BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Eski köye yeni adet 500 milyar $?getirir

Eski köye yeni adet 500 milyar $?getirir

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Eskiden ‘eski köye yeni âdet getirme’ dediğimiz gençleri yeniliğe teşvik etmeliyiz. Şirketlerde de ilk hedef inovasyon olmalı. 2023 hedefine ancak böyle ulaşırız” dedi



> Tülay Dur - İSTANBUL Geleceği tasarlamak için 2023 ihracat hedefi ile yola çıkan Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM), Turkcell’in stratejik ortaklığında inovasyonu geliştirme çalışmaları yapacak. 2023 yılındaki 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ancak inovasyon ve Ar-Ge ile ulaşılabileceğini dile getiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Rekabet gücünün artırılması için Ar-Ge ve inovasyona çok büyük bir ihtiyaç var. O yüzden inovasyon odaklı gelişmeliyiz. Bunu da planlamaya ihtiyacımız var. İnovasyon yapmadan kalkınmak, ekonomiyi büyütmek, cari açığı kapatmak mümkün değil. Mutlaka katma değeri artırmaya odaklanmamız gerekiyor. Bunun yolu da teknolojik ilerlemeden geçiyor” dedi. GENÇLER YENİ ÂDET GETİRSİN Büyükekşi, “Biz hep gençlerimizi ‘icat çıkarma, eski köye yeni adet getirme’ gibi hep baskı altında tutmuşuz. İnşallah bütün gençlerimizin kafasında değişimi, dönüşümü, farklılaşmayı sağlarız. 500 milyar dolarlık hedefe ulaşabilmek için yüksek katma değere ihtiyaç var. Bu da bilgi teknolojisinin öne çıkmasıyla mümkün” dedi. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv de Türkiye ekonomisinin son 10 yılda çok büyük mesafe katettiğini, ihracatın çok yüksek bir hızla arttığını belirterek, “Başarı stratejisi eşittir; farklılaşma. Farklılaşmanın da en büyük kaynağı inovasyon, yenilikçilik, yeni ürün ve servislerle rekabette fark sağlamak. O yüzden inovasyon Türkiye’nin 2023’e kadar olan dönemdeki kalkınmasında çok önemli” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT