Alırım anahtarını!!!

Düzenleyen:
Alırım  anahtarını!!!

T-Otomobil Haberleri

Sanal gerçeklik teknolojisi ile rüyanızdaki otomobili istediğiniz yolda kullanabilirsiniz. Artık profesyonel yarış pilotları, antrenmanlarını evinde yapıyor.

Ali Çelik İstanbul
Japonya’daki ünlü Suzuka pistinde bir Nissan GT ya da İtalyanların meşhur Monza pistinde bir Ferrari kullanmak hayal gibi görünse de günümüz teknolojisi ile artık oldukça sıradan. Hatta bunun için kalkıp taa oralara kadar gitmek gerekmiyor. Geliştirilen olağan üstü gerçekçi sürüş simülatörleri hayal sınırlarını zorlayan bir dünya sunuyor. Dijital 4K çözünürlük, 60fps görüntü hızı ve HDR görüntü teknolojisi sayesinde gördükleriniz aslında gerçeğin sadece bir yansıması. Bunu destekleyen ses teknolojileri, oyunlardaki otomobillerin ayrıntıları, pistlerin ve caddelerin gerçek görüntüleri ile birleşiyor ve size farklı bir dünyanın kapılarını aralıyor. 
Milyon dolarlık otomobiller tek tık ötede 
Uzun zamandır merakla beklenen ve gerçekçi görüntüleri ile inanılması güç bir sürüş deneyimi sunan Gran Turismo Sport, son günlerde en çok konuşulan yarış simülasyonu. Bizde konuyu uzmanına yani PlayStation Türkiye Departman Müdürü Mustafa Yiğit’e sorduk. 
Red Bull sporcusu Yağız Avcı gibi birçok profesyonel ismin simülatör oyunlarıyla antrenman yaptığını söyleyen Yiğit, 1997 yılından çıkan ve günümüzde efsaneler arasında yer alan Gran Turismo için şunları söyledi: Son dört senedir bu yeni versiyon üstünde çalışıyorduk ve PlayStation 4 platformunda gerçek bir yarış simülasyonu yoktu. Mevcutlar ise daha çok sürüş keyfi üzerine tasarlanmış oyunlardı. GT Sport tamamen gerçek pistler ve gerçek otomobiller üzerine kuruldu. VR desteği sayesinde 3 boyutlu gölük kullananlar ise kendini gerçekten aracın içinde hissediyor. Oyundaki her araç lisanslı,  en iyi otomobiller ve efsanevi pistler oyunseverlerin parmaklarının ucunda.  Her şey en ince detayına kadar dijital olarak yeniden tasarlandı, örneğin Ferrari LaFerrari’13, Mazda Roadster S (ND) 5, Mercedes-Benz Mercedes-AMG GT S’15, Ford Mustang GT Premium Fastback gibi yarış ve cadde üretimi 140 model sunuluyor. 
Alırım  anahtarını!!!
Sesler gerçek
Çalışmaları markalarla ortak yürüttük, önce otomobiller belirlendi, bire bir modellemeler yapıldı. Aracın pistte ne şekilde hareket ettiği, ışık açılarına göre duruşları ama en önemlisi motor ve egzoz sesleri. Her marka ve modelin rölanti sesinden redline devirlerine kadar tüm veriler çok hassas şekilde hazırlandı. 
Nissan’la kurumsal bir ortaklık var, GT Academy Nissan takımı için gerçek pilotlar yetiştiriyor. Önce PlayStation üzerinden elemeler yapılıyor ve iyi dereceler yapan pilotlar kampa alınıyorlar. Önce teorik eğitim desteği veriliyor ve ardından gerçek yarışlara hazırlanıyorlar. Bizde Türkiye’den en son 6 kişiyi dünya elemelerine göndermiştik. Bugün baktığımızda Le Mans 24 gibi ciddi yarışlarda önemli yerlere gelen yarışçılar GT Academy’den yetişme. 
Dünya geneline baktığımızda savaş oyunları ve futbol turnuvaları oldukça yoğun bir kullanıcı kitlesine erişiyor. Futbol merakı zaten tartışılacak boyutta değil. Savaş ve strateji oyunlarında özellikle gençlerin vazgeçemediği türdeki oyunlar arasında. Fakat yarış oyunlarını ikiye ayırabiliriz. Arcade yani sürüş yardımları ile desteklenen ve daha çok keyifli vakit geçirmek için tasarlanan oyunlar ve gerçek kullanım deneyimi sunan yol üzerindeki araçların tepkilerini veren simülasyon oyunları. 

Sanal pilotluk gerçek meslek hâline geldi 
Yaşı küçük olmasına rağmen gerçek yarış kariyerine yerli ve yabancı 124 podyum, 63 birincilik ve 3 şampiyonluk sığdıran Ayhancan Güven son katıldığı Porsche GT3 Cup’ta birinciliğe imza atarken aynı zamanda Zolder pistinin  bugüne kadarki en hızlı tur zamanı yaptı. Yarış oyunları dünyasının da en hızlı pilotlarından olan Güven Nissan GT Academy dünya şampiyonasında 2 milyon oyuncunun içinden 2. olarak sıyrıldı. Oyun dünyası Ayhancan Güven’e sorduk. 

Bir tuşla dünya değişiyor
Yabancı pilotların antrenman şanslarının daha fazla olduğunu ve kendisinin farkı simülasyonla kapattığını söyleyen Güven, gerçek yarış antrenmanlarının maddi zorluklarını anlattı. Kişisel gelişim açısındanda önemli olduğunu söyleyen Güven şunları söyledi: Oyunda takla atsanız bile restart tuşuyla başa dönüyorsunuz. O hatayı tekrarlamamak için yeniden başlıyorsunuz. Gerçek hayatta bu iş bu kadar kolay değil. Faydasını özetlemek gerekirse karting yarışlarından otomobile geçerken hiç zorlanmadım. Çünkü simülasyon bana otomobil fiziklerini öğretti.

Sanal rekabet daha ciddi
Online platformlardan çok yetenekli pilot çıkacaktır. Oyun dünyasında rekabet daha zor, gerçekte antrenman şansı daha iyi olan pilotlar avantajlı, sonuçta çok pahalı bir spor ve dünya nüfusunun çok azı burada yeteneklerini sergiliyor. Dijitalde ise herkes eşit şartlarda ve saf yetenek ön plana çıkıyor. Oyuncu sayısı fazla mücadeleler daha sert oluyor. Bu durumda sizi zorluyorlar ve zirveye giden yolu hızlandırıyor. Ben kariyerimin sonuna kadar simülasyona devam edeceğim. 
Alırım  anahtarını!!!

BU İŞİN GELECEĞİ VAR
Avrupa’da tanıdığım bazı oyuncular meslek olarak yapıyor. Takımlar adına yarışlara girenler var. McLaren takımı bir oyuncuyu işe aldı ve fabrikada simülasyon bölümünde test pilotu yaptı. Gerçek F1 araçlarının on hazırlıklarını yapıyor. Detaylarını bilmeyenler oyun zannediyor ama orada gerçek bir dünya ve gerçek bir meslek yatıyor. 

Kendi simülatörünü yaptı
Red Bull sporcusu Yağız Avcı’nın kariyerinde 5 kez Türkiye Ralli Pilotlar Şampiyonluğu, 2 kez Türkiye Ralli Gençler Şampiyonluğu ve 2012 Avrupa Ralli Şampiyonluğu bulunuyor. Marmaris’te düzenlenen Türkiye Rallisi startından önce sorularımızı cevaplayan Avcı şöyle konuştu: Simülasyon benim için önemli, hem tekniklerimi geliştirmek adına hem de refleksleri zinde tutmak adına oldukça faydalı olduğunu düşünüyorum. Hatta bir arkadaşımla birlikte Simtek adını verdiğimiz tamamen Türk yapımı bir simülatör geliştirdik. Gerek fizik antrenmanları gerek mental antrenmanlar olsun ciddi faydaları var. Ortalama her günde simülasyon kullanıyorum ama eşim sıkılmasın diye 1 saati geçirmemeye dikkat ediyorum. Online yarışlarda oldukça ilgimi çekiyor ama maalesef o kadar vaktim yok. Sanal yarışların gelecekte daha ciddi yer bulacağını düşünüyorum.

Alırım  anahtarını!!!

Gran Turismo Sport için tasarlanan Bugatti.

Formula 1 dünyası onu konuşuyor
Cem Bölükbaşı henüz 19 yaşında, 5 yaşında başladığı motokros yarışlarında 6 yaşındayken Türkiye şampiyonluğuna imza atmış. Ardından başladığı karting yarışlarında Avrupa ve Dünya Şampiyonasına katılma şansı yakalamış ve Formula 4 için teklif almış. Bölükbaşı devamını gazetemize şu şekilde anlattı: Yarış dünyası ciddi bütçelere sahip, Avrupalı rakiplerimiz sponsor ve antrenman olarak bizden avantajlı durumdalar. Olanaklar kısıtlı olunca bende simülasyona başladım. Birçok farklı platformda iyi dereceler aldım. Formula 1’in kendi düzenlediği online F1 2017 turnuvasında PlayStation dünya birincisi oldum. Önümüzdeki ay Abu Dabi’deki gerçek Formula 1 yarışına davetliyim. Pist alanında hazırlanan özel bir arenada online yarışa katılacağım. Antrenmanlarım günlük 1-2 saat arası ama turnuva öncesinde 5 saate kadar çıktığım oluyor. 

Alırım  anahtarını!!!

 

 

 

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...