BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Gemilerde başladı şimdi dünyaya çorap satıyor

Gemilerde başladı şimdi dünyaya çorap satıyor

Bony Tekstil kurucusu Hasan Gülkaya, gemilerde ve vapur iskelelerinde birkaç çift çorap satarak geçiniyordu. Ardından küçük küçük yatırıma başladı. Şimdi ise dünyanın önde gelen ülke ve şirketlerine yılda 60 milyon çorap satma başarısına ulaştı



KOBİDÜNYASI Mustafa Sezer mustafa.sezer@tg.com.tr Arabasını satarak işini büyüten, dünyanın birçok ülkesine renk renk, model model çorap satan Hasan?Gülkaya, şimdi ofisinde çeşit çeşit otomobillerin maketlerinin koleksiyonunu yapıyor. O BÜYÜKLERE ÇORAP SATIYORUM Hasan Gülkaya, “Bu işte en büyüklerin Amerika ve Japonya olduğunu öğrendim.?Onlara Türk malı satmaya and içtim ve bugün o iki büyükler dahil birçok ülkeye çorap satıyorum” dedi. Sektöründe ve dünyada adından söz ettiren birçok KOBİ’nin temelinde, kurucusunun küçük yaşta hayata atılma hikayesi var. Onlar hayatın zorluklarıyla boğuşurken, küçük yaşta ticari hayata atılmaları ve ticari zekalarıyla bugünlere gelmiş olan iş adamları. Büyük başarılara imza atmış şirketlerden birisi de Bony Tekstil... Şirketin kurucusu Hasan Gülkaya, çok küçük yaşlarda yolunu çizmiş ve vapur ve vapur iskelelerinde sattığı bir kaç çift çorabı bugün 60 milyona taşımış, Tekirdağ’da son teknolojiyle donanımlı fabrikasında ürettiği çorapları dünyanın bir çok ülkesine gönderir hale gelmiş. Bugünkü başarısını çocukluğunda elde ettiği tecrübeye bağlayan Gülkaya hikayesini şöyle anlatıyor: “Ben çocukluğumdan beri bu işlerin içindeydim. Okul döneminde cumartesi günleri ve diğer tatil günleri Yeşildirek’teki dükkanda babama yardım ederdim. Elime aldığım çorapları Eminönü’ne götürür, vapur iskeleleri ve gemilerde satardım. 1987 yılında kardeşlerimden ayrılıp kendi işimi kurmaya karar verdim. Önce bir arkadaşın ofisindeki bir odaya yerleşti. Ne telefon vardı, ne masa... Ama inancım vardı. Tek mal varlığım olan arabamı satıp sermaye yaptım. Bir çorap makinesi aldım ve büyüyerek bugüne geldim.” İNGİLTERE VE JAPONYA’YA SATIYOR Büyümenin temelinde büyük hedeflerin olduğunu hisseden Gülkaya, üretim kapasitesi olarak dünyanın sayılı üreticilerinden biri haline geldiğini anlattı. Gülkaya, 50 milyon euroluk ihracat rakamına ulaştığını, satış gelirinin yüzde 95’inin ihracattan geldiğini, başta İngiltere, Fransa, Norveç, Almanya, Danimarka, İrlanda, İspanya ve Rusya olmak üzere, Amerika’dan Tayvan’a, Japonya’ya kadar ürün sattıklarını ifade ediyor. Adı geçen ülkelerde de H&M, Zara, Benetton, Carrefour, Tesco, C&A, Tommy, Timberland, Massimo Dutti, Pieces, Pull Bear ve Damaris gibi küresel markalar da müşterileri olmuş. şimdi Gülkaya, müşteri odaklı üretim ve yaklaşık 10 bin satış markasıyla tüketiciye ulaşıyor. 1200 KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLIYOR Gülkaya, Çerkezköy’de kendilerine ait olan 50 bin metrekarelik tesiste üretim yaptıklarını belirterek, “1200 kişilik istihdam sağladık. Çok çeşitli örgü makinelerinden oluşan esnek bir üretim kabiliyetine sahibiz. Bu yapı üretim çeşitliliğini sağlayarak müşterimizin tüm taleplerini karşılamamıza imkân sağlıyor. Ayrıca fabrikamız 240 ünitelik gipe tesisi, boyama, baskı, patik ve konfeksiyon bölümlerinden oluşan entegre bir yapıya sahip. Bu entegre yapı firmamızı ürün çeşitliliği bakımından dünyada önemli bir konuma getiriyor. Firmamız 400 iğneden 84 iğneye kadar çok geniş bir makine parkuruna sahip. Kapasitemizi geçen seneye göre yüzde 25 arttırmış durumdayız” dedi. Yurt dışında da yatırım yapacak İleriye dönük projelerinin hiç bitmediğini anlatan Gülkaya önümüzdeki 2 yıl içinde tam otomasyon ince kadın çorabı tesisini kurmaya hazırlandıklarını anlattı. Üretimin Türkiye ile sınırlı kalmayacağını da ifade eden Gülkaya, Etiyopya, Bangladeş ve Pakistan gibi ülkelerde yatırım araştırmalarını sürdürdüklerini söyledi. İç pazarda da Katia markalarıyla büyüme planlarının olduğunu bildiren Gülkaya “Katia’nın Metrocity, Olivium, Espark, Alsancak, Ataköy Plus Flyyinn, Nişantaşı ve Çerkezköy satış mağazaları var. Ayrıca KATIA Bony ürünlerin yanı sıra Falke, Linea sprint, Transparanze gibi dünya markalarının ürünleri de satılmaktadır. Bu mağaza konseptini büyütmeyi hedefliyoruz” dedi. Sampi’nin yurt dışındaki ilk durağı Almanya Yurt dışı yatırımları için atağa kalkan Sampi Gıda Pazarlama ilk adımı Almanya’da attı... Almanya’da kurulan şirket Sampi Europe GMBH bünyesinde ilk şubesini Düsseldorf’da açarken ikincisi ise Köln’de hizmete girdi. Sampi Pide Almanya yatırımı hakkında konuşan Metro Holding Yönetim Kurulu Başkanı Galip Öztürk “Sampi olarak ilk yurtdışı yatırımını Almanya’da yapmaktan memnun olduklarını ve özellikle Almanya’daki Türk vatandaşların ve Alman halkının Sampi’ye kucak açacaklarından emin olduklarını belirtti. Öztürk tadımız ve kalitemiz Almanya’yı saracak diye ekledi. Şirket, başta Hollanda, Belçika ve Fransa olmak üzere Avrupa’da?5 yıl içinde 100 şubeye ulaşarak pizza seven dünyayı Samsun pidesi ile tanıştırmayı hedefliyor. KOBİ’lere yeni yıla hazırlık kredisi ING Bank, KOBİ’lere yaklaşan yılbaşında doğacak ihtiyaçları için ‘Yeni Yıla Hazırlık Kredisi’ sunuyor. KOBİ’lerin mal alımı, kapasite artırımı, çek ödemesi ve piyasa ödemeleri gibi her türlü nakit ihtiyaçlarına çözüm olmak üzere sağlanan kredi, 36 ay vadeli olacak ve 13 Ocak 2012’ye kadar başvuru kabul edilecek.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT