BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kamyon terörü

Kamyon terörü

Trafik kurallarını hiçe sayan kamyonlar dehşet saçıyor. Geçen yıl kamyonların karıştığı 7585 kaza yaşandı.



ÖZEL HABER ERCAN SEKİ Kamyonların karıştığı ölümlü trafik kazalarında son aylarda yaşanan ciddi artış, karayollarındaki büyük tehlikeyi bir defa daha gündeme getirdi. Zira Türkiye’nin üç yanı denizlerle çevrili olmasına rağmen, hemen her bölgeye demiryolları ile ulaşım sağlanırken yurtiçi yük taşımacılığının yüzde 90’ı hâlâ kamyonlarla yapılıyor. Türkiye’deki kamyon sayısı 1 milyon civarında. Ve bu 1 milyon kamyon karayollarında her gün bir yerden bir yere gidip geliyor. Trafik kurallarına uymuyorlar diye, kamyoncuların hepsini suçlamak tabii ki doğru değil. Ancak taşıdıkları yükü bir an evvel yetiştirip bir sefer daha fazla yapabilmek için trafik kurallarını hiçe sayan trafik canavarları, maalesef bütün kamyoncuları zan altında bırakıyor. Tonlarca yüke rağmen hız limitlerini aşan kamyonlar, sebep oldukları trafik kazaları ile her yıl binlerce insanımızın ölümüne yol açıyor. ŞEHİR İÇİNDE DENETİM YOK Yolda giderken birbirlerini sollayarak adeta yarış yaparcasına kuralları hiçe sayan kamyon şoförleri, dört şeritli yolu yan yana gelerek kapatmaktan bile geri kalmıyor. Bu da biraz ileride yaşanabilecek bir trafik faciasının acı görüntüsünün ilk işaretleri olarak ortaya çıkıyor. Şehirlerarası yolllarda kamyonlar seyrek de olsa denetleniyor. Ancak şehir içi yollarda, trafiğin aksamaması için olsa gerek, kamyonlara özel hiçbir denetim yapılmıyor. Gideceği yere bir an önce ulaşma psikolojisi içinde olan kamyon şoförleri, şehir içi yolllarda otomobillere nispet yaparcasına gazı körüklüyorlar. Mesela karayolu trafiğinin en yoğun olduğu İstanbul’da, hem E-5 karayolunda hem de TEM otoyolunda birbirini sollamaya çalışan kamyon ve TIR’ları her zaman görebilmek mümkün. KAMYON KAZALARI ÖLDÜRÜYOR 2010 yılındaki 7 bin 585 kamyon kazasında yüzlerce vatandaşımız hayatını kaybederken, 84 kazada kamyon şoförü kendisi de öldü. 2 bin 238 kamyon şoförü de yaralandı. Kamyon kazalarından 477’sinde en az 1 veya daha fazla kişi can verirken, 7 bin 108 kazada ise en az 1 veya daha fazla kişi yaralandı. DAHA KAÇ KİŞİ ÖLECEK? Sürücüler “Gece gündüz fark etmiyor. Kendilerini sollayan herhangi birini gördükleri zaman deli oluyorlar. Hele bir bayan sürücü görmesinler. Kamyon terörünün sona ermesi için daha kaç masum insanın ölmesi gerekiyor” diye sormaktan kendilerini alamıyorlar. FACİA ADETA GELİYORUM DİYOR! BÜTÜN ŞERİTLERİ KAPATIP, TRAFİK KURALLARINI HİÇE SAYIYORLAR Bu fotoğraf Endüstri mühendisi Tekin Öztop tarafından İstanbul’da çekildi. Diğer sürücüleri hiçe sayıp bütün şeritleri kendi aralarında paylaşarak, otomobillere geçecek yol bırakmayan kamyonlar ‘yolların kralı’ edasıyla asfaltı ağlatırken(!) facia adeta ‘geliyorum’ diyor. Yollar onlar için yarış pisti! İnşaat sektöründeki büyümenin bir sonucu olarak sayıları hızla artan hafriyat ve beton kamyonları, yollardaki kamyon terörünün en tehlikeli aktörleri hâline geldi. Şantiyelerden 7 gün 24 saat toprak ve moloz taşıyan damperli kamyonlar ve inşaatlara sürekli sefer yapan beton kamyonları, diğer sürücülerin korkulu rüyası hâline geldi. Bir sefer daha fazla yapabilmek uğruna şehir içi yollarda inanılmaz manevralar yapan hafriyat kamyonları, damperlerindeki 20-30 ton toprakla yoldaki bütün araçların güvenliğini tehdit ediyor. Bu kamyonların denetimsizliği ise ayrı bir problem oluşturuyor. Trafik polislerinin gözü önünde tehlikeli hamlelerde bulunan kamyonların bu cüretkârlığı vatandaşı çileden çıkarmakla kalmıyor, zaman zaman kavgalara daha da önemlisi trafik facialarına yol açıyor. ‘Yolların Kralı’ psikolojisi! Psikologlar kamyon şoförlerinde sıklıkla görülen, yolun solunu işgal etme, araçların üzerine gitme, onları sıkıştırma gibi davranışların psikolojik bozukluğun bir işareti olduğunu belirtiyorlar. Sürekli uzun yolda seyahat edan sürücüler arasında, alkol bağımlısı ve sinir hastalarının sayısının fazla olduğu ise, bir başka bilimsel gerçek. Uykusuzluk ise ayrı bir problem... Hap gibi yan maddelerle ayakta kalmaya çalışan kamyon şoförleri, kendilerine yazık etmelerinin ötesinde, faciayla sonuçlanacak kazaların da başrolünde yer alıyorlar. İŞTE RUH HALLERİ Yaklaşma toz olursun geçme pişman olursun Kamyon şoförlerinin ruh halini yansıtan belki en önemli göstergelerinden biri de arabalarının her yanına astıkları sloganvari yazılar... Bu yazılardaki psikolojik analiz, kamyon şoförlerinin nasıl bir ruh hali içerisinde olduklarını da gözler önüne seriyor. İşte onlardan birkaç örnek... Rampada savaş düzlükte yavaş biz Derikliyiz arkadaş... Kurbanda koç, rampada doç... Bulaşma Baba yorgun... Eğer bu yazıyı okuyabiliyorsan çok yaklaşmışsın demektir... İnat etme gökyüzü, benim kadar ağlayamazsın... Rampada yavaş, düzlükte savaş arkadaş... Hatalıysam aramızda kalsın... Kemerini bağla! oyun başlıyor.... Hatalıysam lütfen bire bir görüşelim... Hatalıysam “HATA” yaz 4343’e gönder. Hatasız kul olmaz melodisi cebine gelsin... Yaşamak buysa üstü kalsın... Önünü görmeden sollama eve acı haber yollama... Sağlam şoför kalmaz rampada, Müslüm Baba sığmaz I-pod’a... Sollama beni sollarım seni... Hatalı sollama karını dul ko(y)ma.. Gidişime yollar, duruşuma kızlar hasta!.. Gazla uçarsın ama frenle konamazsın... Araman için illa hatalı mı olmam lazım... Gaz fren şanzıman halim duman... Bana hava atma... Geçme beni ezerim seni... Yaklaşma toz olursun, geçme pişman olursun... Rüzgarıma kapılma, çeşidim olursun... Rahmetli de sollardı... Çekemeyen anten taksın... GEÇEN YIL 12 KİŞİ HAYATINI KAYBETMİŞTİ Tarih 12 Eylül 2010... İstanbul’da, Küçükçekmece’den Başakşehir yönüne gitmekte olan yolcu minibüsü ile tanker çarpışmış ve korkunç kazada ilk gün 11, iki gün sonra da Murat Özdemir ölmüştü. GAZETELERDE HER GÜN AYNI HABERLER Bursa-İzmir karayolunda önceki gün ters yola giren TIR, bir otomobili altına almış ve 2 kişi hayatını kaybetmişti. Gazete sayfalarında her gün vermeye alıştığımız bu haberler artık son bulsun istiyoruz... Acı bir kamyon terörü haberi! Yuva yıkan kamyon terörü haberlerine en canlı örnekten biri İstanbul’da yaşandı. Fehmi Çakmak adlı işçi, bir kamyonun altında kaldı. Kamyon şoförü kayıplara karıştı. Çakmak’tan geriye ise acılı bir eş ve bir yetim çocuk kaldı. Hemen her gün gazetelerde okumaya alıştığınız kamyon terörü haberlerinden bir örnek verelim. Olay 12 Mayıs 2011 Perşembe günü saat 22.00 civarında Topkapı civarında gerçekleşiyor. Fazılpaşa Caddesi’nde aşırı hızlı giden kamyon altında kalan Fehmi Çakmak (28) hayatını kaybediyor. Bölgenin sanayi ağırlıklı olması yüzünden kamyonların aşırı hızla seyrettiği caddede talihsiz işçinin yine aynı kamyonlardan birinin kurbanı olduğu anlaşılıyor. Peki olay bununla bitiyor mu? Hayır... Evli ve birbuçuk yaşında böbrek hastası bir çocuğu bulunduğu öğrenilen Fehmi Çakmak’ın ölümünün ardından bir dram ortaya çıkıyor. Fehmi Çakmak’ın diyaliz hastası oğlunun tedavisi için mesai çıkışında hastaneden rapor almaya gideceğini belirten acılı eşi, müjdeli haber beklerken gelen acı haberle sinir krizleri geçiriyor. Kucağında çocuğu ile kamyon terörüne tepki gösteren acılı eş, “Bu acıyı bize yaşatanlara, hasta çocuğumu yetim bırakanların derhal yakalanmasını ve adalet önüne çıkarılmasını bekliyorum. Kocamı öldürüp kaçan katilin hak ettiği cezayı almasını istiyorum” diyor. Peki kamyon şoförüne ne mi oluyor? Hiçbir şey... Çünkü bu korkunç “cinayeti” işleyen kamyon şoförünün izine bile rastlanamıyor. Yoldan karşıya geçerken kamyon altında kaldı Şanlıurfa-Mardin karayolunun Dağyanı köyü yakınlarında, Serhan İ. yönetimindeki kamyon, yolun karşısına geçmeye çalışan İsa Şuşen’e çarptı. Feci kazada, İsa Şuşen olay yerinde hayatını kaybetti. Siverek’te ise belediyeye ait çöp kamyonunun devrilmesi sonucu sürücü Mustafa B. ile Ramazan A. ve Ayhan K. yaralandı. Karabük’te ise Sinop’tan İstanbul’a giden Ramazan Yortanlı (35) yönetimindeki kamyonet, Hamzalar mevkisinde şarampole yuvarlandı. Kazada, Mehmet Erol hayatını kaybetti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT