BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İstanbul bu tüneli bekliyor

İstanbul bu tüneli bekliyor

Asya ile Avrupa’yı, denizin altından karayolu ile bağlayacak 5.4 kilometrelik Avrasya Tüneli sayesinde, Tarihi Yarımada ve Haliç boyunca trafik akışı yüzde 30 azalacak.



DEPREME DAYANIKLI İki katlı yapılacak projedeki bütün yapılar, depreme karşı bütün sismik şartlar karşılanacak şekil- de tasarlanacak. Asya ile Avrupa yakasını, denizin altından karayolu ile bağlayacak Avrasya Tüneli’nin “Paydaşlar ile Danışma Süreci Raporu”na göre, özellikle, Sultanahmet Camii, Ayasofya Müzesi ve Topkapı Sarayı dahil olmak üzere Kennedy Caddesi’ndeki trafik akışında dikkate değer azalmalar meydana gelecek. Rapora göre, Uluslararası Anıtlar ve Sitler Konseyi (ICOMOS) Türkiye Milli Komitesi, 3 Mayıs’ta projeyi üstlenen Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) yetkilileriyle yapılan toplantıda, projeye yönelik eleştirilerine cevap aradı. ATAŞ da, ICOMOS’un sorularını cevapladı. SİLÜETİ BOZMAYACAK “Projede yükseltilmiş yol bulunuyor mu?” sorusunu ATAŞ, “Mevcut yol yüksekliği korunacak, yükseltilmiş yol olmayacak. Tüm -U- dönüşler altgeçit olmakla beraber, Kennedy Caddesi üzerinde 7 yaya üstgeçidi olacak” diye cevapladı. ICOMOS, yaya üstgeçitlerinin yüksekliğinin tarihi siluete etkisi konusunda kaygılarını belirtti. Buna karşı, proje tasarımı, hiçbir unsurun yerden yüksekliği 7 metreyi geçmeyecek şekilde oluşturuldu. Bu sebeple, tarihi siluete herhangi bir etki olmayacak” şeklinde cevap verdi. 5.4 KİLOMETRE ATAŞ’ın trafik modeline göre, proje ile Tarihi Yarımada içindeki trafik yoğunluğu ve Haliç boyunca trafik akışı yüzde 30 azalacak. Projes, İstanbul Boğazı’nın deniz tabanının altında, Avrupa ile Asya yakasındaki sahilleri arasında kalan 5.4 km uzunluğunda karayolu tüneli ile toplam 9.2 km uzunluğundaki mevcut yolların tünele girişlerini sağlamak üzere genişletilmesinden oluşacak. Yol güzergahı toplam 14.6 kilometre olacak. Tüneli küçük minibüslerin de kullanmasına izin verilecek. Kamulaştırma ile ilgili temel kaygı, Kumkapı’daki balıkçı tezgahlarının ve kafelerin taşınması noktasında oldu. ATAŞ, tasarım sürecinin henüz sonlanmadığını ve kesin arazi ihtiyaçlarının henüz netleşmediğini bildirdi. KAZLIÇEŞME İLE GÖZTEPE ARASINI 15 DAKİKAYA İNDİRECEK Marmaray’ın 1.8 km paralelinde yer alan Avrasya Tüneli, gidiş ve geliş olmak üzere iki yönlü olacak. 1.1 milyar dolara mal olacak proje 5 yılda tamamlanacak. Böylece normal şartlar altında iki saate yakın bir süre alan Kazlıçeşme-Göztepe arası 15 dakikaya kadar inecek. Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanları en pratik güzergah olan proje, hava şartlarından etkilenmeyecek. Tünel açarken günlük ilerleme hızı 10 metre olacak. Geçiş projesi 13.7 metre kazı çapı ile dünyada 6. sırada olacak. Proje deniz yüzeyinin 106,4 metre altından geçecek.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 91445
    % -1.5
  • 5.4513
    % -0.73
  • 6.1428
    % -1.25
  • 7.0355
    % -0.45
  • 211.13
    % -0.42
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT