büyüme ile 2011 yılında 640 milyon dolara yükselirken, istihdam edilenlerin sayısı da 55 bin kişiye ulaştı. 239 firma ile görüşülerek gerçekleştirilen araştırmaya göre sektörde çalışanların yüzde 72’lik bir kesimi İstanbul, Ankara ve İzmir’de istihdam edilirken, bu 3 büyük il dışında istidam edilenlerin sayısı ise 15 bin 800 kişi. Araştırmaya göre hali hazırda 20’den fazla firma önümüzdeki günlerde Anadolu’daki teşvik bölgelerine yeni çağrı merkezi yatırımları planlıyor. Bu yatırımlarla birlikte 2012 yılında Anadolu’daki müşteri temsilcisi sayısının 20 binin üzerine çıkacağı tahmin ediliyor. Ayrıca kamu sektöründe artan çağrı merkezi talebi de pazarın büyümesine katkı sağlıyor. IMI Fuarcılık Genel Müdürü Meltem Karateke, 2007 yılından bu yana dış kaynak servis sağlayıcılar pazarının yıllık ortalama yüzde 37 büyüme gösterdiğini belirterek, “Çağrı merkezlerinin bugün ekonomik büyüklüğü 1.1 milyar dolara ulaşmış durumda. Ayrıca çağrı merkezi sektöründe faaliyet gösteren 91 firmanın 23 ilde yaptığı yatırımlarla bugün tersine göç başlamıştır. Anadolu’daki gençleri ekonomiye dahil eden bu gelişmede en büyük itici güç, ekonomimizdeki istikrar ve devlet desteğidir” dedi. “80’e 20 kuralı” istihdamı artırdı Ağırlıklı olarak telekomünikasyon sektörünü ilgilendiren 20 saniye içinde gelen aramaların yüzde 80’ini cevaplama gerekliliği konusundaki yönetmelik, 2011 yılında çağrı merkezlerindeki istihdamı artırdı. Bu yönetmeliğin ileriki yıllarda finans, sigortacılık vb. diğer sektörlerde de geçerli olması durumunda çağrı merkezlerindeki istihdam sayısını artırması bekleniyor. Hangi il ne kadar istihdam ediyor?
Afyon	1.050	
Ankara	3.861
Antalya	90
Bingöl	250
Bitlis	400
Bursa	50
Diyarbakır	750
Düzce	750
Elazığ	340
Erzincan	1.219
Erzurum	2.374
Eskişehir	1.018
Gümüşhane	278
İstanbul	17.834
İzmir	1.076
Karaman	100
Kayseri	620
Kocaeli	1.562
Malatya	1.110
Samsun	818
Sivas	234
Uşak	177
Yalova	452
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT