BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dersliği az olan il’e pozitif ayırımcılık

Dersliği az olan il’e pozitif ayırımcılık

Derslik başına düşen öğrenci sayısı ve okullaşma oranları açısından Türkiye’nin gerisinde olan illere pozitif ayırımcılık geliyor. Şehirler arasındaki dengesizlik kısa sürede giderilecek.



> GÖKHAN KAYA - ANKARA Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sistemin en önemli problemlerinin başında gelen derslik azlığı ve okullaşma oranları mercek altına alıyor. Bakanlık, yeni yılda derslik başına düşen öğrenci sayısı ve okullaşma oranları açısından Türkiye’nin gerisinde olan illere pozitif ayırımcılık sistemini getirecek. Buna göre; bu illerin Türkiye ortalamasına yaklaştırılması amacıyla kaynak kullanımına yön verecek beş yıllık orta vadeli yatırım planı hazırlanacak. Bakanlık, bu plan kapsamında yatırım ödeneklerinin dağılımında iller arasında önceliklendirme yapacak. Bu sayede iller arasında ortaya çıkan imkan dengesizliği ortadan kaldırılmış olacak. ŞANLIURFA BAŞI ÇEKİYOR MEB’in derslik başına düşen öğrenci sayısını 30’a indirme çabalarının kalitenin artırılması çalışmalarına takıldığı da ortaya çıktı. Son yıllarda derslik sayısında artış sağlanmasına rağmen yapılan dersliklerin bir bölümünün bilgi teknolojisi (BT) sınıfı, laboratuar, kütüphane gibi eğitimin kalitesini artıran diğer eğitim birimleri için kullanılmasının, derslik başına düşen öğrenci sayısının istenilen oranda azaltılamamasına sebep olduğu belirlendi. Son yıllarda Türkiye genelinde ilköğretimde derslik başına düşen öğrenci sayısının 31’e düştüğü öğrenilirken, özellikle göç alan büyük şehirlerle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki illerde bu oranın yüksek olduğunun tespit edildi. Söz konusu meselenin bu illerin kent merkezlerinde daha belirgin olduğu ortaya çıkarken, derslik başına düşen öğrenci sayısının 53 öğrenciyle en yüksek Şanlıurfa’da olduğu bildirildi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT