BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ÖTV farkı
şirketten

ÖTV farkı
şirketten

Yıl sonunda, 900 bin satış hedefine kilitlenen otomotiv sektörü, ÖTV artışı sonrası gelen zamlara, ‘Fark bizden’ kampanyasıyla cevap veriyor...



OTOMOTIV ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr Cazip fırsatlar ve bankaların sağladığı kredilerle iyi bir satış rüzgârı yakalayan otomotiv sektörü, geçtiğimiz hafta yürürlüğe giren ÖTV artışlarından etkilenmemek için yeni kampanyaları devreye sokmaya başladı. Motor hacmi 1.6 ile 2 litre arasındaki araçların anahtar teslim fiyatlarını yüzde 12.5 oranında artıran düzenleme sonrası firmalar, ÖTV farkını ya fiyatlara yansıtmama ya da yarısını kendisi karşılama kararı almaya başladı. Şimdilik az sayıda firma kampanya başlatırken önümüzdeki haftalarda diğer markalardan da aynı açıklamaların gelmesi bekleniyor. Yıl sonunda toplam otomotiv pazarında 900 bine yakın araç satışına kilitlenen sektör, yeni ÖTV düzenlemesi sonrasında bu hedefi yakalayıp yakalayamayacağı ise merak konusu oldu. Yeni ÖTV düzenlemesine hazırlıksız yakalanan firmalar, düzenledikleri kampanyalarla stoklarını eritmeyi planlıyor. CITROEN Nemo ve Berlingo kampanyaya girdi Citroen, ‘ÖTV farkı bizden’ kampanyası ile ÖTV düzenlemesi sonucunda oluşan artışı müşterilerine yansıtmayacak. Kampanya, Nemo Combi ve Berlingo Combi modelleri için geçerli olacak. Citroen hafif ticari araç pazarında 2011 yılının ilk 9 ayı sonunda yüzde 6.32 pazar payı ile 6’ncı sırada yer alıyor. 2012 Nemo Combi 28 bin 800 TL, Berlingo Combi ise 33 bin 510 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. RENAULT Latitude 2.0 ve Kaleos haricinde fiyatlar aynı Renault’nun binek ve ticari modelleri ÖTV artışından etkilenmeyecek. “Sabit Faiz Oranı ve Şimdi Al 2012’de Öde” kampanyasını sürdüren Renault, Latitude 2.0L ve Koleos modeli hariç fiyatlarda değişiklik yapmadı. Ticarilerde Trafic ve Master modelleri artıştan etkilenmezken, Kangoo 5 kişilik versiyonlarında ÖTV farkı ekim ayı sonuna kadar alınmayacak. FORD 2.0 cc’lik modellerde verginin yarısını ödüyor Ekim ayında binek ve hafif ticari araçlarda özel kampanyalara start veren Ford, 12 Ekimdeki ÖTV düzenlemesi sonrasında müşterilerine yeni kolaylıklar sunuyor. Transit Connect Kombi modelinde 1.750 TL’ye varan ÖTV farkının tamamını Ford karşılarken, Mondeo, Kuga, S-MAX ve Galaxy’nin 2.0 litre modellerinde ÖTV değişikliğinden kaynaklanan farkın yarısını karşılıyor. 6 YILDIR ZİRVEDEN İNMİYOR ASTON MARTIN, 5. defa İngiltere’nin en ‘Cool’u Stil sahibi, yenilikçi ve özgün markaları belirleyen İngiliz kuruluşu CoolBrands’in araştırmasına katılan tüketiciler yine Aston Martin dedi. Aston Martin 6 yılda 5. defa İngiltere’nin en “Cool” markası seçildi. Tasarım odaklı uluslararası markalar ile birlikte birçok önemli otomobil markasının da katıldığı yarışmada Aston Martin ilk sırada yer aldı. En stil sahibi, yenilikçi, özgün ve en çok sahip olunmak istenen markaları belirlemek için 2001 yılında kurulan CoolBrands, İngiltere’de her iki yılda bir uzmanların ve tüketicilerin değerlendirmeleriyle en “Cool” markalarını seçiyor. Aston Martin, nefes kesen süper otomobil One-77’den, şık ve asi V12 Zagato’ya, lüks şehir otomobili Cygnet’ten, güçlü Vantage serisine, zarif DB9, güçlü DBS ve ilk dört kapılı otomobili Rapide’den, yeni göz alıcı Virage’a kadar bütün modelleriyle güzellik ve ruh değerlerini yansıtıyor. Peugeot’da bakım günleri başladı Peugeot Yetkili Servislerinde 29 Ekime kadar sürecek yeni kış kampanyası kapsamında, Peugeot kullanıcıları, orijinal yedek parça ürün gamındaki fren balataları, fren diskleri, bujiler, silecekler ve motor yağlarında %20, filtrelerde %15 ve işçilikte %10’a varan oranlarda özel indirimlerden faydalanabilecekler. Bu avantajlara ek olarak kampanya kapsamında iki adet Michelin lastik satın alan araç sahiplerine 50 TL, dört adet Michelin lastik satın alan araç sahiplerine ise 100 TL değerinde Total yakıt hediye ediliyor. Skoda’da serviste %20 indirim fırsatı Skoda, “Kışa Hazırlık Servis Bakım Günleri” kampanyasına başladı. 4 Kasıma kadar sürecek kampanyada, ücretsiz check-up ile yedek parça, aksesuar ve işçilikte yüzde 20 indirim uygulanacak. Sıfır kilometre Honda satın alan müşteriler isterlerse araçlarına LPG opsiyonu ekleyebilecek. BRC’YLE ANLAŞMA YAPTI Honda’da garantiyi bozmayan LPG fırsatı Honda, BRC ile yaptığı anlaşmayla, yeni bir Honda Civic Sedan modeline sahip olan müşterilerine garanti şartlarını değiştirmeden LPG dönüşüm imkânı sunmaya başladı. Honda’nın LPG dönüşümlü araç projesi çerçevesinde, LPG dönüşüm kitleri üreten BRC Türkiye Distribütörü 2A Mühendislik ile Honda Türkiye, iki markanın ortak projesini başlatan anlaşmayı İstanbul’da imzaladı. Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, “Türkiye’de yaklaşık her 3 otomobilden birine LPG dönüşümü uygulanmaktadır. Honda olarak bu talebi karşılamak üzere müşterilerimize Honda garantili LPG dönüşüm opsiyonu sunmaya başlıyoruz. LPG dönüşümü yapılan araçlarda da sunulacak 6 yıl 150 bin km garanti imkânı ile müşterilerimizin memnuniyetini arttırmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Leon serisinde, çekiş kontrollü ABS, 16 inç alaşımlı jant, katlamalı, ısıtmalı yan aynalar gibi özellikler bulunuyor. 100 KM’de 4.7 LİTRE TÜKETİM DSG şanzımanlı dizel SEAT LEON bayilerde Seat Leon ailesinin DSG şanzımanlı ve dizel motorlu üyeleri, yetkili satıcılarda hemen teslim fırsatı ile satışa sunuldu. Leon, geniş motor yelpazesi ile öne çıkıyor. Leon’un 1.6 lt TDI CR 105 HP ve 2.0 lt TDI CR 170 HP seçenekli dizel versiyonları, yakıt tüketimini minimumda tutarken, performanstan taviz vermek istemeyenler için ideal bir seçim olacak. DSG şanzımanlı 1.6 lt TDI CR seçeneği 100 kilometrede ortalama 4.7 litre yakıt harcıyor. 2.0 TDI CR 170 HP seçeneğinin yakıt tüketimi ise 100 kilometrede ortalama 5.2 litre. Leon’lar, Commonrail dizel versiyonlarında sunulan son teknoloji ürünü DSG çift kavramalı şanzıman seçeneğiyle, manuel vites kutusuna konforlu ve sportif bir alternatif sağlıyor. Hyundai, özellikle Elantra, Accent ve Getz modelleriyle başarılı bir satış grafiği çiziyor. 6 MİLYAR $ MARKA DEĞERİ Hyundai yine en hızlı büyüyen marka oldu Dünyanın 5’inci büyük otomotiv üreticisi konumunda bulunan Hyundai, marka derecelendirme kuruluşu Interbrand tarafından, 2010 yılından sonra 2011’de de “En Hızlı Büyüyen Otomotiv Markası” seçildi. Toplamda 6 milyar dolar tutarında marka değeri biçilen Hyundai, geçtiğimiz yıla oranla yüzde 19.3’lük bir büyüme ile marka değerini bu rakama ulaştırdı. Dünyada otomotiv markaları arasında 8’inci sırada bulunan Hyundai, genel sıralamadaki markalar arasında ise 61’inci sırada yer aldı. Geçtiğimiz yıl tüm markalar arasında 65’inci sırada yer alan Hyundai, 2011 yılında sağladığı yüzde bu önemli büyüme ile 4 sıra birden yükseldi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT