BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kotil: Marka için harcanan paranın israf olma şansı yok

Kotil: Marka için harcanan paranın israf olma şansı yok

THY’nin 2005 yılında sadece 5 milyon dolar olan tanıtım bütçesini bu yıl 100 milyon dolara çıkardıklarını söyleyen Kotil, “Eğer bu parayı harcamasaydık bizden 1 milyar dolar çıkardı” dedi



2011’de Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, marka için harcanan paranın israf olma şansının bulunmadığını belirterek, Türkiye’nin havacılıkta dünyaya fark attığını söyledi. THY’nin 2011 yılındaki reklam ve tanıtımına 100 milyon dolar ayırdığını dile getiren Kotil, “Sektör yalnızca iç hatlarda değil, dış hatlarda da büyüyor. Türkiye’deki hava yollarıyla diğer hava yolları arasındaki fark 15 puan civarında. Herkes sıfır yaparken biz yüzde 15 yapıyoruz. Yani Türkiye havacılıkta dünyaya fark atıyor. Bu farkı yalnızca iç hatlarda atmıyor. Dış hatlarda da atıyor. Yani Türkiye yalnızca kendi içinde büyümüyor, global arenada da büyüyor. Bugünkü ciromuz 7.2 milyar dolar, 1,5 milyar dolardan buraya geldik. Dolayısıyla 7.2 milyar dolardan hedefimiz olan 40 milyar dolara da gelebiliriz” dedi. EN İYİSİ OLMALIYIZ Türk Hava Yolları’nı marka olarak dünyanın tepesine koymayı hedeflediklerini vurgulayan Kotil, “Dünyanın en kaliteli, en beğenilen şirketi olmak istiyoruz. Bu sürecek biliyoruz. Daha önce başkaları da yaptı, onları da örnek alıyoruz. Marka için harcanan paranın israf olma şansı yok. Biz yaklaşık 100 milyon dolar şu anda harcıyoruz tanıtım, reklam giderlerine. Bu, 2005 yılında yalnızca 5 milyon dolardı. 2010 yılında 80 milyon dolardı. 2011 yılında 100 milyon dolar oldu. Bu parayı harcamazsak en azından bizden 1 milyar dolar götürürdü” dedi. Anadolu Jet’in Ankara’da 12 uçağının bulunduğunu ifade eden Kotil, bu sayının daha da artacağını belirtti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT