BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kamyonlara hız kontrolü için takograf şart

Kamyonlara hız kontrolü için takograf şart

Emniyet verilerine göre, ağır vasıta sürücülerinin üçte biri, aşırı hız sınırı başta olmak üzere trafik kurallarını ihlal ediyor. AB ülkelerinde takograf zorunlu olmasına rağmen bizim ülkemizde sadece yurt dışına çalışan araçlarda mecburi tutuluyor.



> OĞUZHAN ŞAHİN - ANKARA Fotoğraf: Kurtbay Önür Gazetemizde dün yayınlanan “Kamyon Terörü Tamgaz” haberi geniş yankı buldu. Ağır vasıtaların sebep olduğu trafik kazalarının Türkiye’nin kanayan yaralarından biri olduğuna dikkat çeken yetkililer, 2012 yılında kurallara uymayan sürücülere yönelik denetimlerin arttırılacağını, yaptırımların daha da ağırlaştırılacağını belirtiyorlar. AB’DE MECBURİ, BİZDE DEĞİL Ağır vasıtaların yol açtığı kazaların çoğunun insan hatasından kaynaklanması, Takograflı denetim sisteminin önemini daha da artırdı. Zira, takografların kontrolü sırasında sayesinde sürücülerin ne kadar direksiyon başında kaldığı, hangi saatlerde ne kadar hız yaptığı görülebiliyor. Sayısal Takograf Sistemi 2006’dan beri tüm AB ülkelerinde zorunlu.Türkiye’de ise geçtiğimiz Ocak ayından itibaren sadece yurtdışına taşımacılık yapan araçlar için zorunlu hale getirildi. Takograf uygulaması yurtiçinde ise henüz zorunlu değil. Yani Türkiye’de şehirlerarası yollarda kural ihlali yapan TIR ve kamyon sürücüleri ancak polise ve mobese kamelarına yakalandıklarında cezaya çarptırılabiliyor. Ulaştırma Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü, alınan bütün tedbirlere rağmen önlenemeyen kamyon facialarına yönelik bir araştırma yaptı. Elde edilen verilere göre,ağır vasıta sürücülerinin üçte biri trafik kurallarını ihlal ediyor. Kamyon kazalarının yüzde 23’ü alkol, yüzde 22’si aşırı hız ve hatalı sollama, yüzde 17’si de uykusuzluk ve aşırı yorgunluktan kaynaklanıyor. KAMYON DEĞİL SANKİ FERRARİ Karayolları Genel Müdürlüğü’nün “Trafik güvenliği Projesi Nihai Raporu”na göre ise, ülke çapındaki bir çok sabit istasyonda yapılan hız ölçümleri korkunç bir gerçeği gözler önüne serdi. Kamyon sürücülerinin yüzde 30’nun kendileri için belirlenen hız sınırlarını ihlal ettiği tesbit edildi. Yani her üç kamyoncudan biri potansiyel bir trafik canavarı olarak yollarda seyrediyor. Ulaştırmanın tüm türlerinde trafik güvenliğinin artırılması Hükümet’in 2012 hedefleri arasında ilk sıralarda geliyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın sorumluluğunda Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, gelecek yıl ağırlık denetimlerini daha da sıklaştıracak. Hükümet programında bu konu ile ilgili hedef şöyle yer aldı. “Mevcut ağırlık-boyut kontrol denetim istasyon sayısı artırılacak ve 2012 yılında 12 milyon aracın denetlenmesi sağlanacaktır.” AŞIRI HIZIN GEREKÇESİ İSTANBUL’DAKİ YASAK “Kamyon Terörü Tamgaz “ haberimizin ardından pekçok ağır vasıta sürücüsü gazetemize telefon açtı. Ancak işin ilginç yanı, birkaç istisna dışında kamyoncuların birçoğu trafikte yaptıkları kural ihlallerini inkar etmedi. Aksine kandilerine göre mazeretler sıralayıp, işledikleri suça bir bakıma kılıf aradılar. İstanbul’da sabah 06.00-10.00 ile akşam 16.00-22.00 saatleri arasında uygulanan ağır vasıta yasağı, özellikle İstanbul üzerinden transit taşımacılık yapan kamyoncuların ortak şikayetiydi. Kamyon sürücüleri yasak başlamadan önce şehir sınırlarının dışına çıkabilmek için bile bile hız sınırını ihlal ettiklerini itiraf ettiler. İTİRAF GİBİ ANKET KAZALARIN ANA SEBEBİ AŞIRI YORGUNLUK VE UYKUSUZLUK Araştırmalar özellikle de kamyon sürücülerinin yorgunluğa ve uykusuzluğa bağlı kazalara daha yatkın olduklarını gösteriyor. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün araştırmalarına göre; kamyon sürücüleri genellikle vücudun en uykulu ve yorgun olduğu zamanda, gece araç kullanıyor. Tabiiki bu durumda facialar da kaçınılmaz oluyor. Nitekim ölümlü trafik kazalarında yüzde yüzde 13.9’ luk payla ağır vasıta sürücüleri ilk sıralarda geliyor. GÜMRÜK YOLU KAMYON PARKI OLDU İstanbul Beylikdüzü’nde Ambarlı Limanı’ndan mal taşıyan TIR, treyler ve kamyonlar alınan bütün tedbirlere rağmen trafik kurallarına meydan okumaya devam ediyor. Sebep oldukları onlarca ölümlü kazanın ardından, Ambarlı Limanına giden yol genişletilerek çift şeritli bir yol sadece kamyonlara tahsis edilmişti. Ancak bu da fayda etmedi. Çünkü bir-iki derken kısa süre bütün kamyonlar bu yola park etmeye başladı. Ve sözde kamyonlar için açılan Liman yolu kamyonların otopark alanına döndü. Gümrükten mal yükleyen kamyonlar ise tonlarca yükleriyle diğer araçların arasına karışıp vatandaşların can güvenliğini tehdit etmeye devam ediyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT