BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ucuz turizm ülkesi imajını golf yıkacak

Ucuz turizm ülkesi imajını golf yıkacak

Kişi başı yaklaşık bin 600 dolarla normal bir turiste göre 3 kat daha fazla gelir bırakan golf turizmi, Türkiye’nin “ucuz turizm ülkesi” imajını da yıkmayı hedefliyor



KIŞ TURİZMİNİ KURTARIYOR Golf özellikle kış aylarında Antalya turizmine büyük katkı sağlıyor. Kasım-mart döneminde Belek’teki otellerin büyük bir bölümü golfçüler sayesinde doluyor. Normal bir turistten 3 kat daha fazla döviz kazandıran golf turizminde, 2 milyar dolarlık Avrupa pastasındaki payını artırmayı hedefleyen Türkiye, bu sektördeki en önemli buluşmaya ev sahipliği yapıyor. Dünyanın önemli golf turizm etkinliklerinden Uluslararası Golf Turizm Fuarı, Antalya-Belek’te başladı. 17 Kasıma kadar sürecek etkinliklere 67 ülkeden 350 golf tur operatörü, bin 400 delege katılıyor. Avrupa’nın önemli golf destinasyonlarından biri haline gelen Belek, İspanya, İtalya ve Tunus gibi iddialı ülkeleri geride bırakarak, organizasyona ev sahipliği yapma hakkını kazanmıştı. Fuarın ev sahipleri arasında yer alan Cornelia Dimond Golf Resort SPA Genel Müdürü Zafer Alkaya, Türkiye’nin ucuz turizm ülkesi imajının yıkılması gerektiğine dikkat çekerek, “Söz konusu imajı değiştirmek için golf turizminin önemli bir rol oynuyor. Ayrıca, eylül-nisan ayları arası tavan yapan golf turizmi sayesinde kış sezonu da canlı tutuluyor” diye konuştu. Alkaya’nın verdiği bilgilere göre, global turizme oranla her yıl 3 kat büyüyen golf turizmi, 2010 yılında 95 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. Avrupa golf pazarının büyüklüğü ise 2 milyar doları buluyor. Bir golf turisti normal turistten yaklaşık 3 kat daha fazla gelir bırakıyor. Turist başına yaklaşık 600 dolar olan harcama, golf turizminde bin 607 dolara çıkıyor. Golf sahası başına kazanılan turizm geliri Portekiz’de 15 milyon dolar, İspanya’da 16.5 milyon dolar, Türkiye’de ise 2 milyon doları civarında bulunuyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT