BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Müşteri memnuniyetinde Türk markası ABD’yi geçti

Müşteri memnuniyetinde Türk markası ABD’yi geçti

KalDer’in gerçekleştirdiği araştırma sonucuna göre, müşteri memnuniyeti endeksi 0.1’lik düşüşe rağmen 76.1 puanla Amerikan markalarını geride bıraktı



Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2011 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre; ambalajlı suda Pınar ve Erikli, akaryakıtta Opet, havayollarında THY, meyve suyunda Pınar ve küçük ev aletlerinde Bosch müşteri memnuniyetinde ilk sırada yer aldı. Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma tarafından yürütülen TMME 2011 yılı ikinci çeyrek sonuçları, düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı. Ülke çapında 81 ilde 8 bin 685 tüketiciyle bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak hazırlanan endekste, 34 markanın ve diğer kategorilerin müşteri memnuniyeti ölçüldü. KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A. Hamdi Doğan, Türkiye’nin müşteri memnuniyetinin Amerika’yı aşan oranda sürdüğünü dile getirerek, endeksin ekonomik gelişmeler doğrultusunda yönlendiğini söyledi. Amerika’da müşteri memnuniyeti endeksi ise 75.7 oldu. Ambalajlı su sektöründe 2010 yılının ikinci çeyreğinde 79 olan endeks bu yıl 80’e, küçük ev aletlerinde 77’den 78’e, havayollarında 72’den 73’e yükselirken, meyve suları sektöründe 80’den 79’a, akaryakıt istasyonlarında 78’den 76’ya geriledi. Doğan, TMME ile müşterilere tarafsız bir ölçümle sesini ve beklentilerini duyurma, kuruluşlara da ülke genelinde ve sektöründe yerini, rakiplerinin durumunu görerek strateji geliştirme imkânı sunulduğunu belirtti. ENDEKS 0.1 PUAN GERİLEDİ Araştırmaya göre, 2011’in ilk çeyreğinde 76.2 olarak ölçülen ulusal müşteri memnuniyeti endeksi, ikinci çeyrekte 0.1 puan düşerek 76.1 olarak gerçekleşti.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT