BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vestel global rekabeti başardı

Vestel global rekabeti başardı

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, Vestel’in bir dünya markası olma yoluna girdiğini belirterek, “2001 yılında holding olarak 1.5 milyar dolarlık ihracat hedefliyoruz” dedi.



Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, Vestel hakkında ileri sürülen dedikodulara cevap verdi. Kuşadası Pine Bay Otel’de düzenlenen bayii toplantısında konuşan Zorlu, “Vestel hakkında çıkarılan dedikoduların aslı esası yoktur. Vestel, dünya firmasıdır, şimdi hedefi dünya markası olmaktır” dedi. Vestel’in 1999 yılında ihracat şampiyonu olduğunu hatırlatan Zorlu, 2001 yılında holding olarak 1.5 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini kaydetti. Rakiplerine meydan okuyan Ahmet Nazif Zorlu, Vestel’in bir dünya firması olduğunu ve er meydanından kaçmayacağını belirtti. Zorlu, “Başkaları yüzde 5 büyüyecekmiş, biz yüzde 30 büyüyeceğiz. 1995’te 500 bin TV hedefledik güldüler. 1 milyon-2 milyon TV üreteceğiz dedik inanmadılar. 4 milyon dedik palavra dediler. Bugün gelinen noktada 1999’da 5 milyon TV ürettik. 2000 yılı toplam cihaz üretim hedefimiz ise, 7 milyon adet. Biz yapacağımız sözü konuşuruz; Tekstilde olduğu gibi elektronikte de dünya devleri arasına girdik. Bu ülke için varız, ne yapıyorsak bu ülke için yapıyoruz” şeklinde konuştu. Vestel’in Avrupa TV pazarındaki payının yüzde 17’lere ulaştığına dikkat çeken Zorlu, önlerindeki hedefin Amerika pazarından pay almak olduğunu ifade etti. BÜYÜK HEDEF Vestel’i her alanda bir numara yapmayı amaçladıklarını da dile getiren Zorlu, “Bu hedefe varmak için bir asker gibi çalışacağız. 1995’te Avrupa’dan kovanlar şimdi kapımıza geliyor. Biz laf değil, icraat üretiyoruz. Her türlü dedikodu yapılabilir, inanmayın. Vestel’in uzun vadedeki hedefi dünyanın en büyük üç elektronik firmasından biri olmaktır” dedi. Zorlu Holding Genel Koordinatörü Metin Çağlar, önümüzdeki günlerde Vestel’in üç alanda önemli yeniliklere imza atacağını belirtirken, Vestel Genel Müdürü Levent Hatay ise, 1999’da yüzde 7 olan beyaz eşyadaki pazar paylarının 2000’de yüzde 15’e çıkaracaklarını kaydetti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT