BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ORKA, Dışarıya odaklanıp 5 yılda 1040 mağazaya ulaşacak

ORKA, Dışarıya odaklanıp 5 yılda 1040 mağazaya ulaşacak

2011 yılını 180 mağaza ile kapatmayı planlayan Orka Group, 2016 yılına kadar 1040 mağaza ile 757 milyon dolar satış gelirine ulaşmayı hedefliyor.



> Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu > Adil KÜÇÜK - adil.kucuk@tg.com.tr ORKA WIPO’NUN SAYFASINDA Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO ), bu yıl ilk defa Türkiye’den Orka Group’un tanıtım filmine yer verdi. WIPO, kendi tanıtımını güçlü markalarla yapıyor. Dünya moda pazarında marka olma konusunda adımlarını sıklaştırırken Orka Group markaları Damat Tween, agresif büyüme programı kapsamında 2016 yılına kadar yurt dışındaki mağaza sayısını 622’ye toplam satış gelirini de 385 milyon dolara çıkarmak istiyor. Gazeteciler ile bir araya gelen Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, markaları Damat Tween’in Türkiye ve dünya hedefleri hakkında bilgi verdi. Şirket olarak 2016 yılına odaklandıklarını ve 5 yıllık çalışma hazırladıklarını belirten Orakçıoğlu, yıllık ortalama yüzde 40’lık büyüme ile 5 yıl sonra toplam 757 milyon dolar satış geliri hedeflediklerini belirtti. Orakçıoğlu, 2011 yılını toplam 180 mağaza ile kapatacaklarını belirterek, sözlerini şöyle devam etti: “30’u aşkın ülkede Damat Tween ürünleri satıyoruz. Pek çok ülkede kendi şirketimizi kurarak, operasyonları bizzat grup bünyesinde gerçekleştiriyoruz. Rusya, Romanya, İngiltere ve İspanya’da 10 milyon euroyu aşan satış gelirimiz var. Özellikle batıda ekonomik krizin etkileri moda sektörünü ciddi biçimde etkiledi. Bu dönemi bir fırsat görerek stratejimizi büyümeye endeksledik. Özellikle Rusya, Romanya ve İngiltere’deki mağaza sayımızı katlayarak büyüteceğiz. Bu fırsat 100 yılda bir gelir” diye konuştu. Şirketin 5 yıllık büyüme planına değinen Orakçıoğlu, 2016 yılında toplam 757 milyon dolarlık toplam satış gelirinin yarıdan fazlasını (385 milyon dolar) yurtdışı operasyonlarından sağlamayı hedeflediklerini belirtti. Mağaza sayısını 418’i Türkiye’de olmak üzere toplam bin 40’a çıkarmayı planladıklarını ve toplam gelirinin yarısını markalı ihracattan sağlayacaklarını kaydeden Orakçıoğlu, “Büyüme konusunda bir endişemiz yok. Önümüzdeki 5 yıl içinde yurt dışındaki mağaza sayımızı 622’ye çıkarmayı düşünüyoruz. Ancak ekiplerimiz vize nedeniyle sıkıntı yaşıyor. Emek dolaşımı konusunda da serbestlik istiyoruz” diye konuştu. YÜZDE 100 YERLİ MARKA YERLİ ÜRETİM Avrupa’daki mağaza açılımının yanı sıra Hindistan ve Çin pazarlarında ciddi bir büyüme hedeflediklerini belirten Orakçıoğlu, Giresun’da bin 580 kişi ile yüzde yüz yerli üretim ile imal edilen ürünlerin bir çok ülkede taklitlerinin yapıldığını söyledi. Orakçıoğlu, “Damat Tween olarak 96 ülkede 16 markamızın tescili var. Başta Çin olmak üzere Mısır, İran, Suriye ve Hollanda da taklit ürünlerimizin yapıldığını biliyoruz. Bu nedenle her ülkede kendi operasyonlarımızı sürdürmek istiyoruz veya güçlü bir ortak ile girişimlerimizi yürütmek niyetindeyiz. Kumaştan aksesuara kadar ürünlerimizin tamamı yerli. Fabrikamızdaki istihdam kapasitemizi de 2 yılda 540 artırarak toplam bin 580’e yükselttik. İki temel markamızdan Damat Tween ile üst marka oluşturduk. Katma değeri ve volümü yüksek Damat Tween’in yanında ticari markamız D’S var” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 96604
    % 1.81
  • 6.2586
    % -1.43
  • 7.3135
    % -1.24
  • 8.2415
    % -1.84
  • 242.305
    % -1.51
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT