BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Milyonda bir şans

Milyonda bir şans

Bursa’da düşen Tepe Havacılık’a ait uçaktan dört kişinin sağ kurtulmasının “milyonda bir şans” olduğu belirtildi. Kazada ölen Nuray Birol Ankara’da toprağa verildi.



Bursa’da düşen uçaktan yaralı kurtulan ve International Hospital’da yaklaşık 5 saat süren başarılı bir ameliyat geçiren Tepe Havacılık Grubu Genel Müdürü Behiç Özek’in bacaklarındaki hareket ve hissin, tamamen düzeldiği belirtildi. Kazadan sağ kurtulanlar olmasının milyonda bir şans olduğu bildirildi. International Hospital Başhekimi Doç. Dr. Melih Bulut, 6 kişilik bir sağlık ekibi tarafından ameliyata alınan Behiç Özek’in, omurgasındaki ezilme ile kırığın, takılan vida ve çiviler vasıtasıyla düzeltilerek stabilize edildiğini belirtti. Bulut, Özek’in omurgasının arka kısmının da açılarak, omurilik ve sinir köklerindeki baskının ortadan kaldırıldığını, ayrıca üç omurgaya da arkadan kemik ilave edilerek ‘’sabitleme ameliyatı’’ yapıldığını kaydetti. Özek’in bacaklarındaki hareket ve hissin tamamen düzeldiğini kaydeden Bulut, ‘’Tahminen 48 saat içinde ayağa kaldırılıp, yürütülmeye başlanacaktır’’ dedi. BİROL’A HAZİN TÖREN Kazada hayatını kaybeden Tepe Market Yatırım Gayrimenkul Tic. A.Ş Koordinatör Yardımcısı Nuray Birol, dün gözyaşları arasında toprağa verildi. Hacıbayram Camii’nde öğle namazının ardından Birol için cenaze namazı kılındı. Birol, Karşıyaka Mezarlığı’nda defnedildi. Cenaze törenine, Nuray Birol’un eşi Himmet Birol, çocukları Anıl ve Ege, annesi Adile Bilgin ile yakınları, Tepe Grubu Şirketlerinin bağlı bulunduğu Bilkent Vakfı’nın Fahri Başkanı Prof. Dr. İhsan Doğramacı, Bilkent Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Doğramacı ile çalışma arkadaşları katıldı. HAVAALANI YETERSİZ Ulaştırma Bakanlığı’nca oluşturulan kaza tahkikat ekibi de düşen uçağın enkazında incelemelerde bulundu. Ekipte görevli pilot Nihat Yılmaz, “Böyle bir uçağın enkazından insanın sağ çıkabilmesi 10 binde değil, milyonda bir şans. Onlarca kazaya gittim, ancak böylesine ilk kez rastlıyorum’’ dedi. Bursa Havaalanı’nın yetersiz olduğunu savunan Yılmaz, “Havaalanında radar yok. Bu, şöyle bir örnekle açıklanabilir: Bisiklet için elverişli olan yol, otomobil için uygun olur mu?” diye konuştu. İHBARA RAĞBET YOK Öte yandan, düşen uçakla ilgili arama çalışmalarındaki koordine eksikliği yapılan bir ihbardan anlaşılıyor. Uçağın düştüğü İnkaya mevkiinin hemen yanıbaşındaki Doburca Su Arıtma Tesislerinde çalışan işçilerin yaptığı ihbar iyi değerlendirilmeyince tam 10 saat boyunca ayrı noktalarda yaralı şahıslar ve uçak araması yapıldı. VALİ: İHMAL YOK Bursa Valisi Ali Fuat Güven ise, uçakta bulunanların kurtarılması amacıyla yürütülen çalışmalarda “Yanlış yönlendirme veya ihmal gibi konuları kesinlikle kabul etmediğini” söyledi. “Milyonda bir ihtimal olabilecek yerlere bile” kurtarma ekiplerinin sevk edildiğine dikkati çeken Güven, “Resmi ve özel kuruluşlara bağlı yüzlerce kişi, olumsuz hava şartlarına rağmen arama çalışmalarını büyük fedakarlıkla sürdürdü. Tek tesellimiz, böylesine bir kazadan 4 kişinin kurtulması. Ancak, Nuray Birol’un ölümü de hepimizi çok üzdü. Nuray hanımın Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde yapılan otopsisine göre, ölüm sebep genel vücut ve kafa travması ile beyin kanaması. Zannediyorum ki, kaza anında hayatını kaybetmiş” diye konuştu. NİÇİN ARMUTLU? Güven, Fransa’dan gelen GPS kayıtlarının yanı sıra pilot Mahmut Sevimli’nin telefon konuşmasında, “Bursa Havaalanı’nı pas geçtikten sonra sola döndüm” demesinin ardından kurtarma çalışmalarının Armutlu bölgesinde yoğunlaştırıldığını bildirdi. Bu bölgede çalışmalara katılan ekiplerin duman görmesi ve ses duyması üzerine şüphelerin daha da arttığına işaret eden Güven, “Çalışmalarımızı bu bölgede yoğunlaştırırken, uçağın düşme ihtimalinin olduğu diğer bölgeleri de taradık. Hatta, bir jandarma ekibimiz yaralılara 500 metre kadar yaklaşmış. Ancak, olumsuz hava şartlarıyla görememişler” dedi.
Reklamı Geç
KAPAT