BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vücut geliştirirken
ölüyordu

Vücut geliştirirken
ölüyordu

4.5 ay boyunca günde 5’er tablet ilaç kullanan ve iğne yaptıran 23 yaşındaki Murat Cem Aykanat, kalp krizi geçirdi.



> İSTANBUL ANTRENÖRÜ TAVSİYE ETMİŞ Murat Cem Aykanat, Kazakistan’da açtığı spor salonunda vücudunu geliştirmek için spor yaparken antrenörünün de tavsiyesiyle destekleyici ilaçlara başladığını söyledi. Türkiye’de özellikle gençler tarafından rağbet gören vücut geliştirme ilaçlarının gelişigüzel kullanılması, ciddi sağlık problemelrine neden oluyor. Hem Türk, hem de Kazak vatandaşı olan 23 yaşındaki Murat Cem Aykanat, vücudunu geliştirmek uğruna kullandığı ilaçlar nedeniyle az kalsın sağlığından oluyordu. Kas gelişimini daha çabuk gerçekleştirebilmek için kullandığı ilaçlara bağlı olarak kalp ana damarları yırtılan ve kalbi olduğunu 3 katı büyüyen Aykanat, Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Klinik Şefi Doç. Dr. Ahmet Akgül tarafından ameliyat edilerek sağlığına kavuşturuldu. Aykanat’ı ameliyat ederken şaşkınlık yaşadıklarını belirten Doç. Dr. Akgül, “Çok nadir görülen şekilde kalbi besleyen 2 damarda yırtılma meydana gelmişti. Kalp olduğunun 3 katı büyüklüğündeydi. Bypass ile 2 damarını değiştirdik” dedi. UZMANA DANIŞMADAN ALMAYIN! Hastasının vücut geliştirmek için steroid, amino asit, protein tozu gibi ilaçları son 4.5 ayda çok yoğun bir şekilde kullandığına dikkati çeken Akgül, “Bilinçsizce kullanılan bu tür ilaçların hem hormonal, hem de kardiyovasküler sistem üzerinde çok büyük etkileri var. Doktora danışmadan, diyetisyen kontrolü altında olmadan yalnızca arkadaş bilgisiyle ya da vücudunu geliştirmiş birinin tavsiyesiyle bu tür ilaçları kullanılmamalı Hastamız normal kasını istediği gibi geliştiremedi ama kalp kası çok gelişti ve az daha ölüyordu.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT